Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
#2
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-10 21:57:44)
Tory boczne po południowej części stacji we większości nieczynne, zablokowane tarczami.
Na 2 skrajnych stoją odstawione liczne "piętrusy" oraz wagony zwykłe do kasacji.
Z kolei po drugiej stronie, przed budynkami technicznymi, stoi kilkadziesiąt lokomotyw spalinowych wszelkich typów, również do kasacji.
#3(odp. na #2)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-16 07:52:29)
I nic się nie zmieniło przez 2,5 roku w tym zakresie.
#4
Filip Zatorski
(2024-02-16 20:20:33)
Aktualnie, w zakresie odstawki, się zmieniło. Jeżeli ktoś jeszcze nie wie (a mocno trąbili o tym w internecie), 6 lutego br. z rzędu spalinówek wyciągnięto po trzy sztuki SP32 (201,202,204) oraz SU45 (164,174,241) kupionych przez złomowisko PPZM Segromet w Sokołowie Podlaskim. Loki zostały złączone, wstawiono węglarki żeby coś hamowało i pojechały, na miejscu zjawiły się 9 lutego. Teraz w rządku zostały SP32: 203, 205, 206, 208 i jeszcze 3-4 inne oraz SU45: 064, 116. Oprócz tego stoi SU42-532. Po drugiej stronie stacji, na odstawce wagonów, też się pozmieniało. "Zniknął" stamtąd jeden bohun, jeden (chyba) 112A i bonanza. 11 lutego br. te wagony stały na szopie, tzn. tam, gdzie odstawiają SA108. Podobno te wagony zakupiło SMK z Chojnic, ale co do tego nie mam pewności, póki co to pogłoska.
#5
Adam Pluto-Prądzyński
(2024-03-22 15:04:09)
Czy w Krzyżu istniał kiedyś trójkąt torowy? Coś widać na mapie satelitarnej, na wschód od dawnej Jednostki Ratowniczo Gaśniczej, ale nie mogę doszukać się informacji.
Być może wybiorę się rowerem po Wielkanocy to cyknę jakieś fotki. Ciekawy aspekt historyczny stacji.
#8
Błażej Kopka
(2024-03-23 22:36:32)
Jeszcze jedno pytanie - w którym roku kompletnie skanalizowano na terenie Krzyża ciek wodny "Kuźniczka" (tak nazwany na tej mapie - obecnie łącznica Człopicy z Notecią pomiędzy Drawskiem, a starym portem w Krzyżu) który jest widoczny na mapie, a obecnie go nie ma, bo biegnie pod ziemią? Chodzi mi o odcinek pomiędzy ulicą Staszica, a mniej więcej Kosynierów. Bo mapa pokazuje go jako ciek powierzchniowy, a w rzeczywistości tak nie jest od dawna.
#9
Adam Pluto-Prądzyński
(2024-03-23 22:50:30)
Serdecznie dziękuję za informację i, jeśli można, to prosiłbym o źródła, w których mógłbym poszukiwać takich map.
#10(odp. na #9)
Paweł Skup
(2024-03-24 06:19:45)
Największe źródło już podałem. To Mapster: igrek.amzp.pl . Ponadto polecam biblioteki cyfrowe, od Polony zaczynając, po wszystkie lokalne, których nawet nie wymienię. Do tego jeszcze http://www.deutschef… , https://maps.arcanum… , geoportal z lidarem i mapami archiwalnymi oraz geoportale wojewódzkie - niestety nieustandaryzowane, ale na niektórych są perełki. Wiele źródeł wygasło za wschodnią granicą, ale działa maps.vlasenko.net . Ponadto niezliczona ilość prywatnych stron historycznych, genealogicznych, mikolskich itd. Aha, jeszcze biblioteki uniwersyteckie.
#11
Adam Pluto-Prądzyński
(2024-07-22 13:58:20)
Jeśli dobrze rozumiem, oprócz zarzucenia planów modernizacji Krzyża, wraz z wprowadzeniem Horyzontalnego Rozkładu Jazdy zostanie sprowadzony do roli podrzędnej, wiejskiej stacyjki? A Gorzów dalej w czarnej d...
#12
Adam Pluto-Prądzyński
(2024-07-25 15:34:19)
Ma ktoś może jakieś informacje na temat planowanej (za Niemca) linii Krzyż - Świdwin?
#13
Błażej Kopka
(2024-07-25 21:46:05)
Wow - a były w ogóle takie plany? Można prosić o jakieś bliższe informacje/źródła?
#14
Adam Pluto-Prądzyński
(2024-07-26 17:01:24)
Sz. P. Błażeju
Cytując artykuł o Świdwinie z Bazy:
W latach 1923-29 rozpatrywany był wstępny projekt budowy nowej linii kolejowej Kołobrzeg-Świdwin-Krzyż.
(info: Marcel Durbajło, 2006-03-08, źródło: "Dzieje powiatu Świdwińskiego")
Czytałem o tym jeszcze jakiś artykuł, ale nie mogę go nigdzie znaleźć.
Pozdrawiam
Jadąc zdawało mi się, że wszystkie tory na części poznańsko-szczecińskiej, oprócz peronowych i jednego dla towarów są otarczowane D1. Czy naprawdę Krzyż stał się tak podrzędną stacją, że można zamknąć bez konsekwencji dla ruchu całą grupę torów? Czy ktoś znający się na rzeczy sprostowałby moją obserwację? Z góry dziękuję.
#17
Błażej Kopka
(2025-07-03 23:12:12)
Ta część stacji od dawna nie jest użytkowana, chociaż wydaje mi się, że któryś z tych torów jest tam jeszcze używany do manewrów. Jest tor dodatkowy dla towarów do wyprzedzania (tor nr 6), to czego chcieć więcej? Nawet jak na google maps spojrzysz to zobaczysz, że po tej stacji wiatr hula i nic więcej. Krzyż jest nadal ważnym węzłem przesiadkowym i ma jedną czynną bocznicę do terminala gazowego, ale to wszystko. Od strony towarowej to trup.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.