Ostatnia zmiana: 2025-01-10
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
budynki dworcowe
budynki towarzyszące (inne)
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
panoramy/widoki ogólne
perony/rampy/place/zadaszenia
pomniki/tablice pamiątkowe/makiety itp.
pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
tabor
bez tagów
Andrzej Klauza
Bolesław Wojtyniak
K. Henning Kurt-Siegen
nieznany
Paweł Niedomagała
serge
Tomasz
wasiukibic
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1925 ;
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Stanisław Pikul ; data:
przed 1939 (???) ;
Tagi: budynki dworcowe, panoramy/widoki ogólne, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
Andrzej Klauza
data:
2002-04-29 ;
Pociąg specjalny dla miłośników kolei z wolsztyńskim parowozem Ty3-2. Widok w kierunku Tuplic.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1187
powiększ
Autor:
serge
data:
2002-07 ;
Stacja Łęknica - budynek od strony peronów.
Tagi: budynki dworcowe
powiększ
Autor:
K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał:
wasiukibic ; data:
2005-03-26 ;
Stacja kolejowa Łęknica w 2005 roku - pociągi już tu nie jeździły ale tory jeszcze leżały. Dziś ostatnie kawałki torowiska pozostały na przejeździe kolejowym do zrujnowanej cegielni, a na miejscu toru głównego biegnie ścieżka rowerowa. Widok w kierunku północnym.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1154
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2011-03 ;
Łęknica. Zachowana tabliczka na budynku dworca, od strony nie istniejących już torów kolejowych.
Tagi: budynki dworcowe, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 935
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2011-03 ;
Łęknica. Magazyn i krawędź peronu przy budynku dworca.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1139
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2011-03 ;
Łęknica. Budynek b. dworca.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Ostatnie pozostałości po torach w Łęknicy na przejeździe kolejowym na drodze prowadzącej do dawnych Lubuskich Zakładów Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych. Widok w kierunku Bad Muskau. Tor z prawej był szlakowy, z lewej bocznica huty szkła "Vitrosilicon). Zza sklepu wystaje betonowe ogrodzenie, które częściowo przegradza starotorze.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Ostatnie pozostałości po torach w Łęknicy na przejeździe kolejowym na drodze prowadzącej do dawnych Lubuskich Zakładów Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych. Widok w kierunku zakładów, w lewo stacja Łęknica, w prawo stacja Bad Muskau. Tor bliższy był torem szlakowym, dalszy to bocznica do huty szkła "Vitrosilicon".
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Dworzec w Łęknicy od strony podjazdu. Na górze mieszkania, na dole hurtownia budowlana.
Tagi: budynki dworcowe
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Widok na zabudowania dworca w Łęknicy od strony dawnych peronów, jasna wstęga to ciąg pieszo-rowerowy zbudowana na miejscu torowiska. W widocznych na pierwszym planie pomieszczeniach magazynowych umieszczono hurtownię budowlaną.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Hurtownia budowlana w pomieszczeniach dawnego magazynu ekspedycji towarowej.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Altanka dla pragnących odpoczynku rowerzystów. Stoi na terenie dawnych peronów. Za nią budynek dworca.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Podkłady pochodzące z rozbiórki torów. Zachodnia część stacji.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Widok na stację od strony wjazdu z Bad Muskau. Widoczny budynek dworca, skład opału na dawnym placu ładunkowym, ciąg pieszo-rowerowy to mniej więcej tor główny, z prawej strony dawne rampy ładunkowe Lubuskich Zakładów Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Dawny magazyn ekspedycji towarowej - obecnie hurtownia materiałów budowlanych.
Tagi: budynki dworcowe
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Dworzec kolejowy - widok od strony podjazdu. Z lewej strony kadru ul. Dworcowa. Widok w kierunku pn-wsch (Tuplice).
Tagi: budynki dworcowe
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Plac ładunkowy to obecnie skład opału, niestety obsługiwany już tylko transportem samochodowym. Jasna wstęga ścieżki rowerowej to mniej więcej tor główny. Widok w kierunku Bad Muskau.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Widok w kierunku wyjazdu na Tuplice. Z lewej strony dobudówka do magazynu ekspedycji towarowej - dziś hurtownia materiałów budowlanych. Jasna wstęga ciągu pieszo-rowerowego to mniej więcej tor główny.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Dawny przejazd kolejowy, a obecnie pieszo-rowerowy przez ul. Dworcową. Widok w kierunku zachodnim (Bad Muskau), za drzewami po prawej stronie stoją zabudowania dworcowe.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Tu była wschodnia głowica stacji Łęknica. Widok w kierunku Tuplic z dawnego przejazdu kolejowego, a obecnie pieszo-rowerowego na ul. Dworcowej.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Wjazd na dawne rampy ładunkowe Lubuskich Zakładów Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych. Jasna wstęga (obecnie ciąg pieszo-rowerowy) to mniej więcej dawny tor główny. Kierunek Bad Muskau (zachód).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Resztki nawierzchni kolejowej toru prowadzącego na dawne rampy ładunkowe Lubuskich Zakładów Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych. To przykre, że podczas budowy ścieżki rowerowej nikt nie zatroszczył się, aby w rejonie dworca nie pozostawić choć małego fragmentu toru, na pamiątkę.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Dawne rampy ładunkowe Lubuskich Zakładów Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych. Po zakładzie został pusty plac, na torach rosną drzewa. Widok w kierunku południowo-zachodnim. Za plecami budynek dworca Łęknica.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Dawne rampy ładunkowe Lubuskich Zakładów Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych. Tory były zarówno z lewej, jak i z prawej strony budowli. Obecnie porośnięte są przez drzewa. Za słupem oświetleniowym prześwituje budynek dworca.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Dawne rampy ładunkowe Lubuskich Zakładów Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych.Torowisko porośnięte przez wysoka trawę i drzewa. Za plecami budynek dworca.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Widok z przejazdu kolejowego na ul. Kościuszki w kierunku wschodnim (stacja Łęknica). Ciąg pieszo-rowerowy na miejscu torowiska; biegły tu dwa tory: szlakowy i bocznica do huty szkła. W tle betonowe ogrodzenie, które częściowo wchodzi na starotorze.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Betonowe ogrodzenie za przejazdem kolejowym częściowo przegradza starotorze - widok w kierunku zachodnim (Bad Muskau).
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2015-06-05 ;
Przejazd kolejowy przy ul. Kościuszki, tutaj torów już nie ma. Z prawej strony dawna rampa z ładnym budynkiem magazynu i rampy bocznej. Prawdopodobnie dawne zakłady gliniane i kamionkowe zlikwidowane tuż po II wojnie światowej. Tutaj biegły 2 tory: szlakowy (z lewej) i bocznica do huty szkła "Vitrosilicon" (z prawej). Prawdopodobnie był jeszcze tor do rampy w czasie działania zakładu. W tle po lewej stronie stała huta szkła "Vitrosilicon" (tam gdzie obecnie jest budynek myjni samochodowej). Widok w kierunku zachodnim (Bad Muskau).
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
Stacja kolejowa Łęknica