Przyjmowanie nowych zdjęć do galerii tego obiektu zostało wstrzymane.
fot. Robert Kotowski (1844-01-01)
fot. nieznany (pomiędzy 1900 a 1910)
fot. nieznany (1903)
fot. nieznany (1916)
fot. nieznany (przed 1918)
fot. nieznany (1919)
fot. nieznany (pomiędzy 1920 a 1930)
fot. nieznany (1921)
fot. nieznany (1921)
fot. nieznany (1921)
fot. nieznany (1921-05-13)
fot. nieznany (pomiędzy 1922 a 1930)
fot. nieznany (pomiędzy 1922 a 1930)
fot. nieznany (przed 1929-01-01)
fot. nieznany (1938)
fot. nieznany (1938)
fot. nieznany (1938)
fot. Andrzej Wysocki (1943)
fot. Paweł Ukole (1972-05-22)
fot. szczepan (1980-10-06)
fot. Werner & Hansjörg Brutzer (1981-06-11)
fot. Werner & Hansjörg Brutzer (1984-01-02)
fot. Werner & Hansjörg Brutzer (1984-01-04)
fot. Werner & Hansjörg Brutzer (1984-01-04)
fot. Werner & Hansjörg Brutzer (1984-01-04)
fot. Werner & Hansjörg Brutzer (1984-01-04)
fot. Werner & Hansjörg Brutzer (1984-01-04)
fot. Werner & Hansjörg Brutzer (1984-01-04)
fot. Michał Gliniecki (zbiory prywatne) (pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01)
fot. Piotr Białek (1994)
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Łukasz Kiąca
(2018-10-23 12:03:42)
Remont wiaduktu kolejowego między Ząbkowicami a Piławą Górną w okolicach km 188 https://www.youtube.…
#2
Łukasz Kiąca
(2019-06-05 21:24:58)
Pomiędzy Dzierżoniowem Śl. a Piławą Górną niedawno przeprowadzono rewitalizację 4,5 km toru szlakowego, w tym wymianę rozjazdu do kopalni kruszywa w Piławie. Wczoraj jechałem tą trasą i widziałem, że na tym odcinku prowadzone są prace przy usypywaniu podtorza w miejscu, gdzie biegł kiedyś drugi tor.
#3
Łukasz Kiąca
(2019-06-12 09:03:15)
Aktualnie realizowane są prace nad dokumentacją projektową w ramach projektu pn.: "Prace na linii kolejowej 137 na odcinku Kędzierzyn Koźle - Kamieniec Ząbkowicki - Legnica wraz z elektryfikacją". W zakresie zadania projektowane są prace na stacji Piława Górna oraz na odcinku Piława Górna - PO Piława Dolna od km 197,801 do km 202,200.
W ramach dokumentacji projektowej przewiduje się zakres prac:
- budowę 3 torów wraz z podtorzem, odwodnieniem i pozostałą infrastrukturą kolejową od km 198,350 do km 202,200
- budowę dwóch torów wraz z podtorzem, odwodnieniem i pozostałą infrastrukturą kolejową od km 198,350 do km 202,200
- przebudowę przepustu w km 197,802
- elektryfikację torów i rozjazdów
- przebudowę przepustu w km 198,153
- przebudowę wiaduktu w km 198,485
- przebudowę wiaduktu w km 198,710
- przebudowę przepustu w km 198,749
- przebudowę wiaduktu w km 198,924
- przebudowę przepustu w km 199,174
- przebudowę wiaduktu w km 199,431
- przebudowę posterunku bocznicowego PBSZ Piława Górna ZPKŁ w km 199,627
- przebudowę przepustu w km 199,889
Projekt pod nazwą: "Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica - Dzierżoniów Śląski", wpisany na listę podstawową w Krajowym Programie Kolejowym (zał. 3 poz. 14 nr. 3.014), nie będzie realizowany. Szacunkowa wartość projektu miała wynosić ok 65 mln zł, a finansowanie miało
być zapewnione z Regionalnych Programów Operacyjnych.
#4(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-11 23:21:51)
Od 9 listopada do 3 grudnia na odcinku Ząbkowice Śląskie – Dzierżoniów kursować będzie komunikacja zastępcza.
#5
Stanisław Zagrobleny
(2021-02-05 10:13:11)
Od 14 grudnia 2020 po odcinku od Kamieńca do Nysy zaczął jeździć TLK relacji Jelenia Góra - Kraków, potem jeszcze w styczniu doszedł TLK "Kormoran" z Kudowy Zdroju (lub Polanicy Zdroju, nie pamiętam dokładniej) i oba jeżdżą codziennie. Można więc zmienić status linii na odcinku Kamieniec Ząbkowiecki - Nysa na ruch pasażerski i towarowy codzienny.
#6(odp. na #5)
ACdVL (Andrzej)
(2021-02-05 12:40:46)
Z Polanicy, i to jest zadziwiające, iż skład nie kursuje do Kudowy. Ale dobre i to, mam nadzieję, że w przyszłości to poprawią - pod warunkiem, że będzie frekwencja. A ta, jak słyszę, jest nienajgorsza.
#7
Jacek
(2021-02-05 12:54:36)
TLKi pojadą dalej, jak przywrócą pozamykane stacje, jak choćby Szczytna, dla krzyżowań pociągów.
#8
113
(2021-04-25 14:59:41)
Czy wiadomo kiedy rozpoczęte będą prace modernizacyjne wraz z elektryfikacją linii?
#9
Błażej Kopka
(2022-02-11 17:41:45)
Między Nową Wsią Legnicką, a Przybyłowicami ma powstać nowy przystanek dla SSE - i tu ciekawostka - z peronami 200m!! Ciekawe, co tam będzie jeździć :)
#10(odp. na #9)
wasiukibic
(2022-08-21 11:50:31)
Obecnie żadne składy wagonowe nie jeżdżą tą częścią Podsudeckiej i raczej się nie zanosi, że będzie inaczej. Kiedyś jeździł tędy dalekobieżny "Hanys"; Legnica - Katowice, zaliczając jako jedyny całą długość lk 137. Te 200 m to ładnie zaszaleli. W międzyczasie władze i mieszkańcy Jawora nie mogą się doprosić budowy przystanku w zachodniej części miasta, przy blokowiskach. Ale PLK wie lepiej, nikt im nie będzie mówił, że białe jest białe.
#11
Piłsudski II.NBK
(2022-12-20 13:50:22)
Atak zimy na południu. Pociąg utknął w zaspie na kilka godzin. https://wiadomosci.w…
Między Twardawą a Głogówkiem zupełnie niespodziewanie zakończył swoją dzisiejszą trasę szynobus, który utknął w potężnej zaspie śnieżnej. Podróżni musieli czekać na odsiecz.
Jak poinformowała na swoim Facebooku Gmina Głogówek, wstrzymano ruch na linii kolejowej nr 137 Kędzierzyn-Koźle-Głogówek. Wszystko za sprawą zdarzenia, które miało miejsce około godziny 6.00 rano. Pociąg utknął na torach z powodu wielkich zasp śnieżnych. Ze względu na trudne warunki znajdujący się w środku pasażerowie nie mogli opuścić pojazdu.
Do zasypanych przez kilka godzin próbowali dostać się kolejarze, korzystając z pojazdu technicznego PKP. Udało im się dotrzeć na miejsce dopiero około godziny 11.00. Zziębnięci pasażerowie otrzymali od nich drobne wsparcie przygotowane przez pracowników urzędu Gminy Głogówek - ciepłą herbatę oraz kanapki. Osoby znajdujące się w szynobusie zostały ewakuowane pojazdem technicznym.
To nie jedyny problem, z jakim musieli się dziś zmierzyć pasażerowie pociągów. Portal Kolejpodsudecka.pl wspomina jeszcze między innymi o porannym pociągu Regio do Kędzierzyna, który około godziny 7.00 został zatrzymany w Racławicach Śląskich. Stamtąd w dalszą drogę pasażerowie zostali wysłani autobusem. Portal zaznacza, że nie wiadomo, czy warunki na drogach pozwoliły im dotrzeć do celu.
#12(odp. na #11)
wasiukibic
(2022-12-20 14:46:04)
Linia kolejowa znaczenia państwowego i taki burdel. Brak zapór przeciwśniegowych na otwartym odcinku, nieprzetarcie szlaku przez pług (albo przynajmniej puszczenie drezyny inspekcyjnej, celem sprawdzenia przejezdności), szynobus jedzie ratować przypadkowa lokomotywa... jprdl.
#13(odp. na #12)
Piłsudski II.NBK
(2022-12-20 16:21:49)
Zwłaszcza brak tych tradycyjnych zapór na wybranych odcinkach, szczególnie narażonych na zasypanie.
#14
Błażej Kopka
(2022-12-20 18:25:20)
Ostatnie zimy trochę nas rozleniwiły i gotowe. Trzeba by jeszcze zapytać, czy takowe zapory są na wyposażeniu lokalnego IZ, czy w ogóle budżet przewidywał w tym roku ich ustawianie itd... A pług? Sam jestem ciekaw ile w kraju jest jeszcze sprawnych tych pługów z aktualnym dopuszczeniem.
#15(odp. na #14)
wasiukibic
(2022-12-20 18:42:06)
"Ostatnie zimy trochę nas rozleniwiły i gotowe." - za taki numer organizatorzy przewozów powinni za swoje straty pociągnąć do odpowiedzialności finansowej zarządcę infrastruktury. Nie rozumiem, jak można sobie podejść do zimy w sposób lajtowy na terenie podgórskim? Ja już nawet nie kojarzę, żeby PLK miały sekcję eksploatacji infrastruktury na tak istotnych węzłach jak Kędzierzyn-Koźle czy Nysa - za niezelektryfikowany odcinek Podsudeckiej w większości odpowiada obecnie najprawdopodobniej ISE Kamieniec Ząbkowicki, ale to konkretne miejsce równie dobrze może podlegać pod Racibórz, Gliwice, czy Opole - wszędzie jednakowo daleko. Może Opolanin będzie coś więcej wiedział na ten temat?
#16(odp. na #15)
Opolanin
(2022-12-23 08:01:31)
Wasiu- tak, ISE Kamieniec odpowiada za linię 137 gdzieś do granicy zakładów koło KK.
Sama sytuacja była do przewidzenia, zapowiadany mocny południowy wiatr+przemrożony, świeży śnieg, to wiadomo było jak to się skończy. I to nie tylko kolej została zaskoczona, na drogach było też ciekawie (nawet DK94 koło Strzelec). A płotki, no cóż, wzdłuż dróg tylko bogatsze powiaty je powystawiały. Dawno tyle śniegu w okolicy nie spadło.
#17(odp. na #12)
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2023-01-05 00:52:23)
"jprdl"
To nie jest Twój prywatny folwark żebyś używał takiego knajackiego języka.
Niżej napisałeś:
"Nie rozumiem, jak można sobie podejść do zimy ..."
to Ci wyjaśnię o co chodzi.
To, czy linia jest znaczenia państwowego, czy jakaś inna, nie ma żadnego znaczenia, ponieważ utrzymanie kolei w zimie jest regulowane innymi przepisami.
Kiedyś osobiście wrzuciłem trzy wydania odpowiedniej instrukcji, ale najwyraźniej nie chciało Ci jej pobrać, że o przeczytaniu i zrozumieniu nie wspomnę.
Linie kolejowe dzielą się na trzy kategorie w kolejności odśnieżania: pierwszą, drugą i pozostałe. O ile dobrze popatrzyłem, to w tym wypadku mamy do czynienia z linią drugiej kolejności odśnieżania.
Szczegóły techniczne w rodzaju, kto, co, kiedy, komu i za ile są zawarte w odpowiednich umowach między PLK i przewoźnikami.
#18(odp. na #17)
wasiukibic
(2023-01-05 10:02:51)
"Kiedyś osobiście wrzuciłem..." - nie widzę już tego w bibliotece dostępnej na stronie, a i też nie pobieram wszystkich dostępnych na niej materiałów.
#19
Igor13
(2023-01-05 11:25:37)
W przebiegu linii brakuje budowanego przystanku Świdnica Zawiszów.
#20
Błażej Kopka
(2023-01-05 11:44:29)
Bo on formalnie jeszcze nie istnieje.
#21
Mszkl
(2023-03-09 08:48:50)
Za to już istnieje, a od niedzieli będzie obsługiwał pasażerów przystanek Legnica Strefa.
#22
Stanisław Zagrobleny
(2023-11-16 14:40:21)
Sugeruję zmianę statusu toru 1 między Kędzierzynem a Twardawą na nieprzejezdny. Według zdjęć, od dobrych trzech lat jest skutecznie zarośnięty przez wszelakie samosiejki.
Wg: https://www.youtube.… pomiędzy Legnica Wschód a Nowa Wieś Legnicka sieć trakcyjna nie istnieje. Pozostały jeno słupy trakcyjne z wysięgnikami.
#25
X. Piast II Chrobry
(2024-11-30 16:31:23)
Od nowego rozkładu na szlaku Kamieniec - Dzierżoniów będzie ZKA.
#26
Stanisław Zagrobleny
(2025-02-03 17:58:04)
W zeszłym roku, 100m od po. Stary Jawor w kierunku Legnicy oddano do użytku posterunek Mercedes (Mr) obsługujący fabrykę silników i baterii do samochodów Mercedesa. O dziwo stoją tam semafory, więc nie jest to bocznica szlakowa, a sam posterunek sterowany jest zdalnie, prawdopodobnie z Jawora lub Legnicy. Proszę o dopisanie go do listy obiektów.
#27(odp. na #26)
Andrzej Klauza
(2025-02-04 18:13:52)
km 267,269 pełna nazwa to Jawor Mercedes Benz - wg obecnego nazewnictwa w PKP PLK, to posterunek szlakowy bocznicowy.
#28
Stanisław Zagrobleny
(2025-02-05 20:28:16)
Dokładnie to miałem na myśli, lecz nie chciałem popełnić błędu. Moja wiedza w tej gałęzi przepisów nie jest na 100% pewna, chociaż, jak widać, z każdym dniem człowiek uczy się czegoś nowego :) Tak czy siak, tamten komentarz był prośbą o dopisanie Mercedesa do listy posterunków na linii.
#29
Ksawery Jakubek
(2025-06-22 19:40:44)
Jawor - Legnica od dnia dzisiejszego jako komunikacja zastępcza.
#30
Stanisław Zagrobleny
(2025-06-30 13:06:02)
Nie oznacza to zamknięcia całego odcinka. Z tego, co mi wiadomo remontowany jest tylko fragment Legnica - granica IZ Wrocław/Wałbrzych (km. 275,500). Swoją drogą, od Legnicy do Nowej Wsi elektryfikacji nie ma już od dobrego roku, jak nie dwóch, to też przydałoby się odnotować.
#31
Stanisław Zagrobleny
(2025-08-28 21:38:10)
Od 30.08.2025 otwarty zostanie odcinek Legnica - Przybyłowice (Brachów ładownia). Zamknięty zostanie natomiast Jawor - Rogoźnica do dn. 15.09. Moja teza, nt. zamknięcia nie do Jawora, a jedynie do Przybyłowic się potwierdziła, bowiem tydzień temu miałem okazję na LPO Stary Jawor fotografować pociąg towarowy z Brachowa, w kierunku Jawora.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.