Linia Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)
Ostatnia zmiana: 2025-03-22 (opisy)
Wyślij nowe pliki »
fot. nieznany (1902)
fot. nieznany (1910)
fot. nieznany (1910)
fot. nieznany (1916)
fot. nieznany (1918)
fot. nieznany (przed 1918)
fot. nieznany (przed 1918)
fot. nieznany (pomiędzy 1918 a 1945)
fot. nieznany (1923)
fot. nieznany (przed 1929-01-01)
fot. nieznany (przed 1945)
fot. nieznany (przed 1945)
fot. nieznany (przed 1945)
fot. nieznany (przed 1945)
fot. nieznany (przed 1945)
fot. Paweł Mierosławski (przed 1994)
fot. Maciej Knychała (1994-08-27)
fot. Maciej Knychała (1994-08-28)
fot. Damian Grzywna (1995-05-19)
fot. Damian Grzywna (1995-06-03)
fot. Damian Grzywna (1995-06-03)
fot. Damian Grzywna (1995-06-03)
fot. Aleksander Bukowiecki (1997-09-07)
fot. Waldek Brygier (pomiędzy 2000 a 2004)
fot. Tomasz Bielecki (pomiędzy 2000 a 2005)
fot. Tomasz Bielecki (pomiędzy 2000 a 2005)
fot. Grzegorz Sarnecki (2000-04-28)
fot. Damian Grzywna (2002-07-10)
fot. Marek Potocki (2003-05-30)
fot. Marek Potocki (2003-06-13)
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Marek Potocki
(2018-12-11 12:06:16)
Nowy przystanek na trasie. Mówiło się o nim od lat, teraz zaczynają się konkretne ruchy. https://www.wroclaw.…
#2(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-21 16:35:08)
A po co na takich wioskach budują takie monumentalne i kosztowne perony?
Przecież wystarczyłoby 20 metrów, i tak kas brak ma więc muszą się zgłaszać do kierpocia.
#3(odp. na #2)
wasiukibic
(2020-09-21 17:27:27)
Długość peronu musi być adekwatna do długości zatrzymujących się na nich składów, aby umożliwić sprawną wymianę podróżnych. Tutaj będzie ruch stricte aglomeracyjny, a więc masa ludzi dojeżdżających do Wrocka na 6, 7, 8 rano. Jak Ty byś chciał, przy 20 metrowej długości peronie, zmieścić tam Impulsa 45WE czy tandem 36WE? Wszyscy mają się pakować do jednych drzwi?
#4
mszl
(2020-11-26 10:37:23)
Na Skyscrapercity w wątku dotyczącym dolnośląskiej infrastruktury kolejowej pojawiły się z 8 dni temu opinie, że na odcinku Strzelin-Kamieniec Ząbkowicki nigdy drugiego toru nie było i akurat na tej linii powojennego rabunku przez Rosjan nie było.
Ktoś coś więcej wie?
#5
Tomnord15
(2020-12-18 10:41:44)
Bzdura. Drugi tor był. Ciekawe skąd wzięli takie nieprawdziwe informacje.
#6
A.
(2022-09-11 16:02:01)
Od kilku miesięcy trwają prace torowe na odcinku Strzelin - Żórawina (ruch odcinkami jednotorowy), które będą skutkować podniesieniem maksymalnej prędkości do 120 km/h.
ad #7 zdjęcie pochodzi ze szlaku Gorzanów - Bystrzyca Kłodzka Przedmieście, czyli tam gdzie drugiego toru Niemcy nie zdążyli ułożyć, chodzi o most między Gorzanowem a Bystrzycą, a ja pisałem o odcinku Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki, gdzie drugi tor był. Jest gdzieś mapa historyczna linii, jeszcze za Niemca, gdzie na odcinku Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki zaznaczone jest, że były dwa tory.
#9
wasiukibic
(2023-07-30 20:48:37)
Na odcinku Kłodzko Miasto - Kłodzko Nowe tor nr 1 jest w remoncie.
#10
A
(2023-09-13 18:11:44)
W remoncie również jest jeden z torów na szlaku Smardzów - Boreczek, a także tunel w Bardzie.
Swoją drogą, ogłoszono przetarg m.in. na wybudowanie między Bardem Przyłęk a Kłodzkiem Głównym automatycznego posterunku odstępowego.
#11(odp. na #10)
Programista Kolejowy
(2023-10-08 10:27:53)
Szlak Bardo Przyłęk - Kłodzko Główne jeśli mówimy o Bardzie.
#12(odp. na #11)
X. Piast II Chrobry
(2024-04-05 15:19:17)
Czy ktoś się orientuje od kiedy KD przejęło szlak Ziębice/Strzelin - Wroc, bo mi to umsknęło uwadze? https://kolejedolnos…
#13(odp. na #12)
wasiukibic
(2024-04-05 17:29:15)
Obsługę relacji Międzylesie - Wrocław KaDecja przejęła w grudniu 2017, o ile mnie pamięć nie myli.
#14(odp. na #13)
X. Piast II Chrobry
(2024-04-05 17:58:00)
Tak dawno? Myślałem że po epidemii dopiero.
#15
A
(2024-04-11 10:57:12)
Przynajmniej częściowo. Jeszcze w ostatnim rozkładzie była chyba jedna para PR do Ziębic i jedna albo dwie do Strzelina. Teraz została tylko jedna do Strzelina.
#16(odp. na #5)
Programista Kolejowy
(2024-04-23 10:08:19)
Propaganda sukcesu i zatajanie informacji
#17
Tomasz Nowak
(2024-06-28 17:53:22)
Od grudnia 2024 roku będzie wprowadzona nowa prędkość na poszczególnych odcinkach linii kolejowej 276. Będzie się to wiązało z wprowadzeniem od nowego rozkładu jazdy pociągów pospiesznych do Pragi. Wykaz prędkości dostępny na stronie https://www.plk-sa.p…
#18
Igor13
(2024-07-11 21:51:22)
Wie ktoś może, czy zostanie wybudowany drugi tor między Strzelinem, a Kamieńcem Ząbkowickim?
#19(odp. na #18)
Tomasz Nowak
(2024-07-13 20:04:19)
Niestety, na razie nie ma takich planów. Ma być głównie rewitalizacja torów i podniesienie prędkości do 120 km/h na wybranych odcinkach w tym roku. Z budową drugiego toru cisza. A szkoda, bo rezerwa na drugi tor jest do samego Międzylesia.
#20(odp. na #18)
Tomasz Nowak
(2024-08-24 22:34:19)
Mała korekta. Nie wiadomo kiedy, ale oglądałem posiedzenie w sprawie inwestycji kolejowych na Dolnym Śląsku i Pan Malepszak zapowiedział, że odbudowa drugiego toru na odcinku Strzelin- Kamieniec Ząbkowicki, to będzie priorytet na najbliższe lata. Link do transmisji ze spotkania dolnośląskiego zespołu parlamentarnego: https://www.sejm.gov…
#21
Tommt
(2024-08-28 22:57:10)
(odp. na #19) Z tą rezerwą do samego Międzylesia to trochę przesadziłeś, bo nie wszędzie jest, np. Bystrzyca Kłodzka, Długopole-Zdrój.
#22(odp. na #21)
wasiukibic
(2024-08-29 10:11:26)
Ciekaw jestem, jak by rozwiązano technicznie kwestię przystanków w Bystrzycy Kłodzkiej i Długopolu w przypadku decyzji i przebudowie odcinka Krosnowice Kłodzkie - Międzylesie - Lichkov na dwutorowy. W przypadku Długopola, co widać na historycznych pocztówkach, na przystanku znajdował się drugi tor, zakończony przed tunelem kozłem oporowym + do tego od strony skarpy są ogródki działkowe mieszkańców dworca, stanowiąc rezerwę pod budowę peronu. Osobną kwestią jest sam tunel, gdzie słyszałem wersję, że on od początku był budowany na dwa tory, ale w międzyczasie pojawiła się sieć trakcyjna i nie ma możliwości wciśnięcia tam dwóch torów pod drutem, bez koniecznej przebudowy obiektu. W przypadku Bystrzycy Kłodzkiej w grę wchodzi budowa ściany oporowej od strony ogródków nad Nysą. Sam most ma skrajnie umożliwiającą poprowadzenie dwóch torów. Nie wiem, jak z wiaduktem drogowym przed BK Przedmieście, czy tam wlezą dwa tory pod drutem, czy nie trzeba by było go rozwalić i zbudować od nowa (obecnie jest pospinany ankrami).
#23
Tommt
(2024-08-29 21:50:01)
(odp. na #22) W przypadku Bystrzycy Kłodzkiej musiano by zastosować rozwiązanie podobne do tego, jakie zastosowano na Wałbrzychu Centrum, tj. estakady/platformy, tylko tam dotyczyło to tylko peronu, tutaj objęłoby to również nowy tor. Druga możliwość, to mix 2 rozwiązań, tj. to, o czym wspomniałeś, czyli budowa muru oporowego i poszerzenie równi pod drugi tor, natomiast przy budowie peronu byłoby zastosowanie rozwiązania wałbrzyskiego. Im dalej od linii tym mur oporowy byłby wyższy, a wątpię by PLK chciała stawiać wysoką ścianę, a pewnie działkowcy też nie byliby zadowoleni. Co do wiaduktu przed Przedmieściem, to bez wątpienia jednotor https://www.google.p… więc trzeba by było nowy budować. Z Długopolem jest problem taki, że trzeba poszerzyć tunel, tak jak to niedawno zrobiono pod Górą Tunelową koło Jeleniej Góry i skuć trochę skarpy, by było miejsce na drugi peron. Biorąc pod uwagę fakt, że Polska wśród Czechów jest coraz bardziej popularna i że od grudnia 2024 będą 4 połączenia Pragi z Wrocławiem i dalej z Trójmiastem, to PLK będzie musiała podjąć decyzję, co do zakresu modernizacji tej linii, dwutor na całym odcinku czy tylko odcinkowo? Przy okazji, pytanie jeszcze, czy Czesi położyli by te kilkaset metrów drugiego toru po swojej stronie, bo inaczej odcinek Międzylesie granica po naszej stronie wciąż pozostałby jednotorowy.
#24
Zuoty
(2024-08-30 12:40:24)
Takie pytanie ode mnie - czy nie dałoby radę pogłębić tunel w Długopolu, jak zrobili to w Bardzie podczas elektryfikacji?
#25
Błażej Kopka
(2024-09-01 16:22:41)
Od dzisiaj odcinek Strzelin - Międzylesie zamknięty. Warto zmienić kolor na mapie.
#26(odp. na #25)
X. Piast II Chrobry
(2024-09-02 17:46:16)
(odp. na #23) Pogłębić, a po co? Chyba, że masz na myśli poszerzenie. Oczywiście, jest to możliwe, ale niestety, też i kosztowne. Na pewno koszt byłby większy od kosztu poszerzenie tunelu pod Jelenią Górą, który wyniósł 130 mln. zł, z racji tego, że tunel w Długopolu jest dłuższy i węższy.
#28(odp. na #21)
Tomasz Nowak
(2024-10-02 09:57:03)
Bystrzyca Kłodzka - co za problem przesunąć peron bliżej budynku, żeby drugi tor się zmieścił? W Długopolu Zdroju też jest miejsce na drugi tor, trzeba byłoby obniżyć niweletę toru w tunelu, czyli zastosowanie nawierzchni bezpodsypkowej, którą w Niemczech stosuje się w takich właśnie obiektach i dwa tory zmieszczą się.
Ludzie, nie piszcie tu bzdur. Tunel w Długopolu Zdroju nie jest węższy od tego w Janowicach Wielkich. Tamten w najwęższym miejscu na dole miał 7,38 m. Ten w Długopolu Zdroju ma 8 metrów. A w najszerszym 8,237. W książce o tunelach W Polsce ten tunel opisany jest jako 8,2 metry w świetle, a tunel w Janowicach miał na dole, ALE w najwęższym miejscu tylko 7.38 metra. Więc różnica jest spora. Inną sprawą pozostaje to, że w świetle dzisiejszych przepisów w nowo budowanych tunelach, odległość między osiami torów ma być minimalnie 4 metry. A tam jest łuk w tunelu.
#29
Seweryn Waliczek
(2024-11-20 18:09:12)
Odcinek Strzelin-Kłodzko jest już czynny, tylko od Kamieńca nie działa jeszcze sieć trakcyjna, ale można już chyba zmienić na mapie status z nieczynna.
#30(odp. na #29)
X. Piast II Chrobry
(2024-11-21 13:28:07)
Rzeczywiście, ZKA jest tylko od Kłodzka Miasto do Międzylesia. A teraz kursują także 2 IC, tak podaje koleo.pl https://koleo.pl/roz…
Będzie tak utrzymana do 29.11 br.
#31
X. Piast II Chrobry
(2024-11-21 19:46:56)
Za 3 tygodnie, od 15.12, rusza bardzo drogie połączenie "Baltic express" z Pragi do Gdyni.
Z tego powodu były zapewne prowadzone prace remontowe na szlaku Strzelin - Międzylesie.
#32
Pytanie
(2024-12-05 00:08:38)
Ze Strzelina do Kamieńca będzie drugi tor w związku z nowym połączeniem?
#33(odp. na #32)
X. Piast II Chrobry
(2024-12-05 13:56:31)
Nie będzie, to były tylko prace remontowe.
Dzięki temu na odcinku Wrocław - Międzylesie pociągi "Baltic express" osiągną niezłą średnią 86 kmH.
#34
Programista Kolejowy
(2025-01-06 16:15:18)
Można z powrotem zmienić kolor lk, a poza tym wiadomo kiedy otwarcie APO Morzyszów?
Przydałoby się zaktualizować mapę prędkości na całej długości linii 276.
#37
Tomasz Nowak
(2025-04-20 17:51:03)
Prędkość jest zaktualizowana, ale błędnie. Odsyłam do zdjęcia tabeli prędkości i filmu na YT z przejazdu odcinkiem Międzylesie - Kłodzko Miasto. Chodzi o to, że prędkość między Domaszkowem a Długopole Zdrój wynosi 90 km/h, a nie 80. Tak samo między Bystrzycą Kłodzką Przedmieście a Bystrzycą Kłodzką wynosi 90 km/h, a nie 70. https://www.bazakole… https://youtu.be/RYV…
#38
Wałentyn P. (mikol zza wschodniej granicy)
(2025-07-06 04:57:54)
Przejazd całą linią 276 z Wrocławia do Lichkova, widok z kabiny maszynisty: https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)