Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
Od 11 XII 2016 brak ruchu pasażerskiego na zachód od st. Wieluń Dąbrowa
#3
Opolanin
(2018-08-30 14:04:38)
Panowie, taka sprawa: Czy między Oleśnicą a Kępnem znajdują sie jakieś czynne posterunki i jaka jest szansa trafić na jakiegoś towara?
#4(odp. na #3)
wasiukibic
(2018-08-30 20:19:27)
Na wymienionym przez Ciebie odcinku brak jest czynnych posterunków ruchu. Na wiosnę 2017 roku PLK przypudrowała go trochę i przez pewien czas jeździły tam pociągi towarowe w ramach objazdu za remontowany odcinek Grabowno Wielkie - Krotoszyn. Z tego, co mi wiadomo na zimę 2017 ruch zamarł, bo obowiązujące prędkości były tragiczne i przewoźnicy prywatni nie byli zainteresowani uruchamianiem tam pociągów. Odcinek traktuje się jako rezerwę w przypadku, gdy ruszy długo oczekiwany remont odcinka Oleśnica - Kluczbork. Kilka lat temu jeździła jeszcze zdawka do Dłubaka do Cieśli (pierwszy przystanek za Oleśnicą). Jaki jest stan obecny - ciężko mi powiedzieć, najlepiej jakby ktoś miejscowy się wypowiedział.
#5
Opolanin
(2018-08-31 07:52:00)
A więc czysto ;) Fajno, dzięki!
#6
Mateusz Kiszka
(2019-06-02 15:38:47)
Jechałem 1.06.19 od Herb do Kępna. Prędkość 100 kph niemal na całej długości. Stan torów fatalny. Luźne śruby, wybite toki, nierówności w planie i profilu. Zużycie faliste szyn jako dokładka. Linia zapomniana, taka prowincjonalna, na obrzezu łódzkiego i śląskiego.
#7(odp. na #6)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-07-08 22:11:06)
Do 06.08.20 szlak Kępno - Wieluń Dąbrowa jest zamknięty ze względu na remont torów.
Na odcinku Kępno - Krzepice kursuje mikrobus IC 2x dziennie (6 pasażerów w niedzielę głównie do Wielunia - nie potrzeba mieć biletu, bo nie ma kierpocia a kierowcę to nie interesuje :-) ).
Pociąg IC "Osterwa" kursuje w tym czasie objazdem przez Kluczbork, Lubliniec bez postojów taryfowych choć w Kluczborku jest postój techniczny.
Odcinek Kepno - Częstochowa Stradom pokonuje w 1:42 H (127 km). Z kolei IC "Wybicki" ten sam dystans mimo 4 postojów po drodze pokonuje w 1:33 H.
Po remoncie, mimo że dystans skróci się o 5 km, czas przejazdu dla "Osterwy" wydłuży się o 1 minutę, dojdą 3 postoje we Wieruszowie, Wieluniu i Krzepicach.
"Wybicki" dalej przez Kluczbork.
#8(odp. na #7)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-14 16:46:40)
Na razie, do odwołania, mimo wcześniejszego remontu, szlak Kępno - Wieluń Dąbrowa będzie zamknięty.
#9
wasiukibic
(2021-02-04 12:37:13)
Odnośnie kwestii przewozów z Wrocławia/Oleśnicy do Kępna oraz dalej, do Wielunia: https://www.radiozw.… https://mojaolesnica…
na bieżąco, wszelkie doniesienia medialne można śledzić na fanpejdżu: https://www.facebook…
Nie jest absolutnie prawdą, że Kępno czy Wieluń nie potrzebują połączenia z Wrocławiem, jak to wypisuje pewien internetowy frajer, bo cały czas trwa lobbowanie zarówno samorządów jak i społeczności lokalnych za tym połączeniem, a na spotkaniach roboczych, przedstawiciele województw dolnośląskiego, wielkopolskiego i łódzkiego wstępnie deklarowali już nawet liczbę bezpośrednich pociągów Wieluń - Wrocław na dobę. Jedynym problemem może być przepustowość odcinka Oleśnica - Wrocław, bo tam dochodziłoby do kumulacji ruchu z 4 kierunków, nie mówiąc już o samym Wrocławiu.
#10(odp. na #8)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-09-28 23:51:19)
Szlak Kępno-Wieluń Dąbrowa już czynny, kursują tu 2 TLK z przystankiem we Wieluniu.
#11
Tommt
(2022-11-25 18:52:44)
Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym, 2023 r. rozpocznie się modernizacja linii wraz z jej elektryfikacją na odcinku Oleśnica - Kępno. Miejmy nadzieję, że w planach jest zostawienie wolnego miejsca na ewentualnie drugi tor. https://sycow.naszem…https://www.radiosud…
#12
113
(2022-11-26 12:49:50)
A będzie realizowana w ramach prac również elektryfikacja linii kolejowej nr 814?
#13
Tommt
(2022-11-27 20:03:51)
Tu nawet nie ma innej opcji by tego nie zrobili, inaczej byłaby to jedyna niezelektryfikowana linia w tym węźle, łącząca dwie inne, ważne i zelektryfikowane. Przy okazji, PKP ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej „Budowa linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń)" https://www.plk-sa.p… Tylko czemu do Chorzewa a nie do Zarzecza (LK nr 24)? Jak robić to za jednym podejściem, a nie rozbijać to na dwa oddzielne projekty.
#16(odp. na #10)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-18 01:05:27)
Jaki to niby był remont, Adolfie, chyba kategorii brać kasę i w nogi.
#17
Igor13
(2024-07-28 21:34:48)
1 sierpnia linia zostanie zamknięta na odcinku Kępno - Cieśle na dwa lata, w związku z elektryfikacją i modernizacją i od tego momentu ma się rozpocząć usuwanie starej infrastruktury kolejowej. Odcinek Cieśle - Oleśnica pozostanie przez jakiś otwarty w związku z obsługą tutejszego placu przeładunkowego, do którego odbywa się regularny transport towarów. Zresztą dzisiaj w Cieśli wszystkie tory odstawcze były zapełnione platformami na niemieckich rejestracjach. Sam odcinek prawdopodobnie może zostać użyty to transportu materiałów do modernizacji szlaku, ale nie mam pewności na sto procent. Informacje te podała mi grupa paru osób oraz drużyna dzisiejszego pociągu KSK Wrocław, który obsłużył pożegnalny przejazd szlaku w obecnym stanie.
#18
Tommt
(2024-08-24 14:18:43)
Mogliby położyć drugi tor między Cieślami a Oleśnicą, żeby zachować przejezdność tego odcinka. Przy okazji, to co uchwycił GSV w 2012 na przejeździe na ul. B. Krzywoustego w Oleśnicy :) https://www.google.p…
#19
Jola
(2024-10-10 11:25:47)
Czy nie warto zmienić końcowy przebieg linii 181 przed Kępnem od strony Oleśnicy? Dawna trasa do Namysłowa, dworzec Kępno Zachód położony jest w centrum miasta.
#20
grzegorz
(2024-11-03 19:58:06)
Czy na tej trasie, w latach 1993-1994 kursował pociąg Częstochowa - Wrocław?
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.