OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Trzebinia – Skawce (103)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-09-15 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 2358
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 1913-05-01; (uwagi: tylko rok i miesiac znane: Maj 1913 r.)
Odcinek: Trzebinia - Skawce
Fragment mapy z niemieckiego rozkładu jazdy pociągów: Reichs-Kursbuch Sommer 1913/Lato 1913 r. Skoczów i okolice.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 1496
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1988-04-23;
Odcinek: Wadowice - Skawce
Pociąg specjalny (Kraków Płaszów - Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice - Skawce) z Ty2-953 przed Skawcami.
Tagi: panoramy/widoki ogólne, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 1182
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1988-04-23;
Odcinek: Trzebinia - Skawce
Bilet z zaliczania linii przez mojego śp. ojca Adama i mnie.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 524
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: pomiędzy 1988-08-13 a 1989-05-30;
Odcinek: Wadowice - Skawce
Zarządzenie Ministra Transportu, Żeglugi i Łączności dotyczące likwidacji i rozbiórki odcinka Wadowice - Skawce (pozycja 71), Zarządzenie Ministra Transportu, Żeglugi i Łączności dotyczące likwidacji i rozbiórki linii Rydlewo - Ostrówce (pozycja 54).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3963
powiększ
Autor: Mały
Przesłał: trad; data: 1996-04-11;
Odcinek: Regulice Górne - Regulice
Pociąg relacji Trzebinia - Wadowice pędzi na odcinku p.o. Regulice Górne - Regulice. W 2002 roku linia została zawieszona dla ruchu, a niespełna rok później zdemontowano sieć trakcyjną. Odcinek Bolęcin - Regulice - Alwernia jest całkowicie nieprzejezdny zarośnięty i rozkradany przez złomiarzy, przejazdy kolejowe zabetonowano i zaasfaltowano. W 2008 roku PKP poinformowało że odcinek tej jest przeznaczony do likwidacji.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4489
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: ADAMUS; data: 2001-08-08;
Odcinek: "Alventa" Spółka Akcyjna - Okleśna
EN71-010 (z elektronicznym wyświetlaczem) jako pociąg 3325 z Trzebini do Wadowic wjeżdża do Okleśnej, ostatni kurs październik 2002. Stan na styczeń 2010, stacja kompletnie zdewastowana i rozkradziona do granic możliwości, decyzją PLK przeznaczona do fizycznej likwidacji, pozostał nieliczny ruch towarowy w kierunku Zakładów Chemicznych Alwernia.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3033
powiększ
Autor: quentin
data: 2006-10-11;
Odcinek: Alwernia - Okleśna
Tor wiodący do Zakładów Chemicznych w Alwerni, odgałęzia się on na stacji w Okleśnej i aż do zakładu biegnie równolegle do normalnej linii. Tor używany 2 razy dziennie przez 5-6 dni w tygodniu przez zdawki do Zakładów Chemicznych.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3650
powiększ
Autor: adamus
data: przed 2007;
Odcinek: Okleśna - Miejsce
Strażnica przy moście kolejowym w Okleśnej
15 sierpnia 1899 roku otwarto przebiegającą przez Okleśną linię kolejową Trzebinia-Spytkowice-Wadowice-Skawce. Szykując się do spodziewanej wojny z Rosją, armia austriacka fortyfikowała niektóre ważne fragmenty linii kolejowych. Przy północnym przyczółku kolejowego mostu na Wiśle w Okleśnej powstała około 1905 roku strażnica mająca bronić tego odcinka linii kolejowej.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2922
powiększ
Autor: Bartek Jaszczur
data: 2007-07-26;
Odcinek: Spytkowice - Trzebieńczyce
Na wjeździe do Spytkowic. Widok w kierunku Wadowic z przejazdu kolejowego na drodze nr 44.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1880
powiększ
Autor: Szymon Komusiński
data: 2009-01-19;
Odcinek: Spytkowice - Trzebieńczyce
Wyjazd do Spytkowic w kierunku Wadowic. Widok z okna pociągu Regio relacji Kraków Płaszów - Skawina, w przedostatni dzień przed zawieszeniem przewozów lokalnych na linii nr 94 za Skawiną.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1605
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-05-24;
Odcinek: Trzebinia - Regulice Górne
Okolice Trzebini.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1107
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-05-24;
Odcinek: Trzebinia - Bolęcin
Gdzieś w okolicy Trzebini.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 795
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-05-24;
Odcinek: Trzebinia - Piła Kościelecka
Prawdopodobnie gdzieś w okolicy Trzebinii.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2138
powiększ
Autor: Marcin Mamica
data: 2011-09-25;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Pełne zaskoczenie. Zwiedzając dno przyszłego zbiornika Świnna Poręba natrafiłem na most kolejowy adaptowany na drogowy. Porównałem stare mapy z naniesioną liną Trzebina - Skawce oraz dane z geoportalu. Cały teren zostanie po ukończeniu budowy oczywiście zalany.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2424
powiększ
Autor: Marcin Mamica
data: 2011-09-25;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Pełne zaskoczenie. Zwiedzając dno przyszłego zbiornika Świnna Poręba natrafiłem na most kolejowy adaptowany na drogowy. Widać jeszcze namalowany kilometraż. Porównałem stare mapy z naniesioną liną Trzebina - Skawce oraz dane z geoportalu. Cały teren zostanie po ukończeniu budowy oczywiście zalany.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1982
powiększ
Autor: Marcin Mamica
data: 2011-09-25;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Pełne zaskoczenie. Zwiedzając dno przyszłego zbiornika Świnna Poręba natrafiłem na most kolejowy adaptowany na drogowy. Widać namalowany kilometraż linii. Porównałem stare mapy z naniesioną liną Trzebina - Skawce oraz dane z geoportalu. Cały teren zostanie po ukończeniu budowy oczywiście zalany.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2274
: 1
powiększ
Autor: Marcin Mamica
data: 2011-09-25;
Odcinek: Czartak - Mucharz
Zwiedzanie dna przyszłego zbiornika Świnna Poręba. W prawo odchodziła linia kolejowa w kierunku Wadowic (Czartaka), w górę szła droga w tym samym kierunku. W tle tama na zaporze. Porównałem stare mapy z naniesioną liną Trzebina - Skawce oraz dane z geoportalu. Cały teren przeznaczony jest do zalania.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2171
powiększ
Autor: Marcin Mamica
data: 2011-09-25;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Pełne zaskoczenie. Zwiedzając dno przyszłego zbiornika Świnna Poręba natrafiłem na most kolejowy adaptowany na drogowy. Most został odeskowany na potrzeby ruchu kołowego. Porównałem stare mapy z naniesioną liną Trzebina - Skawce oraz dane z geoportalu. Cały teren zostanie po ukończeniu budowy oczywiście zalany.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1958
powiększ
Autor: Marcin Mamica
data: 2011-09-25;
Odcinek: Czartak - Mucharz
Zwiedzanie dna przyszłego zbiornika Świnna Poręba. Niewiele widać, ale wg map pomiędzy drogą a rzeką równolegle biegła linia kolejowa. Porównałem stare mapy z naniesioną liną Trzebina - Skawce oraz dane z geoportalu. Cały teren przeznaczony jest do zalania.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2102
powiększ
Autor: Adrian Chromik
data: 2012-08-18;
Odcinek: Zagórze przy Skawcach - Skawce
Przepust wodny nad strumykiem na terenie budowanego zbiornika wodnego Świnna Poręba po rozebranej linii kolejowej Wadowice - Skawce.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2327
powiększ
Autor: Kamil Książek
data: 2014-04-27;
Odcinek: Trzebinia - Piła Kościelecka
Przejazd ok 300 m od stacji, tor nieczynnej od 2002 roku linii 103 Trzebinia- Skawce, widok w kierunku stacji.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1773
powiększ
Autor: Adrian Chromik
data: 2014-08-20;
Odcinek: Mucharz - Skawce
Pozostałości po przepuście wodnym linii 103 w okolicach wsi Dąbrówka.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1897
powiększ
Autor: Adrian Chromik
data: 2014-08-20;
Odcinek: Mucharz - Skawce
Pozostałości po przepuście wodnym linii 103 w okolicach wsi Dąbrówka.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1899
powiększ
Autor: Adrian Chromik
data: 2014-08-20;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Starotorze po rozebranej linii 103 na odcinku Wadowice – Skawce. Widok w kierunku Zagórza przy Skawcach, Skawców i Suchej Beskidzkiej.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1666
powiększ
Autor: Adrian Chromik
data: 2014-08-20;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Starotorze po rozebranej linii 103 na odcinku Wadowice – Skawce. Widok w kierunku Mucharza, Wadowic, Spytkowic i Trzebini.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1573
powiększ
Autor: Adrian Chromik
data: 2014-08-20;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Starotorze po rozebranej linii 103 na odcinku Wadowice – Skawce. Widok w kierunku Mucharza, Wadowic, Spytkowic i Trzebini.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1788
: 1
powiększ
Autor: Adrian Chromik
data: 2014-08-20;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Miejsce dawnego przejazdu kolejowego znajdującego się obok mostu nad Skawą drogowego, który kiedyś był kolejowy. Widok w kierunku ww. mostu, Mucharza i Wadowic.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1503
powiększ
Autor: Adrian Chromik
data: 2014-08-20;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Miejsce dawnego przejazdu kolejowego znajdującego się obok mostu nad Skawą drogowego, który kiedyś był kolejowy. Widok w kierunku ww. mostu, Mucharza i Wadowic.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1480
powiększ
Autor: Adrian Chromik
data: 2014-08-20;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Miejsce dawnego przejazdu kolejowego znajdującego się obok mostu nad Skawą drogowego, który kiedyś był kolejowy. Widok w kierunku Zagórza przy Skawcach, Skawców i Suchej Beskidzkiej.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1495
powiększ
Autor: Adrian Chromik
data: 2014-08-20;
Odcinek: Mucharz - Zagórze przy Skawcach
Miejsce dawnego przejazdu kolejowego znajdującego się obok mostu nad Skawą drogowego, który kiedyś był kolejowy. W lewo Zagórze przy Skawcach, Skawce i Sucha Beskidzka, w prawo Mucharz, Wadowice, Spytkowice i Trzebinia.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #12 Marek Sęk (2025-01-05 15:43:55)
    Kiedyś tą linia 103 jeździł ekspres TATRY, z Warszawy do Zakopca i chyba Krynicy. Pociąg by dzielony w Trzebini, z tego co pamiętam na część "zakopiańską" i "krynicką". Przez kilka lat kierownikiem tego pociągu był mój wujek, św. p. W. Ryba z Regulic Górnych. My, Polacy jesteśmy, niestety mistrzami destrukcji.
  • #13 Leszek Legwan (2025-02-26 14:28:29)
    Wierzę, że linią zainteresuje się lokalna społeczność, albo samorządy, bo wykluczenie komunikacyjne w tym regionie jest naprawdę spore. Tak długo, jak nie wszystko zostało rozkradzione, jest jakaś nadzieja. Obecnie busy z większości tych miejscowości kursują prosto, na Chrzanów/Zator, a technicznie wystarczyłoby je skomunikować z przystankami na tej linii i jestem pewien, że wyszłoby to na dobrze i Zatorowi i Trzebini w długoterminowej perspektywie. Swoją drogą podziwiam, że dyskusja trwa na tym forum aż do tego roku, szukając informacji o tej linii byłem pewien, że od kilku lat temat będzie pogrzebany :)
  • #14 Błażej Kopka (2025-03-01 05:43:50)
    Nigdy nie zrozumiem tego podejścia: "Tak długo, jak nie wszystko zostało rozkradzione, jest jakaś nadzieja". Skąd takie przeświadczenie ludzi, że jakiś złom leżący w gruncie jest nadzieją na wznowienie ruchu? Stan prawny gruntów, wola polityczna i realia finansowe - to jest jedyna szansa! Stary złom leżący latami na ziemi i który w razie wznowienia ruchu i tak będzie musiał być zastąpiony nowym torem, nie ma żadnego znaczenia! Co za różnica, czy ktoś ten złom rozkradł, czy nie, skoro dla kwestii wznowienia ruchu nie ma to żadnego znaczenia?
  • #15 (odp. na #14) wasiukibic (2025-03-01 08:48:35)
    Klarowałem Ci to kiedyś, a Ty durś sie z tym nie poradzisz.
  • #16 Błażej Kopka (2025-03-01 09:20:17)
    Być może problemem jest bariera językowa.
  • #17 Stefan (2025-04-13 21:35:01)
    Może jednak coś drgnie w temacie linii 103 i znajdzie się kasa na rewitalizację? https://www.nakolei.…
  • #18 Leszek (2025-05-12 15:36:56)
    Jechałem tą linią z bratem pod koniec lat 60. Właśnie połączeniem Warszawa-Zakopane. My jechaliśmy w wakacje na odcinku z Wadowic do Zakopanego. Skład ciągnęły 2 "Stonki", tyle że już nie pamiętam, czy SP42, czy SM42. Piękna to była trasa. Z innej perspektywy mogłem podziwiać jej piękno w latach 80., przebywając na biwaku na polu namiotowym w Świnnej Porębie (na wzniesieniu). Dzisiaj ta trasa by była pod wodą obecnego zalewu. Jednak mam też smutne wspomnienia z miejscowości Alwernia z okresu przed zamknięciem linii. Otóż widywałem, stojąc na przejeździe, składy EN57 puste, z kilkoma zaledwie pasażerami. Przewidywałem koniec tej linii. Ale cóż, ludzie się przesiedli na prywatne busy, które jeździły bliżej ich domów. W tamtych latach PRL-u kolej miała znaczenie strategiczne. Trwała zimna wojna. Trasa 103 mogła zabezpieczyć ruch w razie unieruchomienia głównych magistrali, czy też trasy do Zakopanego przez Kraków. Po zamknięciu trasy często ją teraz widuję pokonując stare przejazdy i zarośnięte tory. Osobiście bardzo bym chciał wznowienia ruchu na tej linii, choć nie bardzo wierzę, by stało się to jeszcze za mojego życia. Życzę tego młodszym pokoleniom.
  • #19 (odp. na #9) Paweł Niedomagała (2025-05-12 20:29:08)
    Krótkie sprostowanie. Pociąg relacji Łódź - Zakopane/Krynica (druga połowa lat 90-tych) dzielony w Trzebini, jechał z Łodzi Fabrycznej, a nie Kaliskiej. Rozwinięcie tematu - w latach 70-tych, linią Trzebinia - Spytkowice - Wadowice - Skawce (więc także zatopionym obecnie, południowym odcinkiem tej linii) jechał osobowy relacji Olsztyn Główny - Łódź Kaliska - Zakopane. Był prowadzony przez dwie SM42, podpięte na obu końcach składu. Postoje w Suchej Beskidzkiej i Chabówce nie były nawet takie długie :)
  • #20 pejotte (2025-05-29 20:44:53)
    Czy jest możliwość zobaczenia gdzieś mapy przebiegu trasy z Wadowic do Skawiec? Jestem nowy w temacie, ale bardzo mnie to interesuje. Niedawno przeczytałem ksiązkę, a od paru lat dopiero mieszkam przy Wadowicach. Wiem, że trasa biegła obecną trasą rowerową w Jaroszowicach, tak?
  • #21 Mszkl (2025-05-30 12:01:37)
    Na górze tej strony - masz belkę, a na niej pole "na mapie". Kliknięcie go przenosi na widok mapy. W prawym górnym rogu mapy masz ikonę stosu kartek - jej kliknięcie daje możliwość wybrania rodzaju podkładu i zakresu treści.

    Prościej nie można :-)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Trzebinia – Skawce (103)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...