Ogólnopolska Baza Kolejowa
Informacje: ⇵
16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.
12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!
05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.
starsze: ⇵
Ostatnio dodano zdjęcia ⇵
Obiekty ostatnio skomentowane ⇵
![]() Zieliniec – Kiekrz (395) |
wasiukibic (2021-01-24 13:15:25) Przepust konstrukcji gruntowo-powłokowej. Takie obiekty, na masową skalę, zaczęto stosować w Polsce w początkach XXI wieku. Wcześniej traktowano to jako novum i wbudowywano w ciągu pośledniejszych dróg kołowych, także i celem nauczenia się tej technologii. To nie jest takie hop-siup, żeby poprawnie wykonać tego typu budowlę i zdarzały się wypadki, gdzie w skutek niefachowego transportu elementu, zasypywania/zagęszczania obsypki następowała deformacja płaszcza stalowego, która dyskwalifikowała go do dalszego użytkowania. Kolejarze są raczej konserwatywni w tej kwestii i nie od razu się do tego przekonali. Dlatego też mało prawdopodobne jest, że zastosowano tą technologię w drugiej połowie lat 90. XX wieku, w ciągu linii kolejowej przeznaczonej dla ciężkiego ruchu towarowego. Jakby ktoś chciał więcej przeczytać na ten temat: https://inzynierbudo… Nie mniej jednak, zalety względem obiektów z cegły/żelbetu/stali są niezaprzeczalne: - szybsze wykonanie - lekkość konstrukcji - niższa cena - brak konieczności stosowania drogich szalunków/zabezpieczeń, etc. |
![]() Kulesze Kościelne |
Wojciech Gross (2021-01-24 11:42:01) Czy autor lub ktoś z okolicy mógłby zweryfikować datę zrobienia tego zdjęcia? Na kilku poprzednich - w tym z poprzedniego roku i sprzed kilku miesięcy peron jest ładnie oczyszczony. A tu nagle widzę dużą dżunglę. Pasowałoby mi, gdyby to było zrobione kilka lat wcześniej. A w galerii jest jako najnowsze. Może komuś po drodze i wrzuci coś aktualnego? Ja mam za daleko... |
![]() Gostynin |
Michał Wyporski (2021-01-24 07:21:50) Dziękuję, za miłe słowa. Szczególnie, że nie znam się na fotografowaniu. Zdjęcie zrobione zwykłym telefonem. |
![]() Sarbiewo |
Dawid Jastrzębski (2021-01-24 00:34:01) Magazynek? Proszę cię... https://www.bazakole… Przecież to klasyczny szalecior (WC). Z resztą nawet ten mur przy wejściu mówi sam za siebie... |
![]() Srebrna Góra Twierdza |
Michał Kłosowski (2021-01-23 23:16:24) Szczerzę wątpię. |
![]() Nowa Wieś Kłodzka |
Michael (2021-01-23 22:47:01) Tutaj też były dwa tory, na których następowała zmiana czoła pociągu. Szkoda, że nie ma żadnego starego zdjęcia z funkcjonowania przystanku. |
![]() Srebrna Góra Twierdza |
Michael (2021-01-23 22:39:53) Szkoda że nikt nie zrobił zdjęcia byłego budynku stacyjnego, który znajdował się u góry |
![]() Zieliniec – Kiekrz (395) |
Anna (2021-01-23 22:04:46) Stare (30 l temu mówiono o obwodnicy w tym miejscu) pomysły kolejowe i niepotrzebnie będą wydane pieniądze; studenci UAM jeżdżą tramwajami z Sobieskiego, Naramowice za chwilę będą miały też tramwaj; z Sobieskiego na Franowo też mamy tramwaj; o co tu chodzi, o wydawanie pieniędzy.... brak słów |
![]() Regny |
Wojtek (2021-01-23 21:54:43) Tak doskonale pamiętam tę linie.W latach 60 ubiegłego wieku dojeżdżałem tym pociągiem do szkoły ponad podstawowej w Koluszkach. Odjazd z Regien ( Budziszewice Łódzkie ) był około godziny 6.20.Miałem bilet miesięczny, który kosztował 9 zł. Pamiętam tę dyżurkę, która mieściła się tuż przy drodze nr 715-tam dyżurowało dwóch Panów Kolejarzy.Oni również zamykali " szlaban". W odległości około 30 m w stronę Mikołajowa była poczekalnia . Pamiętam też semafor i jakieś inne urządzenia, które nie wiem jak się nazywają, ale były pomalowane na kolor siwy. Ta linia była związana z moim dzieciństwem.Teraz mieszkam 500km od Regien. Boże jaki ogromny sentyment mi pozostał.! |
![]() Ostrołęka – Siedlce (34/55) |
Maciej Prekurat (2021-01-23 21:43:37) Ciężko uwierzyć że tak dobre tory się marnowały i ostatecznie wycięto ten fragment pod drogę. A wszystko przez ten zakichany most. Ruch pasażerski raczej by tu nie wrócił, ale dla towarów byłaby to w sam raz opcja. |
| Dalej ==»