Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
pt47-106
(2021-04-10 22:24:31)
W którym miejscu była powozownia w Gorzowie??
#2
ROPA Poznań
(2021-04-10 22:56:53)
Chodzi o powozownię, czy Kolega popełnił błąd i miało być parowozownia?
#3
Jacek
(2021-04-11 14:00:21)
Parowozownia w Gorzowie była przy zjeździe z estakady, po prawej stronie w stronę Kostrzyna i Myśliborza. Na starej hali z przesuwnią, razem potem z wagonówką. Kanały parowozowe były ze skraja hali. Była też tam sprawna obrotnica. Ty2, Pt47 tam się obracały.
Wczoraj Gorzów samoistnie odciął się od sieci kolejowej. Po południu, z tego bądź co bądź wojewódzkiego miasta nie odjechał żaden pociąg. Nie uruchomiono też KKZ. Nie - nie było żadnego wypadku, awarii. Po prostu lubuskie nie daje rady. Nie mają sprawnych pojazdów, maszynistów etc... Bo awarie, naprawy, choroby... Media donoszą, że tak źle jeszcze nigdy nie było. Kiedy w końcu lubuski zakład PR zostanie zlikwidowany? Kiedy w końcu to śmieszne województwo ogłosi upadłość?
#7(odp. na #6)
Prochiron
(2023-10-26 11:08:28)
Lubuskie powinno umówić się z KD na obsługę południowej części województwa, a północną niech ogarnia KW i Pomorze Zachodnie plus pierdziałki skplu na mniej obciążanych liniach. Wszystko rozbija się o finansowanie i sprawy formalne.
#8(odp. na #6)
Opolanin
(2023-10-27 10:28:07)
Manipulacja. Odwołano 8, z czego za 2 nie było ZKA, więc nie wiem skąd te informacje?
#9
Błażej Kopka
(2023-10-27 14:55:19)
Artykuł prasowy.
#10(odp. na #7)
wasiukibic
(2023-11-14 22:55:40)
Lubuskie woli kolejny raz dosypać kasę do portu lotniczego Zielona Góra, a w zasadzie to Babimost w Nowym Kramsku, na loty do Egiptu. Co tam jakieś pociągi dla plebsu. Nie wiem, czy tam kompleksy względem dużych, sąsiednich miast są już tak wielkie, a ego tak rozbudowane, że trzeba się koniecznie pokazać (żeby to jeszcze było czym...) i chwalić, że w tym roku odprawiono ponad 40 tysia pasażerów, a może być i 60?
#11
et21
(2023-11-15 06:59:32)
Ej Panowie podawajcie źródła...
#12
Przemysław Warczyński
(2024-01-13 20:46:29)
W grudniu 2022 roku - czyli rok temu - przez stację Gorzów Wlkp. przetoczyła się gigantyczna demolka - zniknęło kilkanaście obiektów kolejowych, a na dziś (t.j.2024-01-13) ostatnie zdjęcie w galerii Gorzowa jest z... 2022-06-26 - czyli sprzed półtora roku! Czy faktycznie nikt tam nie był od tego czasu?
#13
Błażej Kopka
(2024-01-14 11:45:16)
Do Gorzowa na chwilę obecną praktycznie nie można dojechać pociągiem z żadnego kierunku. Nie istnieje żaden realny rozkład jazdy dla tej miejscowości, stąd pewnie brak zdjęć na OBK. Polecam na FB "Czy ZKA w Lubuskim dziś wyjechało" - dzień w dzień kilkanaście, kilkadziesiąt pozycji.
#14(odp. na #12)
Igor13
(2024-01-14 14:08:09)
Co zniknęło?
#15(odp. na #14)
Przemysław Warczyński
(2024-01-14 16:34:31)
Byłem w Gorzowie przed demolką, a wyburzone obiekty widzę na zdjęciach w Necie. Miały być wyburzone (i sądzę, że wszystkie wyburzone zostały): budynek noclegowni, budynek administracyjno-mieszkalny, 3 budynki gospodarcze, budynek warsztatu z garażem, budynek kuźni, budynek szatni, budynek warsztatu ślusarskiego, budynek stolarni, 2 budynki magazynowe (z czego jeden to dawna wieża wodna), budynek garażowy, budynek schroniska. Zrobiło się małe "lotnisko".
#16(odp. na #12)
X. Piast II Chrobry
(2024-03-29 17:44:31)
Nie bardzo rozumiem sens tego artykułu. Kolejarze zrobili dla Gorzowa jedną z gorszych ofert, a potem dodatkowo jeszcze większość tych pociągów i tak nie uruchamiali, a potem liczą pasażerów i dziwią się, że mało?? To naprawdę trzeba było liczyć w ogóle, żeby to stwierdzić? Podobno Lubsko, Sulęcin, Kożuchów i parę innych miast odnotowało jeszcze mniej pasażerów kolejowych. Ciekawe dlaczego :)
#19(odp. na #12)
X. Piast II Chrobry
(2024-10-19 16:25:36)
Stacja odzyskała dostępność nową linią tramwajową nr 4, kursuje ona jednak rzadko, bo co godzinę.
Zlikwidowano starą pętlę i przygotowano skręt do budowy linii w ulicy Jancarza. https://www.transpor…
#20
Kolejarz ZDOKP
(2025-05-30 16:09:54)
Pierdoły w opisie ogólnym niesamowite, nie wiem kto takie bzdury przypina na samej górze. W Gorzowie nie ma i nie było żadnych nastawnic Siemens&Halske, od 1917 nieprzerwanie pracują tam jednorzędowe nastawnice suwakowe systemu AEG. Jedynie nastawnia Go1 podczas przebudowy estakady otrzymała urządzenia komputerowe. Gorzów nie jest też jedyną stacją w Polsce z nastawnicami suwakowymi obsługiwanymi dźwigienkami, tak obsługiwanych nadstawnic (m.in. systemu Pintsch) parę jeszcze w kraju pracuje.
#21
Błażej Kopka
(2025-05-30 21:14:59)
@Kolejarz ZDOKP - wystarczy się zalogować i sam bez problemu poprawisz te zapisy. Na pytanie, kto to tam zamieszcza jest bowiem prosta odpowiedź - dowolny użytkownik Bazy.
#22(odp. na #21)
Andrzej Klauza
(2025-05-31 08:05:18)
No chyba jednak nie każdy może te powpisywane bzdury czy domysły poprawiać, bo sam kiedyś próbowałem i to gdzieś w próżnię poszło. Zasada powinna być jedna, jak ktoś czegoś nie jest pewien, to tego nie wpisuje.
#23(odp. na #22)
wasiukibic
(2025-05-31 11:08:26)
Każdy zalogowany i niezalogowany Użytkownik może zmienić dane poprzez formularz zgłoszeniowy. Jeżeli coś poszło nie tak, zapraszam do kontaktu na priv. Mój mail dostępny jest pod zdjęciami, kere dodawałem. Ty powinieneś go do mnie mieć, bo prowadziliśmy korespondencję. Na maile odpowiadam, może nie od razu, ale prawie zawdy. Proszę wziąć pod uwagę, że ktoś może być święcie przekonany o prawidłowości swoich informacji i wprowadzić drugą osobę w błąd.
#24
Błażej Kopka
(2025-05-31 21:12:59)
No proszę - nawet nie wiedziałem, że niezalogowani też mogą. Potwierdzam wpis powyżej, że rzeczywiście czasami coś nie przechodzi, bo również zdarzyło mi się to też nie raz, ale też prawdą jest fakt, że kontakt z adminem jest poprawny i tą drogą zawsze można wyjaśnić wszystkie niejasności.
#25
R. Kotowski
(2025-08-12 19:35:23)
K. Sibińska: Polregio jest kłopotem dla nas wszystkich, W poniedziałek Polregio odwołało 25 połączeń kolejowych – wiele z nich do i z Gorzowa. To jest kłopot dla nas wszystkich – mówiła dziś na naszej antenie posłanka Krystyna Sibińska. Kwestia nadzoru nad przewoźnikiem trafiła do Sejmu.https://radiogorzow.…
Nie pierwszy raz i nie ostatni. Pamiętam jeszcze za nieboszczki Przewozów Regionalnych też problemy taborowe były i co? Nie wyciągnęli wniosków żadnych, a to już ponad 10 lat temu było... Dekadę zmarnowali i marnują dalej. Kto tam rządzi? Ano wiecznie Ci sami od dekad (najdłużej pewna Pani-dziś poseł na Sejm RP - kadencja w latach 2010–2023, a w ogóle PO rządzi regionem od 2006 r. do dziś). Szczerze wątpię tam w dobrą kolej. Liczę, że to województwo zostanie skasowane i południe lubuskiego trafi do dolnośląskiego i wówczas sytuacja się kolejowo odmieni). Ileż to lat zapowiadano remont linii 275 -można pogolować, artykułów masa, nigdy nie było środków, itd. Na Bajkonur w Babimoscie zawsze kasa była bo Państwo Marszałkowstwo preferowali limuzyny (ostatnio zakupione bodaj na początku pandemii) i loty samolotami, niż pociąg.
#26
Tommt
(2025-08-17 22:11:27)
(odp. na #25) "nieboszczki"? Przecież Przewozy Regionalne cały czas istnieją, tylko pod obecną teraz nazwą Polregio.
#27
Błażej Kopka
(2025-08-18 00:40:03)
@Tommt - trochę to uproszczenie, że obecne Polregio to Przewozy Regionalne ze zmienioną nazwą. Należy pamiętać, że Przewozy Regionalne były długo częścią grupy PKP, a obecne POLREGIO ma już całkowicie inną strukturę organizacyjną i własnościową - nawet ministerstwo nadzorujące jest całkowicie inne, niż dla grupy PKP. Innymi słowy, są pewne zaszłości historyczne i pewne uproszczenia w nazewnictwie, nakazujące traktować tą firmę jako swoistą ciągłość, ale jednak obecne POLREGIO to już nie stare "peery" - nawet jeśli ciągle mają ten sam skrót. Jedyne pociągi "osobowe" spod znaku PKP w kraju, to obecnie trójmiejska SKM'ka.
#28(odp. na #27)
wasiukibic
(2025-08-18 00:48:37)
Dla niektórych dziennikarzy to je durś PKP Przewozy Regionalne, albo PKP Regio.
#29
Tommt
(2025-08-18 17:26:10)
(odp. na #27) Tylko, że jak firma zmieniała nazwę w 2020 roku, to od 11 lat nie miała już nic wspólnego z PKP. To jest cały czas tas sama firma od momentu opuszczenia grupy PKP, tylko z inną już nazwą, na co się czasami firmy decydują.
#30(odp. na #27)
Antek Kujawski
(2025-08-18 20:00:58)
Tylko że przecież trwają pracę by Ministerstwo Infrastruktury odzyskało pieczę nad PR z ARP.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.