OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kraków Płaszów

Ostatnia zmiana: 2025-10-09

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 1025
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała; data: 1935-05-18;
"Grupa pracowników kolejowych na dworcu Kraków Płaszów przy platformie, na której przywiezione zostały zwłoki J. Piłsudskiego".
Źródło (wraz z powyższym cytatem): Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-A-209-8.
Tagi: tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 961
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała; data: 1935-06;
Widok budynku dworca kolejowego.
Źródło: Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-G-3648.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 360
powiększ
Autor: Tamas Mihaly
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1966;
Dworzec Kraków Płaszów od podjazdu.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 147
powiększ
Autor: TM
data: 1968-07-13;
Bilet kartonikowy wydany na stacji Kraków Płaszów.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 177
powiększ
Autor: Leszek Kowalik
data: 1974-08-26;
Bilet blankietowy do Szymanowa wydany na stacji Kraków Płaszów.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1282
powiększ
Autor: LAX.W.Stopka
data: 1985;
Kraków Płaszów. Widok z peronu 3-go, z prawej charakterystyczny, postawiony na stałe niebieski wagon.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1273
powiększ
Autor: LAX.W.Stopka
data: 1985;
Kraków Płaszów. Widok w kierunku Oświęcimia i Krakowa Głównego z peronu 3-go.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1292
powiększ
Autor: LAX.W.Stopka
data: 1985;
Kraków Płaszów. Najbardziej wysunięte na zachód lokomotywy w Płaszowie, oczekujące na swój skład. W kadrze znalazła się trawa, ponieważ były to czasy, kiedy wszędzie można było się natknąć na tabliczkę zakaz fotografowania i na… patrol SOK, ale dla nas, wówczas 13-to latków nie stanowiło to problemu, zdjęcia robiliśmy z ukrycia:)).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1100
powiększ
Autor: LAX.W.Stopka
data: 1985;
Lokomotywy oczekujące na swoje składy. Widok z końca peronu 3-go.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 967
powiększ
Autor: Waldemar Gosk
data: 1998-03-01;
Skan zdjęcia z Nowych Sygnałów nr 9/98 ilustrującego dworzec Kraków Płaszów jeszcze z uskrzydlona ośką na dachu.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1016
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2002-01-27;
TKt48 jako pomnik przed dworcem.
Tagi: tabor, pomniki/tablice pamiątkowe/makiety itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1365
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2002-01-27;
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1036
powiększ
Autor: Wacław Marczyk
data: 2004-04-30;
Peron I i II, wyjazd w stronę Krakowa Głównego.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1073
powiększ
Autor: Wacław Marczyk
data: 2004-04-30;
Peron III, ćwiczenia straży pożarnej.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 870
powiększ
Autor: Wacław Marczyk
data: 2004-04-30;
Peron III, ćwiczenia straży pożarnej.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1010
powiększ
Autor: Wacław Marczyk
data: 2004-04-30;
Peron III, ćwiczenia straży pożarnej.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1015
powiększ
Autor: Wacław Marczyk
data: 2004-04-30;
Peron III, ćwiczenia straży pożarnej.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 927
powiększ
Autor: Wacław Marczyk
data: 2004-04-30;
Od strony miasta.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 890
powiększ
Autor: Wacław Marczyk
data: 2004-04-30;
Przed budynkiem od strony miasta.
Tagi: tabor, pomniki/tablice pamiątkowe/makiety itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 878
powiększ
Autor: Wacław Marczyk
data: 2004-04-30;
Od strony torów.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 863
powiększ
Autor: Wacław Marczyk
data: 2004-04-30;
Od strony torów.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1152
powiększ
Autor: elsi
data: 2004-12-05;
Ol49-100 w parowozowni Płaszów. Podstawiona do pociągu retro, jeżdżącego w dniach 4-5.12.2004, z okazji dnia Św. Mikołaja na trasie Kraków Gł. - Nowa Huta.
Tagi: tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1597
powiększ
Autor: elsi
data: 2004-12-05;
Ol49-100 na obrotnicy w Parowozowni Płaszów (8 rano). Przed podstawieniem do pociągu retro, jeżdżącego w dniach 4-5.12.2004, z okazji dnia Św. Mikołaja na trasie Kraków Gł. - Nowa Huta.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 997
powiększ
Autor: Artur Słowik
data: 2005-07-15;
Peron 2. Po lewej pospieszny do Świnoujścia a w tle budynek Poczty,
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 790
powiększ
Autor: marcin
data: pomiędzy 2006 a 2007-03;
Stacja w Krakowie Płaszowie. wszystkie pociągi jadące z Krakowa głównego na wschód i na południe przejeżdżają przez tą stację. Identycznie jest z powrotem.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 844
powiększ
Autor: marcin
data: pomiędzy 2006 a 2007-03;
Kraków Płaszów. zatrzymują się tu wszystkie pociągi tak samo dalekobieżne jak i podmiejskie.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 483
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 2006-07-30;
Widok na wjeżdzający skład na stację z EU07-155.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 697
powiększ
Autor: Jerzy Mrozowski
data: 2006-08-05;
Kraków Płaszów. Tablica pamiątkowa umieszczona na budynku dworca.
Tagi: pomniki/tablice pamiątkowe/makiety itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 889
powiększ
Autor: Jerzy Mrozowski
data: 2006-08-05;
Kraków Płaszów. Tablica pamiątkowa umieszczona na budynku dworca.
Tagi: pomniki/tablice pamiątkowe/makiety itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 693
powiększ
Autor: Grzegorz Bąk
Przesłał: Przemysław Więcek; data: 2007-12-26;
Zdjęcie w kierunku Krakowa Głównego i Krakowa Bonarki. Tory wybiegające ze stacji: bocznica, dwa na nasypie - do Skawiny, dwa prowadzące pod wiadukt - do dworca głównego, dwa kolejne (choć widać tylko jeden, nasyp zasłania) - do Krakowa Olszy.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Xiążę Piast II Chrobry (2023-03-24 18:41:10)
    Małopolskie - Podpisano umowę dotyczącą nowej linii do Myślenic, w ramach programu Kolej Plus.
    https://stooq.com/n/…
    "Umowa na sfinansowanie dokumentacji projektowej dla nowej linii kolejowej łączącej podkrakowskie Myślenice ze stolicą regionu, Krakowem została podpisana w piątek w ramach rządowego programu Kolej Plus. Szacunkowa wartość tego zadania to ponad 152 mln zł.
    Jak zaznaczył wojewoda małopolski Łukasz Kmita, po wybudowaniu linii kolejowej między Krakowem i Myślenicami czas przejazdu pociągiem między obydwoma miastami wyniesie ok. 40 minut i będzie bezkonkurencyjny dla innych środków transportu. Nowa linia - wskazał wojewoda - będzie także alternatywą dla zakorkowanej Zakopianki.
    Według niego trasa będzie przebiegać przez trzy gminy: Myślenice, Świątniki Górne i Siepraw oraz dysponować docelowo siedmioma stacjami i przystankami.
    Jak przypomniał prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel, pierwszy pomysł takiego połączenia pojawił się w roku 1900; potem był rozważany w latach 70., a następnie został zarzucony. "Paradoksalnie nasze założenia są bardzo zbliżone do tego, co planowano przed 123 laty" - ocenił szef spółki kolejowej.
    Według niego nowa linia biegnąca pomiędzy krakowskimi Swoszowicami a centrum Myślenic ma liczyć ok. 22 km długości. Na jej trasie należy zbudować dwa tunele, a także wiadukty i estakady. W środkowej części przewiduje się tzw. mijankę o długości 7 km, dzięki której pociągi będą mogły kursować z częstotliwością wynoszącą ok. pół godziny. Na trasie powstaną przystanki: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka i stacja Myślenice."
  • #2 Prochiron (2023-03-24 19:02:31)
    Czy ktoś potrafi mi racjonalnie wytłumaczyć, jakim cudem budowa całkowicie nowej linii na gołym pniu, przez gęsto zabudowane podkrakowskie wzgórza ma kosztować w przybliżeniu tyle samo, co odcinek Kąkolewo - Gostyń, o podobnej długości, gdzie prace polegają tylko na wymianie torowiska?
  • #3 (odp. na #2) Xiążę Piast II Chrobry (2023-03-24 20:51:43)
    Bo w Kąkolewie mają większe potrzeby finansowe.
  • #4 Błażej Kopka (2023-03-24 21:52:25)
    Wytłumaczę Ci jak mi powiesz dlaczego dolnośląskie zainwestowało (ma zainwestować!!!) w Kolej+ ok. 800mln, a przecież jest takim liderem ożywiania kolei, że nawet linie z owego projektu miałoby chęć przejmować na własność (Złotoryja), a Wielkopolska skromnie "tylko" 2,2 mld zł ma na swoje pięć projektów?
  • #5 et21 (2023-03-24 22:19:25)
    Bo w Wlkp kasę przepala PLK na słomiane projekty, a w DŚl DSDiK inwestuje w swoje linie?
  • #6 Błażej Kopka (2023-03-24 23:11:53)
    Czyli w dolnośląskim nic nie realizuje się w ramach projektu "Kolej+", bo to przepalanie kasy?
  • #7 et21 (2023-03-25 14:51:43)
    >>w dolnośląskim nic nie realizuje się w ramach projektu "Kolej+"<< - nie wiem czemu ma służyć stawianie takich tez:
    https://www.plk-sa.p…

    Rewitalka 266 - PLK/Dolkom, 22km - 100M, 5M/km (w cenach z 2018) - https://swidnica24.p…
    Rewitalka 336 - DSDiK/LWZ, 7km - 24M, 3,5M/km (2022) - https://www.sektorko…

    Po prostu DŚl tam gdzie może robi samo bo taniej, tam gdzie inaczej się nie da robi Kolej+. Inna sprawa, że PLK standardowo najpierw bierze pieniądze za towary na 284 doprowadzając ją równocześnie do śmierci technicznej, a teraz wyłudza pieniądze podatników na odbudowę - rękami swoich spółek-córek i w wygórowanych cenach.
  • #8 Błażej Kopka (2023-03-25 22:23:18)
    Czyli coś wiesz, ale tak nie do końca. Dlatego zapytałem Cię o wiek, bo czasami rozmawia się z Tobą jak z jakimś młodziakiem...
  • #9 X. Piast II Chrobry (2023-12-01 18:03:11)
    Incydent na Płaszowie w 1971 roku, na szczęście do katastrofy nie doszło.
    https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kraków Płaszów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...