Linia Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)
Ostatnia zmiana: 2024-10-14 (przebieg)
Wyślij nowe pliki »
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
octanq
(2018-11-25 23:45:25)
Strona www z bardzo cennymi zdjęciami linii i stacji z lat '70: http://berlin.bahnin…
#2
Lee
(2019-09-22 14:44:56)
Tor 1 w Policach 22,450-23,000 prędkość 30 km/h od 23,000 do 23,844 prędkość 40 km/h. Na odcinek Police - Trzebież Szcz. wjeżdżają na postawie tymczasowego regulaminu wówczas prędkości na odcinkach wynosi: Police - Jasienice - 40km/h, Jasienica - Niekłończyca Uniemyśl - 30km/h, Niekłończyca Uniemyśl - Trzebież Szcz. - 20 km/h, w Trzebieży Szcz. - 30km/h
#3
Lee
(2019-12-04 15:10:43)
Od 03.12.2019 r. rozpoczęcie rozbiórki toru szlakowego nr 1 na odcinku Szczecin Skolwin - Police w celu modernizacji.
#4
Michał Kłosowski
(2020-06-08 08:53:14)
Koledzy, czy do Trzebieży istnieje jakikolwiek ruch pociągów towarowych? Uważam za skandal, iż linia, przynajmniej do Polic!, nie jest eksploatowana w ruchu pasażerskim! Przecież tam powinna kursować kolej aglomeracyjna! Czemu zaprzestano ruchu na tym trakcie? Jak mniemam prędkość szlakowa nikła z uwagi na słaby stan infrastruktury, przez co podróż pociągiem do Polic i Trzebieży przegrywała z komunikacją samochodową?
#5(odp. na #4)
octanq
(2020-06-08 12:39:12)
Ja bym powiedział, że powinny to być pociągi Stargard - Police Zakład; Goleniów - Police Zakład; Gryfino - Police Zakład (i z powrotem, wszystkie przez Szczecin Gł.). To by dało największe potoki podróżnych, szczególnie że komunikacją miejską ciężko się dostać z dworca Szczecin Gł. do Polic.
Ze stacją w Policach jest problem, że jest z dala od największych osiedli, ale za to jest blisko szpitala i starego miasta. Natomiast ZCh Police zatrudniają ok. 2,4 tys. pracowników, a po. Police Zakład był przy samej bramie głównej.
St. Trzebież Szczec. jest niestety daleko od plaży (jak na dzisiejsze standardy) i daleko od centrum miasta.
Za taką analizę już nie raz miasto wydało po kilka milionów. Nie znam szczegółów jakie są plany SKM, ale pewnie jak zwykle - gdy możliwe są sytuację: dobra, średnia, słaba, absurdalna, to w Polsce zawsze prawdziwa jest ta absurdalna.
#6(odp. na #4)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-09 02:08:59)
Do Polic jezdzi obecnie kilka par pociągów/dobę torem nr 2.
Tor nr 1 został rozebrany na całej długości jak również odcinek jedno torowy od posterunku SG11 do rozjazdów przed Turzynem.
I tak już niestety pozostanie gdyż remont został wstrzymany.
Natomiast w rejonie przyszłego nowego przystanku Łękno linia biegnie już nowym przebiegiem - także narazie 1 tor.
Ogólne wprowadzenie we wykorzystanie tej linii do ruchu miejskiego i regionalnego (pózniej będzie rozszerzenie tematu): https://nspap.livejo…
#7(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-02-13 20:00:04)
Dobrze wiedzieć. Martwi mnie jednak bardzo powolne prace i problem wykonawcy. Mam nadzieję, że uda się do Polic jak najprędzej przywrócić ruch pasażerski.
#10(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-10-30 18:22:09)
Plany nowego przystanku na linii - Szczecin Cmentarz Centralny na Gumieńcach. https://gs24.pl/szuk…
#11
krzysiek
(2021-12-17 09:12:02)
Tak właściwie, to kiedy linia zostanie reaktywowana dla przewozów pasażerskich? Gdy zaczynały się prace, słyszałem że ma to nastąpić w grudniu 2020. Za chwilę będziemy mieć rok 2022 i minie 20 lat odkąd do Polic nie można dojechać pociągiem osobowym.
#12(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-18 13:36:37)
Nie tylko powinna być zrewitalizowana, ale nawet rozbudowana. Mało miast posiada jak Szczecin kolejową "obwodnicę" śródmieścia, co umożliwia szybką i wygodną podróż z dzielnicy do dzielnicy (sam kiedyś korzystałem). Dworzec w Niebuszewie mógłby się stać stacją końcową dla wielu pociągów podmiejskich i regionalnych aby odciążyć Szczecin Główny. Myślę też, że nie bez racji byłoby przedłużenie linii do Nowego Warpna.
#14(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-10-11 20:24:23)
Czy ja dobrze rozumiem, że pociągi do Polic wrócą w rozkładzie 2025/2026, czy dałoby się wcześniej?
#16(odp. na #4)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-19 02:12:34)
Sprawa jest prosta z tą "budową", co widać po najnowszych zdjęciach ze Żelechowej.
Nikt nie przewidział tu kasy na rozkurz, tak jak w przypadku "strategicznego" kanału za 2 miliardy.
Teraz by nikt się niczego nie domyślił, ku uciesze gawiedzi.
#17(odp. na #5)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-06-06 02:40:59)
I zapiszcie sobie ten link, żeby Książę nie musiał co 5 lat powtarzać, bo całymi dziesięcioleciami trwają takie słomiane inwestycje. A na koniec ucho odpadnie temu misiu i będą jeździły 3 pary dziennie.
#20(odp. na #19)
wasiukibic
(2023-09-25 16:07:49)
A tam, czepiasz się. Wcześniej wrzucił to Adolf Nowak de Piaskowski i Dariusz Nowak. Jeżeli to jest durś ten sam link, to może faktycznie lepiej wkleić go w informacjach ogólnych, żeby następne wcielenie Xięcia nie musiało kolejny raz wrzucać?
#21(odp. na #20)
octanq
(2023-09-25 20:44:12)
Ale mi nie chodziło o to, że Książę wrzuca link któryś raz (bo nawet nie sprawdzałem), tylko o to, że ta inwestycja ciągnie się latami i jeszcze długo się pociągnie. W tym tempie, to nie wiem czy dożyję pociągu do Polic (bo o Trzebieży to nawet nie marzę).
#22(odp. na #21)
djSon
(2023-09-27 11:50:01)
Ciekawostką jest, że w najnowszym Regionalnym Planie Transportowym Województwa Zachodniopomorskiego piszą o tej linii w kontekście inwestycji tak:
"Dostępność miejscowości położonych w powiecie polickim poprawi Szczecińska Kolej Metropolitalna planowana do uruchomienia w 2023 r., której kręgosłupem będzie linia nr 406 biegnąca ze Szczecina do Polic. Ponadto postuluje się utworzenie nowej linii SKM biegnącej od Szczecina przez Stobno, Dobrą i Tanowo do Polic."
Niby jest kręgosłupem, a nie wiadomo kiedy się rewitalizacja skończy, a już na pewno po 273, 357 oraz 401.
#23(odp. na #21)
X. Piast II Chrobry
(2023-10-02 00:47:00)
Jest już położony drugi tor w rejonie Żelechowej ale nie wiem, jak daleko sięga na północ.
#24(odp. na #22)
X. Piast II Chrobry
(2023-12-15 11:07:23)
Stan prac z drona na odcinku SKM, od Turzyna do Dworca Głównego 14.04.2024. https://www.youtube.…
#26(odp. na #22)
X. Piast II Chrobry
(2024-07-26 17:10:19)
Szczecińską Koleją Metropolitalną pojedziemy do Polic dopiero w 2026 roku. https://gs24.pl/szcz…
Budowa nowego przystanku "Arkońska". https://www.skyscrap…
Wyburzona wiata w Policach. https://www.skyscrap…
Złe wieści z Polic jeśli chodzi o SKM... Według portali zapalił się wiadukt, a z tego co widać na zdjęciu, w cholerę poszła cała nowa sieć i naciągi. https://www.skyscrap…
#27
Błażej Kopka
(2024-07-26 19:37:58)
No o tym pożarze to już pisałem tutaj: https://www.bazakole…
Tam się nawet tłuczeń palił, jak popatrzeć na zdjęcia :)
#28
X. Piast II Chrobry
(2024-08-30 19:33:53)
Budowa przystanku Szczecin Cmentarz Centralny, jest już gotowy peron. https://www.skyscrap…
#29
X. Piast II Chrobry
(2024-09-01 15:35:56)
"Zaczęły się w końcu prace przy budowie nowego przystanku Police Dąbrówka". https://www.skyscrap…
A to Mości Xsiąże nie w Czechach jeszcze? Czyli dalej czeka na tabliczki z zakazem fotografowania wiszące na peronach i dworcach, a tu już 26 kwiecień nam się zrobił i oczekiwania nadal niespełnione (i wyjazd odłożony?). Czyli Mości Xsiąże zostaje jednak w Kraju, z całą reszty świty, co taką hucpę niedawno ponownie nakręcali (ponownie, bo po dwóch latach). Znowu strzępiły się języki znaFców i co ? Ponownie nie spełniło się? A może Mości Xsiąże (i świta czarnowróżów) myśli, że tym razem coś z tego jednak będzie? Czekamy więc i zapewniamy w swojej miłości, że koszty biletu do Czech dla Xięcia, pokryjemy osobiście.
#37
W. Dykte-ryjka
(2025-04-29 12:31:36)
@#36 Y.
1) Nie na peronach i dworcach. Te się nie łapią do ŻADNEJ z ustawowych kategorii. W dyktę zatem ryjka.
2) Procesy w dykcie nie przebiegają, one zachodzą. Aparat boi się tandety prawnej naPiSanej w pośpiechu i na niekompetentnym kolanie. Za to eks-żołnierze merytorycznie odpowiedzialni za sferę ZK/OC/OIN, przygotowania obronne itd., zmuszeni do formalnego zajęcia stanowiska, głosują za maksymalnym otabliczkowaniem obiektu bez względu na podstawę prawną z kultowego trójzdania art. 616a. Oraz bez względu na koszty społeczne (śmieszkowatość i memiczność ale też trudny do prognozowania wzrost poczucia zagrożenia). O ile nie dojdzie do incydentu, albo panpremier nie tupnie (spocznij, dopiero po II turze), proces na razie nie przyspieszy. Najmniej skrupułów ma biznes, możesz już testować fotografowanie bocznic portowych.
#38
Ryjka-w-Dykte
(2025-04-29 17:48:56)
@#37 W.
1) A nie zauważyłeś, że to forum kolejowe i wszystkie czarnowróże, wróżyły, że już nie będzie można robić zdjęć kolei z peronów i na dworcach (pewnie jesteś jednym z nich i wstyd ci teraz spojrzeć w lustro, że takie bzdety wypisywałeś / wypisujesz). Niektórzy już dwa lata temu ogłaszali ...miniony rok 2024 (!), końcem takich stron jak OBK. I co? I nic. I nic się nie zmieni. Ryjka zatem w dyktę.
2) Procesy wśród czarnowróżów nie przebiegają, one zachodzą, dostosowując się do zmieniającej się rzeczywistości. Rozumiem, że teraz niby coś po wyborach ma się "wydarzyć", a po wyborach wymyślisz kolejne "coś", bo znowu nic się nie wydarzy w tej kwestii (i tak w koło Macieju, do 2035 czy 2050). Ale fajnie, że choć napisałeś (jak to przełknąłeś?), że perony czy dworce nie łapią się do żadnej kategorii (z ustawy, choć to było wiadomo 2 lata temu), czyli w domyśle (popraw mnie, jeżeli źle zrozumiałem twoje słowa), nie będzie na nich tabliczek z zakazem fotografowania, a właśnie o TYM były/są dyskusje na forach kolejowych. Wspominasz o wojsku (przenieś się z tym na jakieś odpowiednie forum), prywatnych terenach zakładowych, bocznicach itp. zapominając, że tam, czy była ustawa, czy nie, czy były tabliczki, czy nie, zawsze można było podpaść tym, co pilnowali teren, jak robiło się zdjęcia, proste, że aż boli (przykładów z minionych lat, także tych zakończonych mandatem, znajdziesz setki na różnych forach). A może boli cię, że strony takie jak OBK mają się dobrze i będzie im jeszcze lepiej, bo nic się w temacie robienia zdjęć kolejowych nie zmieni? Napisz może otwarcie, co cię boli.
3) Pompowanie balonu dalej, choć już powietrze z niego zeszło, wręcz ociera się o jakąś irracjonalną psychozę. Naprawdę nie zauważasz tego, że starasz się wzbudzić wśród pewnej grupy osób (nazwijmy ją miłośnikami kolei, bo większość społeczeństwa ma to i tak głęboko w d...), jakieś lęki, że, już, już, już, i nie będzie można fotografować ulubionych lokomotyw, wagonów, peronów, stacji, semaforów, starych czy odnowionych dworców, parowozowni, pociągów, starotorzy czy czynnych szlaków kolejowych? Zastanów się więc, co wypisujesz i na jakim forum tematycznym, bo widzę, że masz z tym spory problem.
#39
Dykte-w-ryjka
(2025-05-11 14:20:27)
@38 Ryjka
Spokojnie. Użyte w komciu 37. akronimy oznaczają regulowane ustawowo, każdą z osobna, dziedziny życia każdego państwa. Tych z dykty też, w zasadzie od wójta wzwyż. Jeżeli przygotowania obronne kojarzą się z wojskiem, to dlatego, że nasze szkoły też są z dykty.
Powoli. Byli żołnierze (policjanci, strażacy, adekwatnie do zawodowej liczebności) stanowią personel merytoryczny w sprawach bezpieczeństwa w administracji publicznej i w jakiejś części w podmiotach gospodarczych. Częściej, niż absolwenci niepublicznych akademii gotowania na gazie, z bezpieczeństwem w nazwie kierunku kształcenia - a to ze względu na posiadane kompetencje, w tym ogarnięte wymogi dostępu do informacji. I to ten personel będzie rozstrzygał, czy rozporządzenie tabliczkowe niesie dla pracodawcy jakieś korzyści. Albo odwrotnie - czy udawanie, że nic się nie zmieniło, że nie ma przepisu i nie ma tabliczek, może stać się źródłem problemów. Również osobistych, personelu.
Nawiasem. Od lutego 2022 obowiązuje nieprzerwanie, czyli niezależnie od osób, obsad i opcji, podwyższony stopień zagrożenia terrorystycznego (bravo i bravo-crp, patrz serwis KPRM). Obywatele mają to w głębokiej niewiedzy, służby nie mogą. Ale nagłe i krótkotrwałe zamieszanie, pt. mikol na wiadukcie trudno jest racjonalnie objaśnić, a były takie co najmniej dwa. Geneza takich wzmożeń leży gdzieś pomiędzy jakimś eskalującym być może, realnym zagrożeniem, a czyimś tupnięciem. Niezależnie, co to było, twierdzę, że się nie skończyło. Obyś to Ty miał rację, różowróżu - i odłóżmy na bok kwestie prawdopodobieństwa.
A na kolejne zdjęcia peronów istnieje dwojakie zapotrzebowanie: społeczne (konsumenckie, odbiorcze) oraz twórcze (wewnętrzny imperatyw publikowania, dzielenia się, ofiarowania innym :)). Nie zawsze się pokrywają, chyba.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)