Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Marjon
(2021-04-20 23:37:02)
Linia 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie ma być w 2023 r odbudowana. Tarnowskie Góry mają mieć połączenie z lotniskiem. Niemożliwe staje się możliwe. Może powstanie za 30 lat połączenie na Gliwice Pyrzowice i dawną linią
178 znów pojedzie pociąg?
#2
...
(2021-04-21 10:29:58)
Czy kolega powyżej jest poważny? Jak by to miało wyglądać? Gdzie miałby ten pociąg wjechać na tą linię? Po drugie - zygzakiem miałby jechać?
#3
113
(2021-04-21 12:36:03)
@Marjon: Nie wiem co to za twierdzenia, ale żeby linię kolejową nr 178 można było reaktywować, trzeba najpierw przeprowadzić modernizacje linii kolejowej nr 144 z odbudową infrastruktury, wymianą torowiska i ponowną elektryfikacją brakujących fragmentów sieci trakcyjnej na tej linii. No i oczywiście musi zostać też odbudowany odcinek Zabrze Biskupice - Pyskowice, który niesłusznie został zlikwidowany. Wtedy można myśleć o reaktywacji linii kolejowej nr 178. Prace modernizacyjne i elektryfikacyjne linii kolejowe nr 182 są właśnie związane z pobliskim lotniskiem w Pyrzowicach, oraz również ruchem towarowym do tamtejszych zakładów. Nie tylko Tarnowskie Góry będą miały połączenie z lotniskiem, ale również Zawiercie, Częstochowa, Katowice oraz wiele innych miast aglomeracji górnośląskiej (głównie przebiegających na Wiedeńce).
#4
wasiukibic
(2021-04-21 17:57:07)
Ta linia powstała jako połączenie Bytomia z odciętą lk 144, skuli przyznaniu węzła w Tarnowskich Górach Polsce, a później używano ją jako część korytarza wywozowego węgla z bytomskich kopalń, omijając zatłoczone T.G. Dziś omijanie T.G. przez pociągi pasażerskie jest raczej niewskazane, a z samych tylko Zbrosławic jest kilka linii autobusowych - bezpośrednio do T.G. i Bytomia, w dodatku przystanki są blisko siedzib ludzkich. Jeżeli zrobią 144, to raczej mieszkańcy Kielczy czy Tworogu niespecjalnie będą chcieli jechać do Zbrosławic czy Wieszowej.
#5
113
(2021-04-21 23:19:14)
@wasiukibic: No właśnie. Obecnie ani w ciągu najbliższych lat nie widać sensu reaktywacji tej linii kolejowej. Też za bardzo nie widać aby 178-ka mogła stanowić jakąś alternatywną trasę w porównaniu do odcinka Zabrze Biskupice - Pyskowice, który umożliwiłby na ominięcie Gliwic.
#6
Marjon
(2021-04-22 23:09:54)
Myśl była czysto hipotetyczna, proszę przedmówcę o nie krytykowanie Mojej wypowiedzi linia. 178.to historia. Linia Zawiecie - TG jeszcze 10lat temu była wspomnieniem, teraz trwa odbudowa. Po drugie, mało poważne jest i niezrozumiałe działanie PKP np. w 2020 zlikwidowano dwa mosty w Zbrosławicach zwgl. Na zły stan techniczny, natomiast w miejscu nasypun gdzie teraz jest autostrada A1 jest nowo zbudowany most kolejowy. Dokładnie między stacją Wieszowa, a Zabrze Mikulczyce
Też uważam, że niesłusznie zlikwidowano linie Zabrze Mikulczyce do Pyskowic
#7(odp. na #6)
wasiukibic
(2021-04-23 10:02:49)
To nie krytyka ino podanie przyczyn, dla których ta linia powstała i była następnie użytkowana przez następne kilkadziesiąt lat. Te przyczyny obecnie nie istnieją, a nowych, skuli których miała by zostać linia odtworzona - brak.
#8
marjon
(2021-04-23 14:29:25)
Tak naprawdę istnienie tej linii przestało mieć sens po zmianie granic po II wojnie światowej, kiedy na moment nabrało to sensu by ominąć zatłoczone TG w latach 80., kiedy eksport węgla przybrał na sile wtedy druga nitka została zbudowana w tym celu pomijając fakt uciążliwości dla mieszkańców z ,którymi nikt się nie liczył
Dziś smutny widok, stare torowisko jest jednym wysypiskiem śmieci, zarośnięte perony i ogólnie syf. Miałem okazję jechać jako dziecko tą linią do Bytomia i Brynka, dawne czasy. Patrząc na poczynania rządzących, to miał być pozostawiony jeden tor, jako strategiczny i co, wszystko rozkradzione. W Czechach na tym podobnych liniach zostały stworzone autobusy szynowe. Inicjatywa jako taka mogła by sezonowo istnieć, podobnie jak kolejka Bytom - Miasteczko Śląskie
#9
Marjon
(2021-04-24 13:38:53)
"Odtworzenie linii kolejowej Bytom - Wrocław Główny - Górnictwo - netTG.pl – Gospodarka - Ludzie" https://nettg.pl/new…
#10
113
(2021-04-24 15:03:06)
@marjon: Jaka kolejka Bytom - Miasteczko Śląskie ? Przecież oba te miejscowości łączy magistrala węglowa (linia kolejowa nr 131) a nie jakaś tam kolejka.
Obecnie KŚ ani UMWŚ nie będą chciały uruchamiać połączeń pojazdami o innym napędzie niż elektryczny, a o obsłudze tradycyjnymi spalinowymi autobusami szynowymi można zapomnieć (no może poza obsługą połączeń międzywojewódzkich z opolskiego).
#11
Marjon
(2021-04-25 16:06:21)
113 przepraszam za nieprecyzyjne określenie. "Kolejka" miałem na myśli kolej wąskotorowa kolego. Jakąś tam kolejką jest działającą sezonowo atrakcją dla mieszkańców Bytomia i TG jest napędzany silnikiem spalinowym.
#12
lol
(2021-04-25 19:38:08)
Cytując "PKP Polskie Linie Kolejowe SA dostrzegają nowe potrzeby w ruchu ..." - dostrzegać a wdrożyć czy też OMG, przystąpić do rewitalizacji to dwa różne skrajne poziomy w PKP.
#13
Marjon
(2021-04-25 21:21:48)
Pożyjemy, zobaczymy.
#14
lol
(2021-04-27 21:44:57)
"Pożyjemy, zobaczymy. " jak to swego czasu rzekła wróżka do Hitlera.
#15
marjon
(2021-04-28 14:06:59)
Lol chyba pomylił fora. Pozdrawiam
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)