OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Trawniki
Trawniki (woj. lubelskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (woj. zachodniopomorskie)
KWK Bobrek-Piekary
KWK Bobrek-Piekary (woj. śląskie)
Tarnowskie Góry
Tarnowskie Góry (woj. śląskie)
Tarnowskie Góry
Tarnowskie Góry (woj. śląskie)
Tarnowskie Góry
Tarnowskie Góry (woj. śląskie)
Tarnowskie Góry
Tarnowskie Góry (woj. śląskie)
Zblewo
Zblewo (woj. pomorskie)
Zblewo
Zblewo (woj. pomorskie)
Zblewo
Zblewo (woj. pomorskie)
Zblewo
Zblewo (woj. pomorskie)
Zblewo
Zblewo (woj. pomorskie)
Zblewo
Zblewo (woj. pomorskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Zieliniec – Kiekrz (395)
Zieliniec – Kiekrz (395)

wasiukibic (2021-01-24 13:15:25)

Przepust konstrukcji gruntowo-powłokowej. Takie obiekty, na masową skalę, zaczęto stosować w Polsce w początkach XXI wieku. Wcześniej traktowano to jako novum i wbudowywano w ciągu pośledniejszych dróg kołowych, także i celem nauczenia się tej technologii. To nie jest takie hop-siup, żeby poprawnie wykonać tego typu budowlę i zdarzały się wypadki, gdzie w skutek niefachowego transportu elementu, zasypywania/zagęszczania obsypki następowała deformacja płaszcza stalowego, która dyskwalifikowała go do dalszego użytkowania. Kolejarze są raczej konserwatywni w tej kwestii i nie od razu się do tego przekonali. Dlatego też mało prawdopodobne jest, że zastosowano tą technologię w drugiej połowie lat 90. XX wieku, w ciągu linii kolejowej przeznaczonej dla ciężkiego ruchu towarowego. Jakby ktoś chciał więcej przeczytać na ten temat: https://inzynierbudo… Nie mniej jednak, zalety względem obiektów z cegły/żelbetu/stali są niezaprzeczalne: - szybsze wykonanie - lekkość konstrukcji - niższa cena - brak konieczności stosowania drogich szalunków/zabezpieczeń, etc.

Kulesze Kościelne
Kulesze Kościelne

Wojciech Gross (2021-01-24 11:42:01)

Czy autor lub ktoś z okolicy mógłby zweryfikować datę zrobienia tego zdjęcia? Na kilku poprzednich - w tym z poprzedniego roku i sprzed kilku miesięcy peron jest ładnie oczyszczony. A tu nagle widzę dużą dżunglę. Pasowałoby mi, gdyby to było zrobione kilka lat wcześniej. A w galerii jest jako najnowsze. Może komuś po drodze i wrzuci coś aktualnego? Ja mam za daleko...

Gostynin
Gostynin

Michał Wyporski (2021-01-24 07:21:50)

Dziękuję, za miłe słowa. Szczególnie, że nie znam się na fotografowaniu. Zdjęcie zrobione zwykłym telefonem.

Sarbiewo
Sarbiewo

Dawid Jastrzębski (2021-01-24 00:34:01)

Magazynek? Proszę cię... https://www.bazakole… Przecież to klasyczny szalecior (WC). Z resztą nawet ten mur przy wejściu mówi sam za siebie...

Srebrna Góra Twierdza
Srebrna Góra Twierdza

Michał Kłosowski (2021-01-23 23:16:24)

Szczerzę wątpię.

Nowa Wieś Kłodzka
Nowa Wieś Kłodzka

Michael (2021-01-23 22:47:01)

Tutaj też były dwa tory, na których następowała zmiana czoła pociągu. Szkoda, że nie ma żadnego starego zdjęcia z funkcjonowania przystanku.

Srebrna Góra Twierdza
Srebrna Góra Twierdza

Michael (2021-01-23 22:39:53)

Szkoda że nikt nie zrobił zdjęcia byłego budynku stacyjnego, który znajdował się u góry

Zieliniec – Kiekrz (395)
Zieliniec – Kiekrz (395)

Anna (2021-01-23 22:04:46)

Stare (30 l temu mówiono o obwodnicy w tym miejscu) pomysły kolejowe i niepotrzebnie będą wydane pieniądze; studenci UAM jeżdżą tramwajami z Sobieskiego, Naramowice za chwilę będą miały też tramwaj; z Sobieskiego na Franowo też mamy tramwaj; o co tu chodzi, o wydawanie pieniędzy.... brak słów

Regny
Regny

Wojtek (2021-01-23 21:54:43)

Tak doskonale pamiętam tę linie.W latach 60 ubiegłego wieku dojeżdżałem tym pociągiem do szkoły ponad podstawowej w Koluszkach. Odjazd z Regien ( Budziszewice Łódzkie ) był około godziny 6.20.Miałem bilet miesięczny, który kosztował 9 zł. Pamiętam tę dyżurkę, która mieściła się tuż przy drodze nr 715-tam dyżurowało dwóch Panów Kolejarzy.Oni również zamykali " szlaban". W odległości około 30 m w stronę Mikołajowa była poczekalnia . Pamiętam też semafor i jakieś inne urządzenia, które nie wiem jak się nazywają, ale były pomalowane na kolor siwy. Ta linia była związana z moim dzieciństwem.Teraz mieszkam 500km od Regien. Boże jaki ogromny sentyment mi pozostał.!

Ostrołęka – Siedlce (34/55)
Ostrołęka – Siedlce (34/55)

Maciej Prekurat (2021-01-23 21:43:37)

Ciężko uwierzyć że tak dobre tory się marnowały i ostatecznie wycięto ten fragment pod drogę. A wszystko przez ten zakichany most. Ruch pasażerski raczej by tu nie wrócił, ale dla towarów byłaby to w sam raz opcja.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...