OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Poznań Garbary

Ostatnia zmiana: 2025-08-21

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 942
powiększ
Autor: Nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1920;
Budynek dworca.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 993
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała; data: pomiędzy 1920 a 1939;
"Inwalidzka Spółdzielnia Spożywcza w Poznaniu - magazyny przy ul. Wielkie Garbary. Widoczne: platformy konne, magazyny, wagony kolejowe".
Źródło (wraz z powyższym cytatem): Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-G-6541.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon : 1554
: 10
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała; data: pomiędzy 1920 a 1939;
"Inwalidzka Spółdzielnia Spożywcza w Poznaniu - magazyny przy ul. Wielkie Garbary. Widoczne platformy konne i magazyny".
Źródło (wraz z powyższym cytatem): Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-G-6540.
Tagi: panoramy/widoki ogólne, tabor
Obraz
Odsłon : 1359
powiększ
Autor: I. Puciński
Przesłał: Maciej Knychała; data: pomiędzy 1922 a 1937;
Spółka Akcyjna "Akwawit" - Rektyfikacja Okowity i Fabryka Chemiczna w Poznaniu.
Bocznica kolejowa i składnica beczek. Z lewej widoczny parowóz TKi 3 z pociągiem cystern.
Źródło (wraz z powyższymi cytatami): Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-G-2120-3.
Proszę o pomoc w identyfikacji zdjęcia.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, panoramy/widoki ogólne
Obraz
Odsłon : 3736
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała; data: 1934;
"Poznań. Aleja Szelągowska. Wille nad rzeką Wartą za mostem kolejowym, wybudowane przez Oficerską Spółdzielnię Mieszkaniową".
Źródło (wraz z powyższym cytatem): Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-U-4981-2.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 910
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała; data: pomiędzy 1937-05-19 a 1937-05-21;
"Widok pożaru od strony rzeźni miejskiej. Widoczny płonący zbiornik spirytusu (z lewej), gmach Zakładów Litograficznych Putiatyckiego oraz Dom Spedycyjny Chrząstowskiego".
Źródło (wraz z powyższym cytatem): Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-G-2121-3.
Tagi: tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 764
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Pikul; data: przed 1945;
Most na Warcie z bocznicą do gazowni miejskiej przy Grobli - dziś nieistniejący.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), ciekawostki, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 613
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-09-19; (uwagi: data wydania biletu)
Skan biletu wydanego 19 września 1992 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 6617
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1996-02-13; (uwagi: data wystawienia biletu)
Skan biletu wydanego 13.02.1996 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 2786
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1996-04-20; (uwagi: data wydania biletu)
Skan biletu wydanego 20 kwietnia 1996 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1493
: 4
powiększ
Autor: Hubert Wietrzyński
data: 2005-10-22;
Budynek dworca Poznań Garbary.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 454
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Barierka na bocznych torach w części zachodniej stacji. Barierka osłaniała otwór doświetlający w tunelu biegnącym pod torami (ul. Ku Cytadeli) w zachodniej części stacji. Tunel służył do ruchu pieszego, można było zejść do niego z końca peronu 1 i skrócić sobie drogę do centrum miasta np. w kierunku Plac Wielkopolski, ul. Solna. Obecnie na miejscu barierek jest szklany świetlik.
Tagi: ciekawostki, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, przejścia nad/podziemne, windy
Obraz
Odsłon : 385
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Wjazd na stacje od strony Poznania Głównego i rozjazdy w prawo na bocznice.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 443
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Widok z końca peronu 2 w kierunku wschodnim. Na pierwszym planie wiadukty nad ul.Garbary (niskie barierki), dalej most nad Wartą (kratownice).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 536
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Widok z końca peronu 2 w kierunku wschodnim. Na pierwszym planie WM10, dalej wiadukty nad ul.Garbary (niskie barierki), dalej most nad Wartą (kratownice). Tor po prawej prowadził także do rozjazdów na bocznice.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 926
: 14
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Wjazd na stację od strony wschodniej, bezpośrednio z wiaduktów nad ul. Garbary. Tor w lewo odbijał na bocznice.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 444
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Nastawnia PGa, widok z peronu 1 w kierunku wschodnim.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 530
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Widok z końca peronu 1 w kierunku Poznań Główny. Przejście na poziomie torów na peron 2. Z prawej widoczna nastawnia znajdująca się naprzeciwko rozjazdów do rzeźni i na bocznice. Z peronu można było zejść w prawo ścieżką do tunelu pod torami (ul.Ku Cytadeli).
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 586
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Tunel (ul. Ku Cytadeli) tylko dla ruchu pieszego pod torami wchodzącymi na stację Poznań Garbary. Na torach widoczne zwrotnice bocznic stacji Poznań Garbary. W lewo było dojście ścieżką na peron 1. Z prawej, tuż przy tunelu była nastawnia (niewidoczna). Kierunki: w lewo Poznań Wschód, w prawo Poznań Główny.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 477
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
EP08-013 przy peronie 1, za chwilę ruszy w stronę Poznania Głównego. Widok w kierunku wschodnim (Poznań Wschód).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp., tabor
Obraz
Odsłon : 423
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Widok z peronu 1 na tablicę na peronie 2. W tle bocznice i plac przeładunkowy.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon : 485
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Widok z peronu 1 w kierunku Poznań Wschód.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 481
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Widok na peron 1 oraz wiatę przez którą można było przejść do budynku dworca i poczekalni oraz na sąsiednie przystanki autobusowe. W miejscu, gdzie jest przerwa w murku ogrodzenia było przejście do starego budynku stacji, jeszcze z dwuspadowym dachem, który zlikwidowano na początku lat 90 XX w. Widok w kierunku zachodnim (Poznań Główny).
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 544
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-04-01;
Widok z wiaduktu nad ul. Garbary na peron 2 oraz bocznice do placu rozładunkowego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1101
powiększ
Autor: Karol Romaniuk
data: 2006-10-19;
Poznań Garbary, nastawnia.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon : 345
powiększ
Autor: Andrzej Gruszewski
data: 2008-07-25;
Poznań Garbary, km 301,7. Wjazd od strony Poznania Głównego. Modernizacja peronów.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, perony/rampy/place/zadaszenia, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 294
powiększ
Autor: Andrzej Gruszewski
data: 2008-07-25;
Poznań Garbary, km 301,7. Wjazd od strony Poznania Głównego. Modernizacja peronów.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1209
powiększ
Autor: Michał Adamaszek
data: 2008-09-01;
Nowy peron wyjazdowy z Poznania na stacji Garbary. Po lewej peron w stronę Poznania, tam prace jeszcze trwają (niekompletne zadaszenie).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 874
powiększ
Autor: Michał Adamaszek
data: 2008-09-01;
Poznań Garbary - nowe perony. Widok w stronę Poznania Głównego.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1135
powiększ
Autor: Patryk
data: 2008-11;
Zmodernizowane perony stacji Poznań Garbary.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #7 Givexnine Poznań (2020-07-21 23:56:12)
    Ten przystanek znajduje się znacznie bliżej śródmieścia niż dworzec główny, ma ogromny potencjał. Powinno się wprowadzić postoje pociągów TLK/IC/EIC na tej stacji, naprawdę podróżnym byłoby wygodniej. Gdyby nie zlikwidowano bocznic można by jedną z nich, przy peronie reaktywować i używać jako mijanki. Także, w miarę możliwości dobrze było by wydłużyć tyle, ile się da pociągów osobowych, które kończą bieg w Poznaniu do tej stacji, i używać tego toru dla tych pociągów.
  • #8 (odp. na #7) Stanisław Pikul (2020-07-22 10:46:03)
    "Powinno się wprowadzić postoje pociągów TLK/IC/EIC ..." - takie rozwiązanie było kiedyś stosowane ale, wbrew oczekiwaniom, korzystanie z niego nie było tak powszechne jak się spodziewano i zaniechano postojów zarówno na Garbarach jak i Dębcu (bo tam też to robiono). Nie sądzę, by to był dobry pomysł by tej klasy pociągi miały uzupełniać komunikację aglomeracyjną.
  • #9 (odp. na #8) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-10-12 21:07:26)
    Za to stają w Swarzędzu.
    I nawet widziałem kilku pacjentów.
  • #10 blakop (2021-10-13 00:02:36)
    Z taką logiką to po co pociągi kwalifikowane stają W Warszawie Zachodniej i Wschodniej? Niech będzie tylko Centralna i tyle. Ludzie nie korzystali, bo pewnie nie wiedzieli, że pośpiechy swego czasu tam się zatrzymywały. Sam pamiętam, że w tamtych latach musiałem raz skorzystać z taxi w dojeździe na dworzec i mówię, że od razu na Garbary proszę, to nawet taryfiarz był zdziwiony, że tam też pośpiechy stają, bo on zawsze ludzi na Główny woził. Perony na Dębcu i Garbarach są nawet specjalnie wydłużone w tym celu.
  • #11 (odp. na #10) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-10-13 11:37:32)
    IC Bałtyk staje teraz na wioskach, jak Smętowo czy Warlubie.
  • #12 Vinni (2021-12-03 14:33:01)
    Wiele osób wiedziało o postojach na Garbarach, a wymiana podróżnych była śmiesznie miała, pomijając niedzielne wieczorne pociągi "studenckie".
  • #13 ROPA Poznań (2021-12-03 19:10:25)
    Na logikę, na pewno dobrze byłoby aby poc. IC kończące bieg w Poznaniu zatrzymywały się na stacji P-ń Garbary; na inne IC się nie zgodzi.
  • #14 Xiążę Piast II Chrobry (2023-09-02 01:55:33)
    Trwają prace przy montażu info-paneli na peronach.
  • #15 Wrobel1111 (2024-03-04 13:08:12)
    W tabelce informacyjnej, w wierszu o semaforach wpisane jest "świetlne, zlikwidowane", jednak perony oddzielają semafory SBLki, czy to nie zalicza się jako semafory? Może chodzi o półsamoczynne, dlatego nie ma o nich informacji?
  • #16 Błażej Kopka (2024-03-05 19:18:53)
    Myślę, że tabelka semaforów dotyczy się semaforów wjazdowych/wyjazdowych z danej stacji/posterunku. Tutaj jest już tylko przystanek. Semafory SBL dotyczą elementów szlaku, nie konkretnego przystanku po drodze.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Poznań Garbary

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...