OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad Pilicą

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-03-11 (opisy, kilometraż)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 1375
powiększ
Autor: Henryk Poddębski
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: pomiędzy 1918 a 1919;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Wierzbno
Jak widać kolej obsługiwała lotnisko w Warszawie już ponad 100 lat temu…
Brama wjazdowa na teren lotniska mokotowskiego od ul. Puławskiej. Jesień 1918 albo wiosna 1919 - na pierwszym planie rozjazdy wjazdowe na stację Warszawa Mokotów, w ciągu linii na ul. Puławskiej.

Fotografia autorstwa Henryka Poddębskiego, w zbiorach Muzeum Warszawy.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), ciekawostki, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 443
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1935;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Wierzbno
Budowa tymczasowej stacji końcowej kolei grójeckiej - w ul. Pułaskiej przy Odyńca. Zdjęcie z "Expressu Porannego".
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 434
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1935;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Wierzbno
Ulica Puławska na wysokości budynku nr 31 (odcinek Rakowiecka - Narbutta) - w schyłkowym okresie działania tam linii kolejowej. Jak widać, trasa tramwajowa (dwutorowa) została już wybudowana, równocześnie z nią leżało torowisko Kolei Grójeckiej.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 925
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1935-07;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Wierzbno
Perony tymczasowej stacji końcowej na ul. Puławskiej, w pobliżu skrzyżowania z ul. Odyńca. Kolej grójecka była stopniowo wycofywana z ulic Warszawy i po likwidacji stacji Warszawa Mokotów, przy pl. Unii Lubelskiej, kończyła właśnie na tymczasowej stacji przy Odyńca - potem przesuwając się coraz dalej na południe. Równocześnie w ul. Puławskiej uruchamiano komunikację tramwajową.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, ciekawostki, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 242
powiększ
Autor: Jan Bułhak
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: przed 1936;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Wierzbno
Karczma na Wierzbnie, niedaleko na północ od stacji Wierzbno. Przed karczmą widoczne szyny.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4215
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Paweł Ukole; data: 1938;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Nowe Miasto nad Pilicą
Linia Piaseczno Wąskotorowe - Góra Kalwaria wąskotorowa w schemacie całej kolei grójeckiej z 1938 roku. Schemat ten znajduje się na stacji Piaseczno Miasto Wąskotorowe.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 506
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: pomiędzy 1938 a 1939;
Odcinek: Służewiec - Grabów Emilin
Skład w kierunku Warszawy na przystanku w pobliżu pętli tramwajowej "Wyścigi" - zdjęcie z FB Varsaviana - rozmaitości dawnej Warszawy i jej okolic.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon : 2629
powiększ
Autor: Leszek Kowalik
data: 1941;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Nowe Miasto nad Pilicą
Reklama kolejki Warszawa - Nowe Miasto w książkowym rozkładzie jazdy dla Generalnej Guberni z 1941 roku (Amtlicher Taschenfahrplan Sommerausgabe 1941).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4610
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: 1959;
Odcinek: Warszawa Południowa - Nowe Miasto nad Pilicą
Plan kolejki z 1959 roku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 683
: 2
powiększ
Autor: Roger Joanes
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1964-07-16;
Odcinek: Warszawa Południowa - Służewiec
Pociąg w kierunku stacji Warszawa Południowa jedzie wzdłuż ul. Puławskiej, okolice skrzyżowania z ul. Niedźwiedzią.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 742
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1966-05-22;
Odcinek: Warszawa Południowa - Nowe Miasto nad Pilicą
Grójecko - Wilanowska Kolej Wąskotorowa, stan na dzień 22 maja 1966 roku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 672
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1967;
Odcinek: Warszawa Południowa - Nowe Miasto nad Pilicą
Przejazd w nieznanej lokalizcji (ktoś pomoże?), kadr z PKF 47A/67.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), tabor
Obraz
Odsłon : 719
: 1
powiększ
Autor: Zbyszko Siemaszko
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: przed 1970;
Odcinek: Warszawa Południowa - Służewiec
Fotografia Z. Siemaszki z lat 60-tych - ulica Puławska na wysokości pętli tramwajowej "Wyścigi" - z prawej strony fotografii widać szlak kolei. Fotografia z grupy FB Warszawa i okolice na starej fotografii.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1229
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: pomiędzy 1971-12-14 a 1991-08-12;
Odcinek: Warszawa Dąbrówka (Wąskotorowa) - Piaseczno Miasto
Tytuły Zarządzeń Ministra Komunikacji dotyczące likwidacji i rozbiórki odcinka Warszawa Dąbrówka Wąskotorowa - Piaseczno Miasto, linii Piaseczno Miasto - Góra Kalwaria Wąskotorowa, linii Warszawa Wilanów - Piaseczno Przemysłowe, odcinka Bydgoszcz Wąskotorowa - Morzewiec (pozycja 27), Zarządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej dotyczące likwidacji i rozbiórki odcinka Dębno Wyrzyskie - Witosław Wąskotorowy (pozycja 25), Zarządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej dotyczące likwidacji i rozbiórki linii Łukówiec - Wąwelno, odcinka Rzym - Ośno Wąskotorowe (pozycja 32).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 276
powiększ
Autor: Michał Gliniecki (zbiory prywatne)
data: pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30;
Odcinek: Piaseczno Miasto - Nowe Miasto nad Pilicą
Wykaz ostrzeżeń stałych Grójeckiej Kolei Dojazdowej, skan ze Służbowego Rozkładu Jazdy Pociągów Pasażerskich i Towarowych - zeszyt I-41 (RJ 1986/1987).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 201
powiększ
Autor: Michał Gliniecki (zbiory prywatne)
data: pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30;
Odcinek: Piaseczno Miasto - Nowe Miasto nad Pilicą
Pociągi pasażerskie na odcinku Nowe Miasto nad Pilicą - Piaseczno Miasto, skan ze Służbowego Rozkładu Jazdy Pociągów Kolei Dojazdowych - zeszyt I-41, strony 23-24 (RJ 1986/1987). Na uwagę zasługuje szybkość największa zamieszczonych pociągów - 55 km/h.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 166
powiększ
Autor: Michał Gliniecki (zbiory prywatne)
Przesłał: Michał Gliniecki; data: pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30;
Odcinek: Piaseczno Miasto - Grójec
Pociągi pasażerskie na odcinku Grójec - Piaseczno Miasto, skan ze Służbowego Rozkładu Jazdy Pociągów Kolei Dojazdowych - zeszyt I-41, strona 25 (RJ 1986/1987).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 180
powiększ
Autor: Michał Gliniecki (zbiory prywatne)
Przesłał: Michał Gliniecki; data: pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30;
Odcinek: Piaseczno Miasto - Nowe Miasto nad Pilicą
Pociągi pasażerskie na odcinku Piaseczno Miasto - Nowe Miasto nad Pilicą, skan ze Służbowego Rozkładu Jazdy Pociągów Kolei Dojazdowych - zeszyt I-41, strony 20-21 (RJ 1986/1987).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 156
powiększ
Autor: Michał Gliniecki (zbiory prywatne)
Przesłał: Michał Gliniecki; data: pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30;
Odcinek: Piaseczno Miasto - Grójec
Pociągi pasażerskie na odcinku Piaseczno Miasto - Grójec, skan ze Służbowego Rozkładu Jazdy Pociągów Kolei Dojazdowych - zeszyt I-41, strona 22 (RJ 1986/1987).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 184
powiększ
Autor: Michał Gliniecki (zbiory prywatne)
Przesłał: Michał Gliniecki; data: pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30;
Odcinek: Piaseczno Miasto - Nowe Miasto nad Pilicą
Załącznik 1 - wykaz ładowni, przystanków osobowych, bocznic szlakowych Grójeckiej Kolei Dojazdowej, załącznik 2 - wykaz posterunków odstępowych telefonicznych (mijanek) Grójeckiej Kolei Dojazdowej. Skan ze Służbowego Rozkładu Jazdy Pociągów Kolei Dojazdowych - zeszyt I-41, strona 17 (RJ 1986/1987).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 373
: 2
powiększ
Autor: Michał Gliniecki (zbiory prywatne)
Przesłał: Michał Gliniecki; data: 1987-07-31;
Odcinek: Piaseczno Miasto - Nowe Miasto nad Pilicą
Schemat sieci Grójeckiej Kolei Dojazdowej, opracowany przez Zarząd Kolei Dojazdowych Centralnej DOKP (autor: Leszek Kantor), stan na dzień 31 lipca 1987 roku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 359
powiększ
Autor: Michał Gliniecki (zbiory prywatne)
Przesłał: Michał Gliniecki; data: pomiędzy 1987-09-30 a 1988-01-01;
Odcinek: Grójec - Nowe Miasto nad Pilicą
Zarządzenie dotyczące zawieszenia ruchu pasażerskiego na odcinku Grójec - Nowe Miasto nad Pilicą.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 309
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1989;
Odcinek: Piaseczno Miasto - Piaseczno Gołków
Schemat odcinka Piaseczno Miasto - Piaseczno Gołków. Stan - 1989 rok.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 456
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1989-06-16;
Odcinek: Piaseczno Wiadukt - Zalesie Dolne
Wiadukt nad linią normalnotorową nr 8 Warszawa Zachodnia - Kraków Główny oraz nad ulicą Sienkiewicza w Piasecznie (odcinek Piaseczno Wiadukt - Posterunek Odgałęźny Przeładunkowy), w lewo - kierunek Piaseczno Miasto, w prawo - kierunek Nowe Miasto nad Pilicą.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 803
: 1
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1989-06-16;
Odcinek: Piaseczno Wiadukt - Zalesie Dolne
Posterunek Odgałęźny Przeładunkowy - w lewo - kierunek Piaseczno Wąskotorowe Przeładunkowe, na wprost - kierunek Piaseczno Miasto.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 7380
: 1
powiększ
Autor: Rafał Wąsowicz
data: 1991-05-14;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Nowe Miasto nad Pilicą
Uchwała nr 70 Rady Ministrów z dnia 14 maja 1991 roku, o zawieszeniu przewozów na szeregu linii normalnotorowych w Tomaszów Mazowiecki - Spała oraz na liniach wąskotorowych.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 400
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1992-02-12;
Odcinek: Kozietuły - Mogielnica
Przejazd kolejowy w km 63,700 - 63,650 linii Piaseczno Miasto - Nowe Miasto nad Pilicą (odcinek Mogielnica - Kozietuły) - zderzenie pociągu TTS 1282 relacji Nowe Miasto nad Pilicą - Piaseczno Wąskotorowe Przeładunkowe, prowadzonego lokomotywą Lxd2-454 z samochodem osobowym marki Wartburg. Widok w kierunku stacji Piaseczno Miasto.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 425
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1992-02-12;
Odcinek: Kozietuły - Mogielnica
Odcinek Mogielnica - Kozietuły, pociąg TTS 1282 relacji Nowe Miasto nad Pilicą - Piaseczno Wąskotorowe Przeładunkowe, prowadzony lokomotywą Lxd2-454 zatrzymany po zderzeniu z samochodem osobowym marki Wartburg na przejeździe w km 63,700 - 63,650 linii Piaseczno Miasto - Nowe Miasto nad Pilicą. Widok w kierunku stacji Piaseczno Miasto.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 407
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1992-02-12;
Odcinek: Kozietuły - Mogielnica
Odcinek Mogielnica - Kozietuły, pociąg TTS 1282 relacji Nowe Miasto nad Pilicą - Piaseczno Wąskotorowe Przeładunkowe, prowadzony lokomotywą Lxd2-454 zatrzymany po zderzeniu z samochodem osobowym marki Wartburg na przejeździe w km 63,700 - 63,650 linii Piaseczno Miasto - Nowe Miasto nad Pilicą. Widok w kierunku stacji Nowe Miasto nad Pilicą.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 429
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1992-02-12;
Odcinek: Kozietuły - Mogielnica
Odcinek Mogielnica - Kozietuły, pociąg TTS 1282 relacji Nowe Miasto nad Pilicą - Piaseczno Wąskotorowe Przeładunkowe, prowadzony lokomotywą Lxd2-454 zatrzymany po zderzeniu z samochodem osobowym marki Wartburg na przejeździe w km 63,700 - 63,650 linii Piaseczno Miasto - Nowe Miasto nad Pilicą. Widok w kierunku stacji Nowe Miasto nad Pilicą.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2023-03-01 22:15:17)
    Dla tej linii mamy w historii cztery zgłoszone podobiekty. Zostały one dodane jako poprawki do przebiegów odcinków, oraz w bocznicach GKD https://www.bazakole…
    Coś na jeszcze uciekło? Jak coś proszę na maila, ustalimy co i jak.
  • #3 (odp. na #2) Igor13 (2023-03-01 23:25:59)
    Czy w przypadku daty zamknięcia ruchu pasażerskiego do Grójca jest prawdziwa, gdyż według Atlasu Kolejowego ostatni pociąg pasażerski odjechał z tej stacji w 1994 roku. Jeszcze gdzieś doszukałem się informacji, że data zamknięcia to był rok 1992, 1990 a nawet 1988. I chyba te dwie ostatnie daty figurowały w Bazie Kolejowej, ale chyba już je zmieniłeś?
  • #4 T P (2023-03-02 14:30:27)
    @Igor13 Tu zobacz rozkład z 1994 https://www.bazakole…
  • #5 (odp. na #2) T P (2023-03-08 15:06:48)
    Podasz swojego maila?
  • #6 (odp. na #5) Marek Potocki (2023-03-10 11:00:28)
    marek @ bazakolejowa.pl
  • #7 Tomek Janiszewski (2024-07-01 14:26:09)
    To, co aktualnie uskutecznia się na czynnym ogryzku Piaseczno Miasto - Tarczyn Wąsk. nijak nie spełnia kryterium, jakim powinien odpowiadać ruch pasażerski. Nawet weekendowy (realizowany np. na normalnotorowej linii Świdnica - Jedlina Zdrój). Nie da się zakupić biletu na część trasy, ba! Zlikwidowano nawet postoje na przystanku Piaseczno Wiadukt najwyraźniej chcąc nakłonić uczestników imprez do skorzystania z dowozu do Warszawy starym Ikarusem udającym trolejbus za sprawą numeru 51, po co ułatwiać im korzystanie z kibla KM linii R8 lub Impulsa linii S-4 SKM? Co gorsze - w drodze powrotnej ma miejsce ponad trzygodzinna(!), przymusowa przerwa w Runowie na piknik przy kiełbaskach i pifku. Nie tak jak na Rogowskiej, gdzie można wrócić po kilkudziesięciu minutach, bądź spędzić przy ognisku wiele godzin przepuszczając jeden lub dwa kursy. Ale i do typowego ruchu turystycznego nie bardzo to pasuje: nie ma obiektów do zwiedzania, ani na końcu trasy, ani na jej części, zaś atrakcyjny widokowo odcinek trasy zaczyna się przed Lesznowolą, gdzie kolejka od dawna nie jeździ i ma już nigdy nie jeździć, bo target, na jaki postawiono w Piasecznie tego nie oczekuje. Niecelowy jest też przewóz rowerów, skoro można z podobnym skutkiem dowieźć je do Ustanówka, Zalesia Górnego albo Otrębusów, odpowiednio KM lub WKD. Zważywszy na to, że piknik w podróży powrotnej stał się praktycznie jedynym celem imprezy, zamiast jej urozmaiceniem - należałoby raczej wprowadzić nową kategorię przewozów: RUCH CATERINGOWY.
  • #8 Błażej Kopka (2024-07-02 05:33:17)
    Kolego - linia ze Świdnicy do Jedliny od dłuższego już czasu nie ma ruchu weekendowego. Coś nietrafione porównanie.
  • #9 Tomek Janiszewski (2024-07-02 09:10:34)
    Ano faktycznie, jeżdżą pociagi po tamtej dolośląskiej linii, nawet i dziś. Toteż na linii Świdnica - Jedlina funkcjonuje obecnie normalny RUCH PASAŻERSKI REGULARNY. Zaczynano jednak po odbudowie od RUCHU PASAŻERSKIEGO WEEKENDOWGO, kiedy to pociągi kursowały tylko w soboty i niedziele. Ale także wówczas można było kupić bilet np. z Jedliny Zdrój Centrum do Lubachowa i dojechać normalnie, nie trwoniąc czasu podczas obowiązkowej przerwy w Zagórzu Śląskim na zwiedzanie zamku, albo w Jugowicach na piknik zorganizowany na rozległym terenie dawnej stacji. Czy teraz porównanie (a raczej przeciwstawienie) ruchu na Świdnica - Jedlina z tym, co serwuje się imprezowiczom (bo chyba nie pasażerom) na ogryzku pozostałym z Grójeckiej jest adekwatne? Ktoś musiał strasznie oszukać Autora strony, nazywając to, co dzieje się na tej kolejce RUCHEM PASAŻERSKIM WEEKENDOWYM, niewątpliwie celem poprawienia jej wizerunku.
  • #10 Senior (2024-09-22 19:44:21)
    "Atrakcyjny widoków odcinek zaczyna się przed Lesznowolą". Ktoś, kto tą linie zna ten wie, że widokowo przyjemny jest odcinek powyżej Kępny. Zwłaszcza w maju, gdy kwitną sady, a teren jest pagórkowato urozmaicony. Już nie wspomnę o Dolinie Mogielanki, most na Mogielance z przejazdem po wysoko posadowionym torze.
  • #11 Senior (2024-09-23 09:56:46)
    Jeszcze tylko dodam, że "fachowcy" i "znawcy" doprowadzili do zezłomowania MBxd1 353, wagonów typu "Grochów" i wszystkich niemal wagonów towarowych na prześwit 1000 mm. To samo z cysternami z Zastalu. To, co pozostali to wagony rumunskie do MBxd2, a sam motowóz MBxd2 jest nie na chodzie. No i platformy do wagonów na prześwit 1435 no i Lxd2 - dodatkowo przerobionych z oryginalnych silników MB na Henschel. Widziałem to 21.09.2024. Machnąłem ręką, w doczepach do MBxd2 za spalinowozem Lxd2 nie jeździłem. Wspomnień nie miałbym żadnych. Zaś odnośnie toru. Zatrzymałem się za wsią Odrzywolek, linia przecinał DW728 pomiędzy Kępina, a Mała Wieś. Aż dziw bierze, jak roślinność porosła na torze. Liche było tam podtorze, ale doprowadzenie linii do ruchu pociągów wymagało by reinwestycji. Nikt nie wyłoży na to pieniędzy - więc wszystko z tego dalszego odcinka to historia dokonana. Ponieważ jest remontowany budynek dworcowy w Grójcu, dobrze byłoby podciągnąć linię choćby tam. Prawdopodobnie, z powodu mostu na Jeziorce nie dojdzie to do skutku. Szkoda.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad Pilicą

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...