OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Stobno Szczecińskie – Nowe Warpno (429)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-02-08 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1210
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Dawid Klich; data: 1914;
Odcinek: Stobno Szczecińskie - Nowe Warpno
Rozkład jazdy Kolei Randowskiej (Randower Kleinbahn). fotografia pochodzi ze strony http://www.blankensee.de.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 639
powiększ
Autor: Ferrix
data: po 1930-01-01 (???); (uwagi: prawdopodobnie rok 1934.)
Odcinek: Dołuje - Nowe Warpno
Rozkład jazdy i taryfa opłat dla podmiejskiej linii autobusowej N (Szczecin, Brama Portowa – Dołuje, niem. Neuenkirchen) i kolei Dołuje – Nowe Warpno. Linia N kursowała od 1929 r.
Skan pochodzi z książki „Straßenbahnen in Pommern” wydanej w 1989 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 2500
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: pomiędzy 1987-04-30 a 1987-09-01;
Odcinek: Dołuje - Dobra Szczecińska
Zarządzenie Ministra Komunikacji dotyczące zawieszenia przewozów pasażerskich i towarowych na odcinkach: Maciejowice - Przeworno, Mirsk - Pobiedna, Krzeszów - Chełmsko Śląskie, Dołuje - Dobra Szczecińska, Banie - Swobnica, liniach: Lubin Górniczy - Chocianów, Ząbkowice Śląskie - Srebrna Góra, Ociąż - Kucharki, Pyrzyce - Płońsko Pyrzyckie (pozycja 30), Zarządzenie Ministra Komunikacji dotyczące zawieszenia przewozów pasażerskich i towarowych na linii Giżycko - Kruklanki (pozycja 31), Zarządzenie Ministra Komunikacji dotyczące zawieszenia przewozów pasażerskich i towarowych na linii Nowe Miasto Lubawskie - Zajączkowo Lubawskie (pozycja 32). W Zarządzeniu Ministra Komunikacji (pozycja 30) zawarte są nieścisłości: ruch pociągów pasażerskich na odcinku Maciejowice - Przeworno linii nr 313 Otmuchów - Przeworno wykazany był do obowiązywania RJ 1975/1976, na odcinku Mirsk - Pobiedna linii nr 284 Legnica - Pobiedna po II Wojnie Światowej nie wznowiono przewozów pasażerskich, na linii nr 319 Lubin Górniczy - Chocianów ruch pociągów pasażerskich wykazywany był do obowiązywania RJ 1984/1985, na linii nr 318 Ząbkowice Śląskie - Srebrna Góra (Bielawa Zachodnia) do RJ 1976/1977, na odcinku Krzeszów - Chełmsko Śląskie linii nr 330 Kamienna Góra - Chełmsko Śląskie do RJ 1953/1954, na linii nr 391 Ociąż - Kucharki do RJ 1974/1975, na linii nr 428 Pyrzyce - Płońsko Pyrzyckie do RJ 1953/1954, na odcinku Dołuje - Dobra Szczecińska linii nr 429 Stobno Szczecińskie - Dobra Szczecińska do RJ 1972/1973, na odcinku Banie - Swobnica linii nr 423 Chwarstnica - Swobnica do RJ 1981/1982. Zapewne w wykazanych liniach i odcinkach w powyższym Zarządzeniu (pozycja 30) chodzi o zawieszenie przewozów towarowych.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1379
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Stobno Szczecińskie - Dołuje
Przejazd kolejowy na obrzeżach Stobna. W prawo stacja Stobno, w lewo Nowe Warpno.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1288
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Stobno Szczecińskie - Dołuje
Resztki tarczy ostrzegawczej przed Stobnem (w prawo). W lewo do Nowego Warpna.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1380
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Stobno Szczecińskie - Dołuje
Przejazd kolejowy na szlaku Stobno - Dołuje. Na prawo Stobno, w lewo Dołuje.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1357
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Redlica - Dobra Szczecińska
Przejazd kolejowy pomiędzy Dobrą a Redlicą.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1367
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Redlica - Dobra Szczecińska
Słupek hektometrowy pomiędzy Dobrą a Redlicą.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1568
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Redlica - Dobra Szczecińska
Mostek na Małej Gunicy pomiędzy Dobrą a Redlicą.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1280
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Stolec - Łęczyn
Widok nasypu z granicy k. wioski Stolec.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1194
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Stolec - Łęczyn
Widok wykopu z granicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1165
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Stolec - Łęczyn
W tym miejscu był przejazd kolejowy. W lewo do granicy. Na wprost wioska Stolec.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1267
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Rzędziny - Stolec
Drzewa i krzaki wyznaczają dawną linię kolejową. Na lewo Stolec, na prawo Rzędziny.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1239
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Rzędziny Cegielnia - Rzędziny
Wjazd do Rzędzin od Stobna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1228
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-06-15;
Odcinek: Rzędziny Cegielnia - Rzędziny
Szlak z Rzędzin do Stobna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1736
powiększ
Autor: Maciek Kiciński
data: pomiędzy 2006 a 2007;
Odcinek: Rytwiany koło Warpna Nowego - Karszno
Most na granicy polsko-niemieckiej w okolicach Rieth.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1203
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-02;
Odcinek: Rytwiany koło Warpna Nowego - Karszno
Przecięcie drogi Dobieszczyn-Nowe Warpno, widok w stronę Rieth.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1224
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-02;
Odcinek: Rytwiany koło Warpna Nowego - Karszno
Zaraz za przecięciem drogi Dobieszczyn-Nowe Warpno, widok w stronę Rieth.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1107
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-02;
Odcinek: Rytwiany koło Warpna Nowego - Karszno
Zaraz za przecięciem drogi Dobieszczyn-Nowe Warpno, widok w stronę Nowego Warpna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1219
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-03;
Odcinek: Nowe Warpno Żalno - Nowe Warpno
Kilkaset metrów za plecami znajdowała się końcowa stacja w Nowym Warpnie.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1142
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-03;
Odcinek: Karszno - Nowe Warpno Żalno
Nasyp biegnie równolegle do głównej ulicy w Nowym Warpnie. Widok w kierunku Karszna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1104
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-03;
Odcinek: Rytwiany koło Warpna Nowego - Karszno
Przecięcie linii z drogą do Szczecina, kilka metrów za plecami znajdował się przystanek Karszno.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1182
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-06;
Odcinek: Dobra Szczecińska - Buk Szczeciński
Starotorze w pobliżu stacji Buk (za plecami).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1129
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-06;
Odcinek: Rzędziny Cegielnia - Rzędziny
Kiladziesiąt metrów za stacją Rzędziny-Cegielnia linia odbija w prawo w stronę Rzędzin.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1106
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-06;
Odcinek: Rzędziny Cegielnia - Rzędziny
Linia odbija w lewo i osiąga stację Rzędziny-Cegielnia.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1063
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-06;
Odcinek: Rytwiany koło Warpna Nowego - Karszno
Nasyp w gęstym lesie, w tle już widac mostek graniczny.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1016
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-06;
Odcinek: Rytwiany koło Warpna Nowego - Karszno
Mostek graniczny, nasyp został został we fragmencie zniwelowany na potrzeby pasa granicznego.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 973
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-06;
Odcinek: Rytwiany koło Warpna Nowego - Karszno
Mostek graniczny widziany od strony Niemiec.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 967
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-06;
Odcinek: Rytwiany koło Warpna Nowego - Karszno
Koło mostku granicznego, widok na nasyp w stronę Rieth.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1204
powiększ
Autor: Maciej Kiciński
data: 2008-06;
Odcinek: Rytwiany koło Warpna Nowego - Karszno
Mostek i słupki graniczne oraz pamiątkowy słupek informujący o ehem. Bahndammie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 Piottr (2021-01-07 15:44:37)
    Wskazane miejsce wygląda na punkt likwidacji wagonów. Na zdjęciu satelitarnym z 2004 jeszcze widać układ torowy i zabudowania oraz dwa stojące wagony.
  • #3 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-07 16:25:15)
    Chyba masz rację.
    Nie byłem od dawna tam, ani nawet nie zauważyłem, kiedy zlikwidowali Dołuje.
    A to głupota, gdyż mogli zrobić linie do Niebuszewa przez Turzyn, z pominięciem Głównego i już by był duży + dla aglomeracji.
    Niepotrzebnie też zlikwidowali do Dobrej, bo na szosie do Głębokiego jest duży ruch.
  • #4 Jacek (2021-01-07 21:43:43)
    Gdzieś w Stobnie były cięte parowozy TKt48 .
  • #5 (odp. na #3) Gerson (2021-01-07 21:48:15)
    Dołuje nie zostały zlikwidowane. Linia nadal dochodzi prawie do krajowej 10-tki. Torowisko jest jednak w stanie agonalnym i nadaje się wyłącznie do remontu kapitalnego. Mnie bardziej od budowy linii do Turzyna dziwi nieujęcie tej linii wraz z odbudową toru do Dobrej w projekcie szczecińskiej SKM-ki, który to projekt jest obecnie realizowany. Jest to o tyle dziwne, że zarówno Stobno, Dołuje, Kościan, Mierzyn jak i Dobra (szczególnie te dwie ostatnie wsie) bardzo mocno się rozbudowały w ostatnich latach i stały się "sypialniami" Szczecina. Dojazd z Dobrej, czy też Mierzyna do centrum to duże wyzwanie. Z Dobrej można się dostać do centrum przez Głębokie i Bezrzecze i w obu przypadkach w godzinach szczytu komunikacyjnego stanowi duże wyzwanie. W Mierzynie główna ulica korkuje się praktycznie od godzin rannych do wieczornych i nie ma znaczenia czy jest to godzina 7:00, 13:00 czy też 18:00.
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-07 22:58:07)
    Ale te błędy zrobiono już za socjalizmu likwidując ten tor.
    Tak samo można było wykorzystać linię 409 na odcinku do Przecławia.
    Trzeba było już wtedy by na polach w tym rejonie budować osiedla ale chyba się bali ze NRD nas zaatakuje a cały ten trójkąt idealnie się do tego nadawał.

    Notabene, całe Pomorze aż po Rostock miało być nasze po Wojnie.
    Widziałem kiedyś przygotowane już mapy kolejowe z polskimi nazwami stacji ale Stalin w ostatniej chwili zmienił decyzje w tym zakresie.
  • #7 Misiek. (2021-01-22 17:54:51)
    "Pamiętam że jeszcze w 1997 r. tor dochodził do samej "10" - tki w Dołujach i stały tam wagony."
    W tym miejscu o ile pamiętam były jakieś magazyny. W latach 90-tych zostało to wykorzystane na jako plac materiałów budowlanych dla pobliskich budów domków jednorodzinnych. A wagony służyły jako dodatkowe magazyny na materiały.

    "Ponadto w tym miejscu: https://goo.gl/maps/…' target='_blank'>https://goo.gl/maps/… była jakaś bardzo duża baza kolejowa ale nie wiem z jakim przeznaczeniem."
    Tutaj były magazyny elementów mostów kratownicowych. Stało ich sporo i dość pokaźnych rozmiarów na powietrzu. Co było w magazynach nie wiem. Ktoś mi kiedyś z tubylców mówił, że są to zapasowe elementy kratownic dla przepraw mostowych przez Odrę na wypadek "W".

    "Jest teraz jakaś nowa bocznica ale przed Stobnem od strony Szczecina: https://goo.gl/maps/…' target='_blank'>https://goo.gl/maps/… "
    Z tego co pamiętam w tym miejscu był kiedyś chyba jakiś magazyn PGR z bocznicą, ale głowy nie dam.
  • #8 Tomm (2021-05-04 18:09:14)
    Cześć. Robię niekomercyjną stronę o dworcach Szczecina i okolic tych obecnych i byłych. Staram się przekrojowo, sporo mam swoich fot ale sporo tez zapożyczam (zawsze podając źródło) dziś trafiłem do Dołuj. Ma ktoś foty historyczne i chce nieodplatnie udostępnić to zapraszam do kontaktu :) tommsidd@gmail.com
  • #9 (odp. na #8) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-08-07 09:23:37)
    W Nowym Warpnie była też kiedyś kolejka harcerska, ale dawno zlikwidowana, wraz z harcerzami.
    www.youtube.com/watch?v=Ioqn25-7aMY
  • #10 (odp. na #9) octanq (2021-08-08 22:42:25)
    Podgrodzie. Pod wpływem wpisu p. Adolfa dziś byłem tam i zobaczyłem. Ze śladów po kolejce są:
    - stacja początkowa, wyremontowana ze zmienionym przeznaczeniem na "rekreacyjne", tzn. są tam stoliki do gry w warcaby itp.
    - w pobliżu linii są betonowe słupy ze stalowymi (w kształcie miski) kloszami lamp starego typu,
    - wyraźny nasyp przy przystanku Pogdrodzie Plaża,
    - po lesie wala się trochę żelaztwa, ale to nie pora na łażenie po lesie z powodu komarów,
    - wyraźne są aleje z drzew, którymi prowadziły tory,
    - nie do końca wiadomo jaki był przebieg kolejki pomiędzy po. Podgrodzie Plaża, nad Zalewem Szczec., a miasteczkiem, można się domyślać z satelity,
    - sam główny budynek miasteczka niszczeje w stanie prawie oryginalnym, info: https://gs24.pl/nisz…
  • #11 Gerson (2022-01-12 19:59:01)
    PKP PLK ogłosiło przetarg na wykonanie dokumentacji dla drugiego toru na linii 409 oraz wykonanie dokumentacji dla kilku przystanków takich jak: Kołbaskowo, Warzymice, Przecław. Przetarg obejmuje również wykonanie dokumentacji dla przystanków na linii 429 w Stobnie, Dołujach i Dobrej. Co ciekawe, odcinek z Dołuj do Dobrej zostałby odbudowany i tym samym kolej po wielu latach wróciłaby do tej ostatniej miejscowości. Informacja prasowa.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Stobno Szczecińskie – Nowe Warpno (429)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...