OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-06-09 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3531
powiększ
Autor: grzzywa
data: 1937;
Odcinek: Złocieniec - Choszczno
116a Arnswalde - Kallies - Falkenburg (Pom.)
Jest to skan strony z Amtlicher Taschenfahrplan Stettin 1937/38.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 2668
: 7
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: przed 1945;
Odcinek: Dębno Lubuskie - Cychry
Most w okolicach Dębna Lubuskiego.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego,
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon : 1551
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Pikul; data: przed 1945 (???);
Odcinek: Grotniki Drawskie - Złocieniec
Most na Drawie - w lewo Grotniki Drawskie, w prawo Złocieniec (widoczny w prześwicie).

W okresie krótko powojennym ze względu na poważne uszkodzenie w jego pobliżu (po lewej stronie fotografii) funkcjonował prowizoryczny przystanek Złocieniec Most (do ok. 1947 r.).
Tagi: ciekawostki, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, panoramy/widoki ogólne
Obraz
Odsłon : 1437
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1996-12-29;
Odcinek: Płotno - Pełczyce
Pociąg specjalny z TKt48-147 z Choszczna do Barlinka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 1160
powiększ
Autor: Marek Płóciennik
data: 1997-02-06;
Odcinek: Choszczno - Barlinek
Artykuł z Nowych Sygnałów (7/97) o pociągu specjalnym na odcinku Choszczno - Barlinek.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3204
powiększ
Autor: Paweł Rogowski
Przesłał: Marcin Chyl; data: 1997-04-03;
Odcinek: Grzmiąca - Połczyn Zdrój
Artykuł tygodnika regionalnego "Temat" nr 14/189 z 3.04.1997 autor Paweł Rogowski cz.1
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2956
powiększ
Autor: Paweł Rogowski
Przesłał: Marcin Chyl; data: 1997-04-03;
Odcinek: Grzmiąca - Połczyn Zdrój
Artykuł tygodnika regionalnego "Temat" nr 14/189 z 3.04.1997 autor Paweł Rogowski cz.2
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 2706
: 1
powiększ
Autor: Marcin Maciejczyk
Przesłał: Ted; data: przed 2000;
Odcinek: Smoleń PZZ - Choszczno
Zdjęcie zrobione Nad jeziorem Żeńsko.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1486
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2000-10-28;
Odcinek: Grotniki Drawskie - Złocieniec
Pociąg specjalny z Grotnik Drawskich na wysokości ul. Zielonej w Złocieńcu.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), panoramy/widoki ogólne, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3657
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2001;
Odcinek: Lubogoszcz - Wielawino
Drezyna na szlaku.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 2213
powiększ
Autor: Waldemar Gosk
data: 2001-09-09;
Odcinek: Grzmiąca - Połczyn Zdrój
Skan artykułów z Nowych Sygnałów o zamknięciu przejścia granicznego w Lubawce oraz przewozach turystycznych Ganzem.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2743
powiększ
Autor: Wizard
data: 2005-03-03;
Odcinek: Choszczno - Zamęcin
Linia Grzmiąca - Kostrzyn zaraz za Choszcznem. Widok w kierunku na Barlinek. Zimowa sceneria: -).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2391
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Widok torowiska za Wierzchnem w kierunku Barlinka. Przebieg lini silnie warunkowany ukształtowaniem terenu. Linia "wykorzystuje" rynnę lodowcową i schodzi w obniżenie Doliny Płoni.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2515
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Okolice Wierzchna. Widok w kierunku Pełczyc.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2646
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Okolice Wierzchna. Widok w kierunku Barlinka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2314
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Torowisko w okolicach Wierzchna. Widok w kierunku Barlinka. W tle wiadukt w ciągu drogi nr 151 Gorzów Wlkp. - Recz.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2487
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Wiadukt nad drogą leśną Żydowo - Płonno. Widok w kierunku Płonna.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2127
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Torowisko w Dolinie Płoni biegnące równolegle do drogi nr 151 Gorzów - Recz. Widok w kierunku Pełczyc.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2136
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Torowisko w okolicach Wierzchna.. Widok w kierunku Barlinka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2182
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Linia na obrzeżach Barlinka. Widok w kierunku Pełczyc.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1976
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Widok na torowisko biegnące w obniżeniu rynny polodowcowej. Okolice Wierzchna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1939
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Okolice Wierzchna. Linia o charakterze podgórskim. Widok w kierunku Pełczyc.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2070
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Zejście w obniżenie Doliny Płoni. Linia na tym odcinku posiada znaczy spadek w profilu podłużnym. Widok w kierunku Barlinka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2284
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Torowisko przebiegające przez tereny bagienne. Dolina Płoni.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2005
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Torowisko na bagnach. Dolina Płoni. Widok w kierunku Barlinka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1854
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Rozkradzione torowisko w Dolinie Płoni. Widok w stronę Pełczyc.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1929
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Torowisko w Dolinie Płoni. Widok w stronę Barlinka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1895
powiększ
Autor: Łukasz Obidowski
data: 2005-12-08;
Odcinek: Pełczyce - Barlinek
Torowisko w Dolinie Płoni. Widok w stronę Pełczyc.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2527
powiększ
Autor: Łukasz Niedziółko
data: 2006-05;
Odcinek: Barlinek - Dzikowo Myśliborskie
Wyjazd z Barlinka w stronę Głazowa.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2180
powiększ
Autor: Łukasz Niedziółko
data: 2006-05;
Odcinek: Barlinek - Dzikowo Myśliborskie
Ostatnia prosta przed stacją w Barlinku. Dalej tylko lekki łuk w lewo. Widok od strony Głazowa.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #44 Mikol74 (2024-05-13 21:37:34)
    Na odcinku Grzmiąca - Wielawino na pewno nie ma ścieżki rowerowej, torowisko jest zarośnięte choć daje się przejść.
  • #45 Tommt (2024-11-29 22:43:04)
    Linia zmodernizowana na odcinku Złocieniec - Drawno https://wiadomosci.r…
  • #46 djSon (2025-02-12 13:36:54)
    https://www.portalsa…

    Trochę planują, ale co wyjdzie, czas pokaże.
  • #47 (odp. na #46) wasiukibic (2025-02-12 14:31:56)
    O tym, że odcięcie Połczyna-Zdrój od kolejowych przewozów pasażerskich było błędem pisano już pod koniec lat 90. XX wieku, kiedy to zarówno władze miasteczka, ośrodków sanatoryjnych i sami kuracjusze skarżyli się, że ostatni etap podróży muszą pokonać niewygodnymi autobusami PKS ze Szczecinka i Świdwina, co obniżyło atrakcyjność uzdrowiska. To były jeszcze czasy sprzed masowego napływu tanich aut z Reichu oraz królowania kultowych H9 w PKSach. Niestety, zarówno PKP, jak i właściwe ministerstwo miało to kompletnie w życi i ma to do dzisiejszego dnia. Zach-pom nie uruchomi przewozów, bo linia nie istnieje, PLK nie odbuduje linii - bo gdzieś tam kiedyś ją zlikwidowano i obecnie nic po niej nie jeździ - koło spierdzielenia się zamyka, bo PLK ma jeszcze jedną wymówkę - grunty przekazane do PKP Nieruchomości.
  • #48 Błażej Kopka (2025-02-12 14:57:40)
    Skończmy z pitoleniem o tym jak to biedna kolej zanika i ludzie nie mają kontaktu ze światem - BZDURA!!! Kolej jest BARDZO DROGIM ŚRODKIEM TRANSPORTU!! Kolej obecnie to jest tylko transport dla wybranych - ze zniżkami, rabatami, biletami okresowymi itd. Normalny obywatel niemal ZAWSZE zyska jadąc własnym pojazdem, a przejazdy w kilka osób są już w ogóle poza dyskusją!!! To nie jest XIX wiek, gdzie kolej nie miała żadnej alternatywy i konkurencji!! Pojazdy samochodowe, które są ogólnodostępne dzisiaj są podstawą transportu i dlatego dziwią mnie te ciągłe pytania dlaczego sieć dróg rozwija się lepiej i szybciej niż kolej - pytanie kompletnie niezrozumiałe biorąc pod uwagę koszty i to co zapewnia własny pojazd, a co z wielką biedą kolej!
  • #49 (odp. na #48) wasiukibic (2025-02-12 15:29:26)
    "Skończmy z pitoleniem o tym jak to biedna kolej zanika i ludzie nie mają kontaktu ze światem - BZDURA!" - piszesz z perspektywy roku 2025, a ja omawiam końcówkę lat 90. Sytuacja dziś, a wtedy jest diametralnie różna, zwłaszcza na prowincji. Kolej była droga, bo środki transportu jakie były wtedy do dyspozycji generowały niewspółmiernie wysokie kosztu do zysków. Oczywiście piszemy o kosztach/zyskach finansowych, bo np. koszty/zyski społeczne się zawsze skrzętnie pomija, jak choćby to, ile osób na skutek likwidacji przewozów pasażerskich zrezygnowało z przyjazdu dokądś, albo ograniczono komuś dostęp usług, itp. Pytanie o dysproporcje w rozwoju kolej - drogi są zazwyczaj retoryczne, bo odpowiedź jest w zasadzie znana, jak i geneza problemu. Przez lata zrobiono lub nie zrobiono wiele, aby jak największą liczbę osób wygonić z pociągów i wepchnąć do aut, co nie zawsze oznaczało poprawę jakości podróżowania, jak również poprawę dostępności tego, czy owego za pomocą samochodu, zakładając, że taki pojazd się posiada, bo też i nie każdy go ma.
  • #50 (odp. na #49) Prochiron (2025-02-12 19:08:28)
    Ogólnie jako sympatyk kolei zgadzam się, że połączeń powinno być możliwie dużo, jednak stawianie pociągu jako realnej alternatywy dla samochodu to zupełna fikcja, o czym już napomknął pan Błażej, a piszę to jako ktoś, kto całe życie spędził w pociągach i lubi nimi podróżować. Od kiedy kilka miesięcy temu wszedłem w posiadanie prywatnego wehikułu, to częstotliwość podróży koleją spadła o jakieś 90% i ograniczyła się praktycznie wyłącznie do wycieczek i przejażdżek dla przyjemności. Całe, przeszło trzydziestoletnie życie upłynęło mi na podróżowaniu z Poznania do Leszna i dalej do podleszczyńskiej wsi, jednak sentyment i ewentualne korzyści z kolei po prostu przegrywają z samym życiem. Podróż pociągiem jest w tej chwili jakkolwiek opłacalna wyłącznie dla jednodniowej wizyty w ramach karnetu regio, co wynosi w tej chwili 31 zł za jeden dzień. Przejazd z Poznania do celu wizyty kosztuje mnie ok. 30-35 zł w paliwie, co zrównuje się z ceną biletu na pociąg, i mówimy tu o jednym podróżnym, a nie dwóch i więcej. Są przypadki, kiedy podróż pociągiem nadal ma sens, ale są to pewne konkretne sytuacje, np. samotna podróż do odległego miasta czy dojeżdżanie kilka stacji do pracy/szkoły, gdzie oba punkty leżą w miarę blisko stacji. W tej chwili możliwość wyboru pociągu zamiast samochodu dla opisywanego rodzaju podróży to "tylko i aż" dodatkowa opcja i zabezpieczenie "w razie czego", a nie równorzędny konkurent, zwłaszcza, gdy ze stacji docelowej i tak musi nas ktoś odebrać, bo do celu podróży jest kilka kilometrów.
  • #51 MK (2025-05-01 13:38:08)
    W kwietniu bieżącego roku TurKol przejechał z Kalisza Pomorskiego do Złocieńca. Można zaktualizować status linii :)
  • #52 Andrzej Klauza (2025-05-02 09:15:30)
    Aktualny status widać w regulaminie sieci PKP PLK, gdzie prędkość 0km/h jest jeszcze na odcinku Drawno - Choszczno.
  • #53 Mikol74 (2025-09-06 14:33:28)
    Przejście szlakiem dawnego torowiska. Odcinek Barwice - Grzmiąca https://youtu.be/Itc…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...