Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Adam Komorek, Gdańsk
(2021-01-11 20:51:06)
Na jakiej wysokości znajduje się stacja? Próbowałem znaleźć te informację, ale nie udało się. Mam tylko ogólne dane położenia miasta na wysokości 490m - 885m n.p.m.
542-543 m n.p.m.
Geoportal zmieniają ostatnio i ciężko się w nim poruszać, ale wejdź na: https://mapy.geoport…
Z menu NUMERYCZNY MODEL TERENU wybierz Profil terenu.
No i teraz albo zadziała, albo nie: Kliknij Rysuj i narysuj linię prostą, którą zakończ klikając wiele razy na jej koniec.
#4
Ambulans505
(2021-10-13 16:33:28)
Chodzą pogłoski lecz nie wiem ile w tym prawdy, że linia Karpacz-Mysłakowice- Jelenia Góra ma być reaktywowana. Czy może ktoś, kto na temat tej linii ma wiedzę to potwierdzić?
#5(odp. na #4)
Igor13
(2021-10-13 19:59:11)
Zarówno Karpacz jak i Kowary mają posiadać połączenia pasażerskie z Jelenią Górą jak i również Kamienną Górą. Mam osoby znajome od strony Kowar i trochę dowiaduję się trochę w tych tematach.
#6
Mszkl
(2021-10-13 20:17:24)
Masz dedykowany wątek na wieżowcach pt.[LK 340] Jelenia Góra-Karpacz
#7
Parowóz Rozwadów
(2022-05-11 21:40:33)
Mam nadzieję, że kiedyś Karpacz otrzyma reaktywowane połączenie z Jelenią Górą i kto wie, może i przebiją tunel przez Śnieżkę i połączy się z Pecem pod Snezkou? Fajnie by było. Tylko jeden warunek; nie wolno wpuścić do Karpacza byłego "ministra" Tadeusza Syryjczyka. To przez niego Karpacz stracił połączenia z resztą Polski.
#8(odp. na #7)
wasiukibic
(2022-05-13 10:45:40)
Parowóz Rozwadów, częściowo zmoderowałem twój komentarz. Moja ocena ludzi, których wymieniłeś, jest zasadniczo zbieżna z twoją, ale nie brnijmy zbytnio w polityczną kałoburzę.
#9
Parowóz Rozwadów
(2022-05-19 22:20:49)
Wasiukibic, ok nie gniewam się za moderację. Masz rację, polityka to jeden wielki "kał". Ale trzeba na takich gości uważać. Pozdro.
#10
Błażej Kopka
(2022-05-19 22:49:08)
Tunel pod Śnieżką...?? Naprawdę. A na samej Śnieżce kolejka linowa na księżyc? Proszę o odrobinę powagi w tych komentarzach...
#11
Parowóz Rozwadów
(2022-05-22 15:47:24)
Błażej Kopka, nie wierzysz że można przebić tunel pod Śnieżką? Zajrzyj na stronę Ćeske drahy, tam już w 2011 roku był gotowy projekt na ten tunel aby go przebić do 2018 roku, ale oczywiście nasze "rządy" jak zwykle; po co? Mnie prosisz o powagę? Ok. A Ciebie proszę o wiarę w takie pomysły. "Wyobraźnia tworzy wynalazki i przyszłość" - Seneka Młodszy.
#12
Błażej Kopka
(2022-09-07 18:21:12)
Podpisano dzisiaj Kontrakt Programowy dla Dolnego Śląska – dokument otwierający drogę do negocjacji z Komisją Europejską funduszy europejskich dla regionu w latach 2021-2027. Są w nim wszystkie aktualne projekty DŚ (oprócz Świeradowa, Lwówka), w tym oczywiście Karpacz, który wyceniono, na ok 18,5 mln eur. Elektryfikacji nie będzie. Tylko Góra będzie pod drutem (nie licząc planów elektryfikacji Trzebnicy). Tyle planów. Ciekawostka - dokument podpisano właśnie w Karpaczu.
#13
113
(2022-09-08 20:03:47)
@Błażej Kopka: Czyli w tym wypadku trzeba byłoby dyslokować spalinowy tabor w Jeleniej Górze i wydaję mi się, że w tym wypadku kiedy do Kowar na razie nic nie będzie się dziać, a do Świeradowa ma zostać przywrócony ruch pasażerski to chyba wydaję mi się to rozsądne. Niemniej jednak dobrze byłoby gdyby przez Wleń z Lwówkiem Śląskim istniało połączenie kolejowe, gdyż wtedy w Jeleniej Górze można byłoby zorganizować bazę dla SZT i wagonów motorowych.
Tutaj jednak istotnym pytaniem jest czy wystarczy odpowiednia ilość taboru spalinowego na połączenia z Karpaczem i czy w przypadku dalszych reaktywacji nie będzie trzeba podjąć decyzji odnośnie ich zakupu lub wynajmu?
#14
Błażej Kopka
(2022-09-08 22:42:07)
Jakieś tam mgliste plany, że w Jeleniej miałaby być baza obsługi taboru się pojawiały. Tylko jak i gdzie Ty wyczytałeś, że do Kowar na razie nic nie będzie to chyba tylko Ty wiesz. Obie linie od Mysłakowic są zgłoszone równorzędnie do remontu. Kowary to już nawet zaczęli chyba odkrzaczać, a na Karpacz na razie nic się nie dzieje. Stary tor od Jeleniej do Mysłakowic już rozebrano. Lwówek wyleciał ze wszelkich projektów, czego można było się spodziewać mimo nadziei graniczących z pewnością niektórych Kolegów. Należy pamiętać, że wobec faktu galopującej inflacji i tego, że projekty zdrożały nawet kilkukrotnie w ostatnim czasie, to dla wielu linii odkrzaczanie, plus ewentualnie rozbiórka starego toru, to jest wszystko, co w najbliższym czasie się stanie.
Na dzień dzisiejszy, nawet na Świeradów, któremu z remontowanych linii najbliżej do odżycia nie ma taboru. Gdyby wszystkie wspomniane w dokumencie projekty linii spalinowych ruszyły dziś, to na większości z nich byłaby KKZ z powodu braku taboru.
Wynajem taboru? Od kogo? Zakup SZT? Za co, jak na to już nie ma dofinansowania?
#15
113
(2022-09-09 20:43:24)
"Jakieś tam mgliste plany, że w Jeleniej miałaby być baza obsługi taboru się pojawiały. Tylko jak i gdzie Ty wyczytałeś, że do Kowar na razie nic nie będzie to chyba tylko Ty wiesz. Obie linie od Mysłakowic są zgłoszone równorzędnie do remontu. Kowary to już nawet zaczęli chyba odkrzaczać, a na Karpacz na razie nic się nie dzieje." - Znaczy mam rozumieć, że połączenia do Kowar wrócą w tym samym czasie co do Karpacza? Pierwszy raz o tym słyszę, ale wydawało mi się, że najpierw miano robić do Karpacza. Swoją drogą w takim wypadku należałoby przeprowadzić elektryfikację obu szlaków.
"Należy pamiętać, że wobec faktu galopującej inflacji i tego, że projekty zdrożały nawet kilkukrotnie w ostatnim czasie, to dla wielu linii odkrzaczanie, plus ewentualnie rozbiórka starego toru, to jest wszystko, co w najbliższym czasie się stanie.
Na dzień dzisiejszy, nawet na Świeradów, któremu z remontowanych linii najbliżej do odżycia nie ma taboru. Gdyby wszystkie wspomniane w dokumencie projekty linii spalinowych ruszyły dziś, to na większości z nich byłaby KKZ z powodu braku taboru.
Wynajem taboru? Od kogo? Zakup SZT? Za co, jak na to już nie ma dofinansowania?" - Nosz cholera jasna mać. Czy na prawdę we współczesnych czasach nie da się nic normalnie rozwiązać, tylko nic innego jak zasłaniać się różnymi pierdołami jak inflacja? No dobra, szansą na zwolnienie taboru spalinowego byłaby elektryfikacja do Trzebnicy, ale to nadal będzie za mało. Inną szansą też mogłoby być pozyskanie używanego taboru zza granicy, lub od któregoś z przewoźników lub województw w przypadku gdyby był jakiś zbędny pojazd? I dobra teraz powiem, że na wynajem jest szansa od SKPLu lub Arrivy, ale tutaj trzeba być trochę cierpliwym. Pamiętajmy, że jeden dolnośląski SA134 kursuje na Pomorzu, choć mam nadzieję, że wkrótce wróci. Poza tym dlaczego w Kontrakcie Programowym dla Dolnego Śląska nie uwzględniono przy większości linii elektryfikacji chociażby do Karpacza i Kowar? Czy plany te dotyczą również linii PKP PLK?
Swoją drogą wrzuciłbyś link do listy tych linii?
#16(odp. na #15)
wasiukibic
(2022-09-09 22:41:01)
# 113 - no widzisz, XXI wiek a problemy rozwiązywalne już 100 lat temu są nie do przeskoczenia, bo inflacja, wojna na Ukrainie, etc. Tylko jakoś czuję, że na drogi kasa się znajdzie, zawsze.
#17
Błażej Kopka
(2022-09-10 10:54:25)
@113 - temat remontu linii zarówno do Karpacza jak i Kowar jest obecny w przestrzeni publicznej od wielu miesięcy, nawet lat (nawet tu w opisie linii). Tak - obie linie będą (jeśli już) remontowane równolegle. Jeśli o tym nie słyszałeś, to raczej średnio interesujesz się kolejnictwem. Cytowany przez mnie kontrakt programowy to jedynie nowy pomysł na sposób finansowania po upadku KPO, polskiego ładu itp.
Wojna na Ukrainie i inflacja to nie są na dzień dzisiejsze tematy, które należy bagatelizować. To jest fakt i tyle. Oczywiście, że to się kiedyś skończy, ale póki co te dwa czynniki i wszystko co z nich wynika skutecznie powstrzyma wiele inwestycji. Ale zgadzam się, że to żenujące, że u progu trzeciej dekady XXIw planuje się bieda remont w postaci, która nawet nie dorównuje kształtowi i charakterowi linii sprzed ponad wieku (brak stacji, tylko przystanki, bez elektryfikacji). No i te nieszczęsne Mysłakowice bez pomysłu jak sterować tam ruchem.
#18(odp. na #17)
wasiukibic
(2022-09-10 23:11:59)
Był czas, kiedy PLK same mogło wyremontować infrastrukturę i udostępnić ją przewoźnikowi. Coś stanęło na przeszkodzie, poza kolejowym betonem, niedasizmem, udawaniem, że nie ma problemu? Fakt, lepiej takie kukułcze jajo podrzucić komu innemu, w tym przypadku samorządowi, niech się meczy. To samo z linią 283; zaniedbać do granic możliwości, a później ździwko, że KD na tej padlinie nie chce zajeżdżać swojego taboru. Lepiej wydać kasę na ławeczki patriotyczne i inne duperele. 70 baniek na wybory kopertowe poszło się walić. Akurat starczyłoby na remont i elektryfikację Karpacza...
#19
113
(2022-09-11 09:39:42)
@Błażej Kopka: Nie pisz, że średnio się interesuję koleją, bo sam na prawdę nie wiesz czym się interesuje, a czym nie. Śledziłem temat reaktywacji połączeń kolejowych do Kowar, ale nigdzie nie słyszałem o tym aby pociągi miały tam wrócić w tym samym czasie co Karpacza. Słyszałem jedynie, że województwo chce reaktywacji połączeń kolejowych do Karpacza w grudniu 2023 roku i tyle.
Skoro wspominasz o KPO przypomnę, że województwo dolnośląskie zgłosiło w ramach tego programu chęć zakupu ośmiu SZT, dwóch hybrydowych zespołów trakcyjnych oraz elektryfikację ponad stu dziesięciu kilometrów linii kolejowych. Do tego dochodził zakup EZT i rewitalizacje linii kolejowych (nie pamiętam już dokładnej ilości i długości) oraz kilku mitycznych autonomicznych pojazdów. Więc jeżeli takie były plany to dlaczego w ramach obecnego programu nie można byłoby zrezygnować z KPO i praktycznie większość tego przerzucić do Kontraktu Programowego dla Dolnego Śląska? Czy może nadal ktoś oczekuje, że będą pieniądze z KPO?
Przypominam, że wojna na Ukrainie trwa już osiem lat od 20 lutego 2014 roku kiedy rozpoczęła się aneksja Krymu przez zielone ludziki, więc nawet przez ten czas jakoś to wszystko mogło działać i dziwi mnie, że każdy miał to gdzieś, że ludzie ginęli. Nikt nie mówił, że nie da się zmodernizować linii, bo jest wojna na Ukrainie.
#20
Błażej Kopka
(2022-09-11 10:59:54)
No to jeśli śledzisz rynek kolejowy, to powinieneś wiedzieć jakie inwestycje kolejowe są w kręgu zainteresowań województwa. Podpowiadam, że kontrakt programowy mówi już tylko o zakupie EZT, a aktualnie w Polsce żaden samorząd ani PKP nie zamawia SZT. Dodatkowo dolnośląskie w zasadzie zrezygnowało już z opcji na zakup dodatkowych hybryd nawet.
Jedyna linia planowana realnie do elektryfikacji (ale tylko planowana!) to Trzebnica, bo tu województwo faktycznie szuka środków na to. Inne rzeczy to bajka. Również jako jedyna linia do reaktywacji pod prądem jest przewidziana Góra.
Trudno też porównywać operacje wojskowe na Krymie z 2014 roku z pełnoskalową wojną z jaką mamy do czynienia dzisiaj i związaną z tym sytuacją na świecie i kryzysem będącym jeszcze pokłosiem pandemii. Tak patrząc to Indie i Pakistan też są w stanie wojny od lat, ale trudno postawić znak równości pomiędzy obecnym stanem, a sytuacją gdy zaczną się atomówkami obrzucać.
#21
Błażej Kopka
(2022-09-11 12:38:01)
Jeszcze dodam taką ciekawostkę - remont 10km z Jeleniej do Mysłakowic Infrakol robi za 20mln złotych (chociaż gubię się już powoli co jest w tym zakresie). Remont pozostałych 7km do Karpacza wyceniono obecnie na 18,5mln - ale już nie zł, tylko eur :) Zatem wybory kopertowe już by nie starczyły (i to wszystko bez elektryfikacji oczywiście). Kolejna ciekawostka - są zakusy na remont nie tylko do Kowar, ale do samej Kamiennej Góry - całość od Mysłakowic za bagatela 45mln eur.
#22(odp. na #21)
wasiukibic
(2022-09-11 13:51:07)
Obecnie nie, ale kopertówki robiono przed dwoma laty, wtedy ceny były zupełnie inne. Ławeczki zaś to pomysł współczesny. Propagandowa, nieergonomiczna bzdura, taki miś na miarę naszych możliwości. W tym samym czasie np. na węzłowej stacji w Szczecinku łuszcząca się farba na suficie spada ludziom na głowy. Jakoś mnie to jednak nie dziwi. W moich rodzinnych stronach bywało tak, że ludzie mający syf w obejściu stroili się w najlepsze ciuchy, aby pokazać się ogółowi, jak to niby nie mają zajebiście.
#23
Mario
(2023-10-29 20:16:43)
Panowie, nie jestem na miejscu, jak wygląda sytuacja w odbudowie odcinka Mysłakowice - Karpacz ?
#24
Błażej Kopka
(2023-10-30 12:21:16)
Zaczęli prace.
#25
Błażej Kopka
(2023-11-18 18:24:45)
Czy ktoś wie, jak będzie wyglądał układ torów i peronu w Karpaczu? Peron wyspowy i dwa tory dookoła (zmieści się to tam?), czy bardziej model taki, jak w Świeradowie będzie?
#26
et21
(2023-12-13 23:08:19)
Tutaj jest profil T. Myrdy, przywołany przez kol. Blakopa w innym wątku: https://www.facebook…
Budżet na linie 308+340 (tylko odcinek JG-Mysłakowice-Karpacz) prawie 88M - absurdalnie wysoka kwota - ma ktoś pomysł na co tyle? Jak dla mnie, to starczyłoby na drugi tor i druta na oba.
#27
Błażej Kopka
(2023-12-14 18:53:18)
Mało tego - odcinek Jelenia - Mysłakowice już zasadniczo jest ułożony - trwają prace wykończeniowe (zresztą DSDiK obiecała do grudnia przejezdność, ale nie wiem czy słowa dotrzymają). Czyli ta kasa tylko na ostatnie parę km do Karpacza? Faktycznie dziwna kwota, ale jest kilka haczyków:
1. Karpacz ma być stacją końcową z możliwością oblotu składów, ale po drodze mamy Mysłakowice, czyli mijanka i od razu przygotowanie na odejście do Kowar (stacja węzłowa) - tego jeszcze na DSDiK nie było (nawet jeśli będzie to wszystko nieczynne, od strony torowej będzie przygotowane).
2. Pojawiły się informacje, że będzie kolejny przetarg w najbliższym czasie na remont wiat w Mysłakowicach
3. Po drodze do Karpacza jest 4-5 mostów, które nie nadają się do remontu, tylko całkowitej odbudowy - tego też do tej pory na DSDiK nie było.
Ale czy to wszystko usprawiedliwia aż taką kwotę? Nie wiem. Ten budżet w ogóle jakiś taki dziwny...
#28(odp. na #26)
Krzysztof Nowak
(2023-12-15 12:25:58)
Też na to zwróciłem uwagę, jedyne co przychodzi mi do głowy, to odbudowanie peronów, tak jak napisał Błażej, wiata, mosty, sygnalizacja i całkowite zamknięcie projektu w 2024 roku, elektryfikacji nie przewiduje się, mimo to kwota jest w dalszym ciągu duża. Dla przykładu na linię 310 w tej chwili poszło plus minus 70 milionów na 17km (odkrzaczenie, sygnalizacja i odbudowa torów, mosty itp. 3 przetargi), nie licząc budowy peronów. w planie DSDiK przewidziano 50 milionów na dalsze prace w 2024 roku, tu nie uwzględniono na którą cześć linii. Strasznie zagmatwany ten budżet i nie ma wyjaśnienia na co konkretnie pójdzie kasa.
#29
Błażej Kopka
(2023-12-15 18:20:51)
Dodajmy dla uściślenia - sygnalizacja tylko przejazdowa.
#30
Błażej Kopka
(2024-03-16 12:38:08)
Informacje medialne strasznie się już gubią same ze sobą, a dziennikarze klepią wszystko bezmyślnie, co im byle politykier powie. Marszałek Przybylski właśnie podaje w mediach, że remont tunelu w Kowarach będzie kosztował tyle, co remont całej trasy z Jeleniej do Karpacza, czyli 20 milionów!!! (źródło - radio Wrocław). Tylko, że same trzy przystanki z ostatniego przetargu, z jeszcze nie podpisanymi umowami chyba - w sensie perony - na tej linii (2x Łomnica + Mysłakowice), to w tej chwili już prawie 5,5 mln (ETF). Co oni biorą w tym dolnośląskim??
Tymczasem, jak podaje również Radio Wrocław w Karpaczu przygotowywane są nowe przystanki autobusowe i dodatkowa linia miejska, dla obsługi pasażerów kolejowych. Wszystko fajnie, tylko że za tymi przygotowaniami nie stoi samorząd, tylko lokalny prywatny przedsiębiorca - nie ma więc co liczyć chyba na jazdę na jednym bilecie.
#31
Jerzy Szanic
(2024-03-18 10:26:50)
Marszałek Przybylski powiedział, cytat "Eksperci oszacowali mniej więcej remont tego tunelu na 20 milionów złotych". Proszę więc nie konfabulować i politykierować, tylko wypowiadać się precyzyjnie, kto co powiedział. To eksperci oszacowali koszt na 20 mln. a nie Marszałek. Pisze pan, że dziennikarze "klepią wszystko bezmyślnie", a sam opiera swoje informacje, tylko na doniesieniach medialnych. Wypadało by przede wszystkim czytać artykuły internetowe ze zrozumieniem i mieć odrobinę wiedzy na temat materii w nich poruszanej. Jeżeli swoje "rewelacje" opiera pan na poniższym artykule (link na końcu), ze strony internetowej radiowrocław, to jest tam też wyraźnie napisane, cytat "20 milionów złotych to także koszt remontu trasy z Jeleniej Góry do Karpacza". Jest to więc koszt remontu ok. 18 km. trasy czyli szlaku kolejowego z Jeleniej Góry do Kowar. Gdzie pan przeczytał, że w tych kosztach wliczony jest remont trzech wymienionych przystanków? Na przyszłość, proszę dokonać stosownych przemyśleń w poruszanej materii i odpowiedniej dobierać słowa w swoich wypowiedziach, bo po prostu wprowadza pan w błąd opinię publiczną wygłaszając swoje nie do końca zgodne z prawdą opinie https://www.radiowro…
#32
Błażej Kopka
(2024-03-18 17:53:33)
Panie @Jerzy Szanic - to Marszałek swoimi ustami PODAŁ informację (bo tak dokładnie napisałem) i o czym tu deliberować? Co z tego, że na podstawie opinii ekspertów? Może ja nawet się z tymi opiniami zgadzam - kompletnie nie w tym rzecz, bo chyba Pan nie zrozumiał (a to mi zarzuca Pan czytanie bez zrozumienia - dziwne). Mnie bulwersuje fakt, że Marszałek powiedział, że to taki sam koszt (20 mln zł) jak remont odcinka JELENIA GÓRA - KARPACZ!! Nie z Jeleniej Góry do Mysłakowic, nie z Jeleniej do Kowar (skąd pan to w ogóle bierze??). Powiedział, że sam remont TUNELU wyniesie tyle, co remont trasy z Jeleniej do Karpacza - sam Pan to cytuje! Sam odcinek z Jeleniej do Mysłakowic - i to bez przystanków, bez przejazdów kolejowych już kosztował 20 milionów - a marszałek podając ten koszt przypisał go całemu remontowi Jelenia Góra - Karpacz! Czego Pan nie rozumie?
Jeszcze raz, żeby Pan zrozumiał:
"20 milionów złotych to także koszt remontu trasy z Jeleniej Góry do Karpacza" - NIEPRAWDA - 20 milionów to tylko koszt NIEKOPLETNEGO remontu z Jeleniej do Mysłakowic, wykonanego przez INFRAKOL - bez przystanków po drodze (poza jednym) i bez zabudowania przejazdów kolejowo-drogowych na tym odcinku.
Pomyłka, czy konfabulacja? I o co Panu chodzi, (cytuję: "Jest to więc koszt remontu ok. 18 km. trasy czyli szlaku kolejowego z Jeleniej Góry do Kowar") w kwestii, że marszałek podawał tak naprawdę koszt remontu odcinka Jelenia-Kowary, który chyba nawet nie ma jeszcze przetargu na zasadnicze prace, więc skąd niby ten koszt??
Mam wrażenie, że i Pan Przybylski i Pan dość dziwnie żonglujecie zarówno nazwami remontowanych odcinków, jak i związanymi z tym kosztami. O fikcyjnych datach zakończenia całej inwestycji nie wspomnę.
#33
ET22
(2024-03-18 19:46:22)
A ty w typowy dla siebie sposób kluczysz i nie odpowiadasz na pytania. JG-Karpacz, JG-Kowary, nie o to chodzi i wszyscy zrozumieli, a tylko nie ty. Pytanie było, że kwota 20 mln dotyczy remontu trasy - czyli szlaku, a ty wrzucasz w to koszt 3 przystanków, tworząc wrażenie, że coś ci się w sumach nie zgadza, w dodatku piszesz łącząc, zdanie po zdaniu, że dziennikarze klepią, co im politykier powie, w drugim wspominając marszałka. Naprawdę nie czujesz tego, że gdybyś dodał, że marszałek powiedział, że "wg ekspertów koszt wyniesie itd" to zupełnie inaczej by to zabrzmiało. Po za tym wyraźnie jest tam napisane "mniej więcej", czyli równie dobrze może być 18, jak i 25 mln. A teraz czepiasz się - jak już ktoś kiedyś zauważył niuansów, rozmydlając sedno. Ponownie zabłysłeś i to wszystko. Piszesz "co oni biorą w tym dolnośląskim", a może tak należałoby napisać, co ty bierzesz, wygłaszając tego typu opinie. Zaraz się okaże, że nie pisałeś o trzech przystankach i nie o to ci chodziło. Piszesz, że marszałek podał swoimi ustami, to ja napisze, że ty swoimi ustami napisałeś właśnie, że remont tunelu będzie kosztował tyle, co remont trasy z JG do Karpacza, i do upierdliwego będę to powtarzał, że ty tak napisałeś, zwłaszcza, kiedy sumy rozjada się i nic nie będzie się zgadzało, bo w oryginalnej wypowiedzi jest przynajmniej wspomniane nie tylko o ekspertach jak i to, że "mniej więcej 20 mln". I co, też ci się wszystko będzie zgadzało.
#34
Błażej Kopka
(2024-03-18 23:07:18)
Droga - niezbyt mądra lokomotywo elektryczna - co to znaczy "mniej więcej"? 20? 21-22-23 miliony? Sęk w tym, że tu raczej mówimy o różnicy 100%(!!!), a nie kilkoma milionami. Czego chłopie nie rozumiesz? Tego samego, co w wysokościach na Bzowie Goraju? :) Naprawdę, nie warto czytać Twoich wypocin wobec tego, że Marszałek i jego obrońca albo kłamią, albo tragicznie się pomylili :) A Ty z kolei z matematyką absolutnie nie jesteś na ty :)
#35
Et22
(2024-03-19 09:52:47)
Uderz w stół a nożyce się odezwą :) proszę mnie nie mylić z ET22.
#36
Błażej Kopka
(2024-03-19 19:13:40)
Słucham - niech dowolna lokomotywa elektryczna oświeci mnie, czy też inny obrońca słów Marszałka wytłumaczy mi, jakim cudem remont linii z JELENIEJ GÓRY do KARPACZA (bo o takim odcinku mówi Pan Przybylski - czyli dwa etapy - nie jeden) ma być zbliżony do 20 milionów, skoro z przetargów wynika, że na ten odcinek nawet bez wspomnianych przeze mnie przystanków, przeznaczono (INFRAKOL + ETF) ok. 48 milionów złotych :) 48 mln to "mniej więcej" 20 mln? Naprawdę? A koszt linii można liczyć bez przystanków? To też tak na poważnie? :) Nawet nie zapytam o przejazdy kolejowo-drogowe (bo te do teraz są nietknięte przypominam) - to pewnie też nie "linia kolejowa"? :)
Jak widać nicki lokomotyw elektrycznych na OBK nie są przypadkowe. W końcu ich technologia jest oparta na oporach rozruchowych, co łatwo można przełożyć na opory z przyswajaniem wiedzy i "ciężkim rozruchem"... ponad 50 milionów (niecałe 50 jakby jednak nie liczyć przystanków) to prawie 20 mln... Matematyka na poziomie Adriana "friend in dick" jak liczył większość sejmową jakiś czas temu ;) No ale co się dziwić - rozmawiamy o środowisku PiS w końcu cały czas :)
#37
Błażej Kopka
(2024-09-13 18:40:29)
Zaczęto budowę peronu w Karpaczu - okazało się, że udało się chyba dogadać z miastem, bo peron będzie od strony budynku byłego dworca - a jest to o tyle ciekawe, że to już nie jest działka DSDiK w całości i do tej pory było to problemem, czego efekty możemy w kilku miejscach oglądać na sieci DSDiK, gdzie perony musiano budować po drugiej stronie odnowionego toru. Przypominam, że termin oddania linii przesunięto na 2025 rok.
#38(odp. na #37)
Igor13
(2024-09-15 00:28:01)
Są może jakieś zdjęcia lub masz takie do wrzucenia na Bazę?
#39
Błażej Kopka
(2024-09-15 16:11:34)
Na forum SSC jest cotygodniowa fotorelacja z opisem.
#40(odp. na #38)
X. Piast II Chrobry
(2025-03-12 18:03:02)
Z ostatnich zdjęć wynika, że (o ile nie jest to efekt chwilowy przed ostatecznym malowaniem), to nie wszystkie elementy małej architektury na odcinku Mysłakowice - Karpacz będą miały słynny pomarańczowy kolor. Będzie to kolor szary - taki jak most nad Łomnicą.
#42
Błażej Kopka
(2025-05-15 07:35:53)
Pojawiły się już tablice z nazwą stacji. Tablice są w starym stylu PKP (czarne litery na białym tle).
#43
X. Piast II Chrobry
(2025-05-17 13:52:17)
Koleje Dolnośląskie przywracają połączenia kolejowe do Karpacza. Od 15 czerwca podróżni znów będą mogli dotrzeć pociągiem do tego popularnego kurortu w Karkonoszach. To efekt modernizacji linii kolejowej przez samorząd województwa. https://www.money.pl…
#44
Błażej Kopka
(2025-05-18 10:33:35)
Generalnie obecnie ogłoszony rozkład jest rewolucją w stosunku do tego, co od dawna ogłaszano. Ciekawe, co z tego wyjdzie w praktyce. Dodatkowo, zdaje się, że dwa przystanki omyłkowo w terenie mają identyczne oznaczenie.
#45
Błażej Kopka
(2025-05-28 13:21:57)
SA139-011+013 zameldowały się dzisiaj w Karpaczu w ramach przejazdu technicznego. Czyli jednak "Linki", a nie historyczna SP42-001 przetarły dla KD ten szlak.
#46
Błażej Kopka
(2025-06-15 13:28:11)
Myślę, że warto dla potomności opisać w jednym miejscu chronologię otwarcia linii, bo za parę lat będą gorące dyskusje, kiedy linię otwarto i który pociąg był pierwszy. A zatem: 13.06.2025 (piątek) był przejazd duetu Linków SA139-011 i 013 w okazjonalnej okleinie "Kierunek Karpacz" (wcześniej błędnie opisałem "Przystanek Karpacz"), ale był to przejazd tylko dla oficjeli i zaproszonych gości. Niemniej jednak po powrocie do Jeleniej Góry skład wrócił jeszcze raz do Karpacza i mógł jechać każdy, choć chyba była to nieplanowana decyzja. 14.06.2025 (sobota) na linię wyruszył skład retro (SP42-001 + 120A + 110A) i był witany jeszcze większymi owacjami, niż skład z poprzedniego dnia (łącznie z salutem wodnym). Skład przejechał trasę kilkukrotnie w ciągu całego dnia, a na stacji trwały imprezy towarzyszące. Przejazdy były darmowe. Natomiast w niedzielę 15.06.2025 rozpoczęły się kursy regularne - rozkładowe, już bez żadnych imprez. I tu niemiła niespodzianka - na pierwszym kursie zamiast tych pięknych Linków pojawił się SA134-23. Natomiast począwszy od 28.05.2025 trwały przejazdy techniczne i zapoznanie trasy, ale były to oczywiście jazdy bez pasażerów.
#47
Błażej Kopka
(2025-08-17 18:24:25)
Pojawił się w końcu wspólny bilet na pociąg i autobus po Karpaczu! Nie nie - nie jest to produkt oferowany przez "najwspanialszego" przewoźnika w galaktyce, czyli KD. KARPACZBUS wszedł do Euroregionu Nysa.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.