OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ostrzeszów

Ostatnia zmiana: 2023-01-17

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 1138
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1916;
Restauracja dworcowa.
Tagi: budynki dworcowe, wnętrza
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 955
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: 1920; (uwagi: ok.1920)
Stara pocztówka. Budynek dworca.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 967
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1986-11-15;
Stacja Ostrzeszów 15.11.1986.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 984
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1986-11-15;
Stacja Ostrzeszów 15.11.1986.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1154
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1986-11-15;
Stacja Ostrzeszów 15.11.1986.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 925
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1986-11-15;
Stacja Ostrzeszów 15.11.1986.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1042
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1986-11-15;
Stacja Ostrzeszów 15.11.1986.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1127
: 1
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1986-11-15;
Stacja Ostrzeszów 15.11.1986.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 1045
powiększ
Autor: Graeme Salt
data: 1988-04-14;
Tekatka z pociągiem zbiorowym do Namysłaków. Widok w kierunku północnym (Ostrów Wielkopolski).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 141
powiększ
Autor: TM
data: 1988-05-17;
Bilet kartonikowy wydany na stacji Ostrzeszów.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 943
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1988-05-28;
Żegnając ostatni pociąg pasażerski do Namysłaków, utrwaliłem tablicę rozkładu jazdy, mając świadomość że zmiany będą wielkie. 28.05.1988.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1038
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1988-05-28;
Stacja Ostrzeszów 28.05.1988.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1133
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1988-05-28;
Stacja Ostrzeszów 28.05.1988.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, wieże wodne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1087
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-03-12;
Stacja Ostrzeszów 12.03.1990.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1070
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-03-12;
Stacja Ostrzeszów 12.03.1990.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp., budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 856
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-03-12;
Stacja Ostrzeszów 12.03.1990.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1094
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-03-12;
Stacja Ostrzeszów 12.03.1990.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1173
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-03-12;
Stacja Ostrzeszów 12.03.1990.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 734
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-03-12;
Stacja Ostrzeszów 12.03.1990.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1086
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-03-12;
Stacja Ostrzeszów 12.03.1990.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, wieże wodne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1280
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-10-12;
Stacja Ostrzeszów 12.10.1990.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 697
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 1998-10-10;
Ostrzeszów. Wieża wodna, widok z ul. Dworcowej, z lewej fragment wiaty na peronie 1, a po płocie nie ma dzisiaj śladu.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon : 676
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 1998-10-10;
Ostrzeszów. Wejście do wieży wodnej w październiku 1998 r.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 705
powiększ
Autor: Mirek Janczewski
data: 2004-08-05;
Przejście podziemnie i fragment wiaty.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, przejścia nad/podziemne, windy, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 797
powiększ
Autor: Mirek Janczewski
data: 2004-08-05;
Poczekalnia z kasą.
Tagi: budynki dworcowe, wnętrza
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 678
powiększ
Autor: Mirek Janczewski
data: 2004-08-05;
Budynek od strony miasta.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 654
powiększ
Autor: Mirek Janczewski
data: 2004-08-05;
Wieża wodna z ciekawym hełmem.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 753
powiększ
Autor: Mirek Janczewski
data: 2004-08-05;
Peron 1.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 666
powiększ
Autor: Mirek Janczewski
data: 2004-08-05;
Budynek od strony peronu.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 696
powiększ
Autor: Mat_EU
data: 2004-10-09;
Nastawnia dysponująca Os… Widok od strony budynku stacyjnego.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Prochiron (2021-06-03 16:33:12)
    Czy ktoś może orientuje się, z czego wynika ten charakterystyczny łuk, jaki zatacza linia przed Ostrzeszowem od strony Ostrowa? Teoretycznie trasa mogłaby biec na wprost, a nie widzę np. by był to skręt do jakiejś miejscowości. Na oko wygląda to trochę niezrozumiale, jednak domyślam się, że musiała być jakaś ważna przyczyna.
  • #2 Syców Piękna Stacja (2021-06-03 20:49:20)
    Spytam się mojego wuja, bo z Ostrzeszowa jest, może wyjaśni.
  • #3 (odp. na #1) Stanisław Pikul (2021-06-03 21:41:19)
    Być może to jest odpowiedź:
    1875 - Niemcy pobudowali linię kolejową Kluczbork - Ostrów - Poznań *, która przebiega też przez Przygodzice. Pobudowano tez stację kolejową o nazwie Przygodzice, lecz 2 km na południe od wsi, aby mieszkańcy innych wsi też mieli do kolei bliżej.
    * Plany przewidywały jej przebieg na odcinku Ostrzeszów - Ostrów przez Mikstat, ale władze miejskie Mikstatu nie wyraziły zgody na budowę linii, obawiając się, że gospodarze stracą dochody z furmanek i właściciele pól nie zgodzili się na wykup przez państwo. Skorzystali z tego Wilhelm i Bogusław Radziwiłłowie, którzy bezpłatnie oddali teren pod budowę linii kolejowej. to piąta linia kolejowa wychodząca z Poznania - prowadziła do Kluczborka, o długości 176,1 km. Budowano ją trzy lata i oddano do użytku 10 grudnia 1875 r. (za http://www.przygodzi… ). Może zaczęto budowę licząc na zmianę stanowiska władz Mikstatu a jak nic z tego nie wyszło to skorygowano trasę?

    Swoją drogą - ta sama linia i takie samo podejście - Pleszew. :)
  • #4 Ostrzeszowianin (2021-06-09 18:50:48)
    Panowie, rzut okiem na mapę i okazuje się, że linia w tym miejscu trawersuje Wzgórza Ostrzeszowskie. Eski wkoło Ostrzeszowa wynikają z faktu istnienia bardzo dużych podjazdów, dochodzących do 16 promili. Przy poprowadzeniu linii na wprost, trzeba by przekopywać całe wzgórza, a i profil podłużny uzyskanego szlaku byłby bardzo niekorzystny ze względu na duże nachylenie. Żaden cięższy pociąg by tędy nie podjechał.
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2021-06-09 19:20:09)
    Kiedy mapa pokazuje, że tam wielkiej tragedii nie ma. Różnica poziomów między początkiem a końcem tego garba to jakieś 35 m, a długość w linie prostej - 4 km. W dodatku mówimy to o ważnej, wręcz strategicznej linii kolejowej, gdzie ciasne łuki poziome także wpływają niekorzystnie na późniejszą eksploatację, więc też nie oszczędza się na robotach ziemnych, aby zniwelować podjazdy. Taka 271 przekraczająca Wzgórza Trzebnickie między Obornikami, a Osolą ma jeszcze gorzej, jeżeli chodzi o teren, a nie zygzakuje w prawo i w lewo. Tak samo jak Nadodrzanka w okolicach Zielonej Góry, czy 14 między Żarami a Żaganiem.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Ostrzeszów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...