OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Zawada – Hrubieszów Miasto (72)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-17 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 103
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Sebastian Harkot; data: pomiędzy 1960 a 1970;
Odcinek: Zawada - Jarosławiec
Ulica Partyzantów w Zamościu, fragment przejazdu kolejowego. Fotografia datowana na lata 60 XX wieku.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 111
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Sebastian Harkot; data: 1970 (???);
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
Skrzyżowanie ulicy Partyzantów i Róży Luksemburg (obecnie Peowiaków w Zamościu) około 1970 roku, na pierwszym planie widoczny przejazd kolejowy. W lewo stacja Zamość, w prawo przystanek Zamość Starówka (obecnie)/Hrubieszów.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 843
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-06-14;
Odcinek: Zamość - Zamość Wschód
W Zamościu.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 728
powiększ
Autor: Paweł Skup
data: 2003-01-05;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
Tor biegnący przez Małpi Gaj. Na drugim planie kościół pw. św. Mikołaja.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1228
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
Przesłał: Przemysaw Więcek; data: 2009-05-23;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
Most nad Łabuńką. W lewo Hrubieszów, w prawo Zawada. 9,6 km.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1272
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-05-23;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
Most nad Łabuńką. Widok w stronę Zawady. 9,6 km.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1211
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-05-23;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
Przejazd drogowy w ciągu ulicy Droga Męczenników Rotundy. Widok w stronę Hrubieszowa. 9,6 km.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1107
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-05-23;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
Przejazd drogowy w ciągu ulicy Droga Męczenników Rotundy. Widoczny most nad Łabuńką i semafory wyjazdowe stacji Zamość. Widok w stronę Zawady. 9,6 km.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1287
powiększ
Autor: octanq
data: 2014-08-22;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
widok przez bastion grodu Zamość od st. Zamość do post. Zamość Starówka;
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1363
powiększ
Autor: octanq
data: 2014-08-22;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
widok ogólny - stacja Zamość od strony Zamość Starówka;
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1283
powiększ
Autor: octanq
data: 2014-08-22;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
odc. Zamość (od lewej) - (do prawej) Zamość Starówka;
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1328
powiększ
Autor: octanq
data: 2014-08-22;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
wagony z węglem pod nowymi kładkami dla pieszych (Zamość (od lewej) - (do prawej) Zamość Starówka);
Tagi: tabor, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1296
powiększ
Autor: octanq
data: 2014-08-22;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
widok od str. Zamościa, strażnica przejazdu kat. A przez ul. Okopową;
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1140
powiększ
Autor: octanq
data: 2014-08-22;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
widok z kładki na wjazd do st. Zamość;
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 973
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-12-28;
Odcinek: Zamość - Zamość Starówka
Przejazd kolejowy przez ul. Partyzantów, za jezdnią stoi budka dróżnika. Widok w kierunku południowo-zachodnim (stacja Zamość). Za plecami peron stacji Zamość Starówka oraz pozostałości ładowni Nowa Osada.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 878
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-12-28;
Odcinek: Zamość Wschód - Zamość Szopinek
Sygnał powtarzający przed semaforem wjazdowym na posterunek Zamość Szopinek stoi przy torze szlakowym do Hrubieszowa. Z lewej strony zaś tor zbiorczy bocznic Dzielnicy Przemysłowej. Z tyłu peron przystanku Zamość Wschodni. W tle wysoki komin Atexu - czyli ciepłowni Szopinek. Widok w kierunku wschodnim.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 854
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-12-28;
Odcinek: Nowa Osada - Zamość Wschód
Przejazd kolejowy na gruntowej drodze łączącej osiedle Zakole (w lewo) z Dzielnicą Przemysłową przy ul. Kilińskiego (w prawo). Lewy tor szlakowy do stacji Zamość, prawy tor zbiorczy bocznic Dzielnicy Przemysłowej. Oba skręcają mocno na południe w kierunku posterunku Nowa Osada i przystanku Zamość Starówka, wcześniej przejeżdżając pod wiaduktem drogowym w ciągu ul. kardynała Wyszyńskiego. Widok w kierunku zachodnim.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 985
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-12-28;
Odcinek: Nowa Osada - Zamość Wschód
Przejazd kolejowy na gruntowej drodze łączącej osiedle Zakole (w prawo) z Dzielnicą Przemysłową przy ul. Kilińskiego (w lewo). Prawy tor szlakowy do Hrubieszowa, lewy tor zbiorczy bocznic Dzielnicy Przemysłowej, na którym ułożono stare podkłady drewniane. Znak, że nie jest on wykorzystywany. Widok w kierunku wschodnim (Zamość Wschodni).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 968
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-12-28;
Odcinek: Nowa Osada - Zamość Wschód
Przejazd kolejowy na gruntowej drodze łączącej osiedle Zakole z Dzielnicą Przemysłową przy ul. Kilińskiego (na wprost). Pierwszy tor szlakowy do Hrubieszowa, drugi tor zbiorczy bocznic Dzielnicy Przemysłowej. W tle widoczny komin należący do ciepłowni dawnej Zamojskiej Fabryki Mebli. W lewo Zamość Starówka, w prawo Zamość Wschodni. Widok w kierunku północno-wschodnim.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 901
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-12-28;
Odcinek: Nowa Osada - Zamość Wschód
Lewy tor szlakowy do stacji Zamość, prawy tor zbiorczy bocznic Dzielnicy Przemysłowej, który jak widać nie dość że jest w kiepskim stanie, to jeszcze ułożono na nim stare podkłady. Znak, że nic tędy prędko nie pojedzie; bocznice dochodzące z tej strony Dzielnicy są odcięte lub rozebrane. Sponad drzew wystaje ostatnia pamiątka po Zamojskich Zakładach Mięsnych - wysoki komin, obecnie nośnik wszelakich nadajników. Widok w kierunku zachodnim (Zamość Starówka, Nowa Osada).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1323
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-04-03;
Odcinek: Zamość Szopinek - Cześniki
Wjazd na bocznicę PRD Zamość, z prawej kozioł oporowy żeberka ochronnego, z lewej tor do Hrubieszowa. Nad okolicą góruje komin Ciepłowni Szopinek. Widok w kierunku wschodnim.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1422
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-04-03;
Odcinek: Zamość Szopinek - Cześniki
Z lewej tor bocznicy PRD oraz rozjazd łączący go z torem z Hrubieszowa (z prawej). W tle widoczna tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym na stację Zamość Szopinek, zrujnowany budynek nieuruchomionej nigdy nastawni dysponującej dla grupy torów bocznicowych Dzielnicy Przemysłowej oraz góra kruszywa należąca do PRD. Widok w kierunku zachodnim.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 1552
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-04-03;
Odcinek: Zamość Szopinek - Cześniki
Plac ładunkowy z bocznicą należący do PRD Zamość. Z lewej strony tor do Hrubieszowa. U dołu kadru tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym na stację Zamość Szopinek. Nad okolica góruje najwyższy komin przemysłowy w Zamościu należący do Ciepłowni Szopinek. Widok w kierunku wschodnim.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 952
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-04-03;
Odcinek: Zamość Szopinek - Cześniki
Łuk toru pomiędzy bocznicą Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Zamość a stacją Zamość Szopinek. Na drugim planie widoczna grupa torów towarowych Szopinek. W tle, po lewej widoczne wieżowce Osiedla Zakole, potężny elewator Zamojskich Zakładów Zbożowych, nad nim wysokim komin dawnych Zamojskich Zakładów Mięsnych, hala z biało-czerwonym kominem należącym do byłej ciepłowni zakładowej Zamojskiej Fabryki Mebli.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 808
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-08-14;
Odcinek: Werbkowice - Metelin
Przejazd kolejowy na drodze gruntowej łączącej Terebiniec z Werbkowicami (przedłużenie ul. Kopernika). Na pierwszym planie tor LHS, dalej tor normalnej szerokości. Widok w kierunku północno-zachodnim (w lewo perony, w prawo Hrubieszów).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 634
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-08-14;
Odcinek: Werbkowice - Metelin
Przejazd kolejowy na drodze gruntowej łączącej Terebiniec z Werbkowicami (przedłużenie ul. Kopernika). Z prawej tor LHS, z lewej tor normalnej szerokości. Widok w kierunku północno-wschodnim (Hrubieszów).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 791
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-08-14;
Odcinek: Werbkowice - Metelin
Przejazd kolejowy na drodze gruntowej łączącej Terebiniec z Werbkowicami (przedłużenie ul. Kopernika). Z lewej tor LHS, z prawej tor normalnej szerokości. Widok w kierunku zachodnim (Werbkowice, Zamość).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 723
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-08-15;
Odcinek: Werbkowice - Metelin
Przejazd kolejowy w Terebińcu; z przodu normalnotorowa linia Zawada - Hrubieszów, z tyłu LHS. W tle okazały budynek młyna, nieczynny od kilkunastu lat. Na pierwszym planie DK 74. Widok w kierunku południowym; w lewo Hrubieszów, w prawo Werbkowice i Zamość.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 677
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-08-15;
Odcinek: Werbkowice - Metelin
Przejazd kolejowy w Terebińcu; z prawej normalnotorowa linia Zawada - Hrubieszów, z lewej LHS. Po prawej stronie kadru DK 74. Widok w kierunku zachodnim (Werbkowice, Zamość).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 764
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-08-15;
Odcinek: Werbkowice - Metelin
Przejazd kolejowy w Terebińcu; z lewej normalnotorowa linia Zawada - Hrubieszów, z prawej LHS. Po lewej stronie kadru DK 74. Widok w kierunku wschodnim (Hrubieszów).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 Karol Romaniuk (2022-12-23 16:34:13)
    Trzy autobusy KKZ? Brzmi całkiem profesjonalnie jak na tę mrożącą krew w żyłach opowieść;)
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2022-12-24 22:32:38)
    Dla podróżnego przyzwyczajonego do poziomu usług polskie kolei, to żadna katastrofa. Co innego przyjezdni z zagranicy, czy pasażerowie, którzy wybrali się w podróż pociągiem po dłuższym czasie. Tym to ciężko jest wytłumaczyć poziom rodzimego, kolejowego dziadostwa, które jest skutecznie w stanie zniechęcić podróże pociągami ludziom posiadającym alternatywę w postaci auta.
  • #5 113 (2022-12-25 18:17:51)
    @wasiukibic: Niedługo będzie elektryfikacja i modernizacja odcinka Zawada - Zamość Szopinek wraz z linią kolejową nr 69 do Rejowca, ale nie wiem czy będzie miało to wpływ na ruch pasażerski do Zamościa?
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2022-12-25 19:51:26)
    "Niedługo" to mają w końcu zbudować tor omijający Zawadę, jak państwo zdecyduje się przeznaczyć na to środki. O żadnej elektryfikacji na razie mowy nie ma. W planach jest szprycha do Zamościa, ale to, w obecnych warunkach finansowych, pisane patykiem na wodzie.
  • #7 113 (2022-12-25 20:00:00)
    @wasiukibic: Znaczy co z Kolej+ nie będzie elektryfikacji? Wiem, że ma być tu linia CPK, ale nie jest pewne jak projekt ten się potoczy.
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2022-12-25 20:23:53)
    Kolej+ w lubelskim obejmuje kilka znaczących inwestycji, jak budowa nowych linii do Łęcznej i Janowa Lubelskiego, elektryfikacja linii do Łukowa, itp. Z sygnałów, jakie do mnie dotarły, w pierwszej kolejności będą forsowane projekty istotne z punktu widzenia Lublina, który marzy o kolei aglomeracyjnej (włącznie z zakupieniem taboru), a dopiero jak kasa się zepnie na to - dalsze tematy. Rok temu szacowana wartość kontraktów Kolej+ w województwie lubelskim wynosiła ok 3,5 mld złotych, gdzie cały budżet tego kulawego programu opiewał na 5,5 mld. Obecnie zwiększono go do 11 mld, przy czym wiemy, jak dynamiczny jest wzrost cen w sektorze budowlanym. Więc nie ma co liczyć, że państwo przeznaczy 1/3 środków z programu na ino jedno województwo, a inne dostaną figę z makiem (gdzie np. śląskie także ma ambitne plany); chyba że zaś zwiększymy dofinansowanie, ino skąd, jak na drogi ma pójść 294 miliardy?
  • #9 Błażej Kopka (2022-12-25 21:03:02)
    W zeszłym miesiącu województwo lubelskie podpisało umowę na wszystkie 5 projektów Kolej+, a do tego dostaną największe finansowanie w skali kraju na ten projekt, więc kto wie. Lubelskie i Podlasie to ostoje pis, więc nic nie wiadomo.
  • #10 113 (2022-12-25 21:09:57)
    @wasiukibic: Wiem jak jest na lubelszczyźnie i zamierzenie województwa jest też takie, aby przy okazji utworzenia LKA pozbyć się z szynobusów z Lublina, ale póki co do LKA jest daleka droga, dopóki nie zostanie ukończona elektryfikacja linii kolejowej nr 30 oraz nie zostanie zapewniona odpowiednia ilość taboru na wymagane połączenia aglomeracyjne, bądź nie zostaną uwzględnione dodatkowe przystanki, na których pasażerowie by wysiadali w ramach LKA. To musi tu i teraz realizowane bez żadnych papierowych spółek.
    Przechodząc do tematu tutejszej linii, to nie zdziwi mnie, jeżeli będzie na końcu realizowana, aczkolwiek zauważ, że jeżeli będzie budowana linia przez Janów Lubelski do Biłgoraju, to elektryfikacja tutaj będzie jak najbardziej miała sens, gdyż mamy tutaj alternatywną trasę do Lublina. Zresztą każda nowobudowana linia na Lubelszczyźnie ma być zelektryfikowana, a istotne jest teraz aby obecnie elektryfikować kolej w województwie, kupować i zwiększać liczebność taboru elektrycznego, a spalinowe szynobusy przerzucać na linie typowo lokalne, jak do połączeń na Włodawę, czy Hrebenne. Oczywiście, w przypadku elektryfikacji linii kolejowej nr 30, z uwagi na brak zapotrzebowania szynobusów na obsługę lubelskiego węzła kolejowego, być może dojdzie do sytuacji, że do Hrubieszowa i Biłgoraju zostaną uruchomione połączenia regionalne przez Polregio, z użyciem SA103 lub SA134, ale nie wiem czy tak będzie. Powiem szczerze, że nawet jeżeli będzie elektryfikacja do Zamościa, to wtedy na jednym połączeniu PKP Intercity będzie mogło do Zamościa przydzielić stonkę, która podmieniałaby lokomotywę elektryczną na tej stacji, aby obsłużyć Hrubieszów. Byłoby to trochę tańsze niż jazda spalinowozem z Lublina. Choć w przypadku elektryfikacji do Hrubieszowa jest jeszcze lepiej, ponieważ wtedy nie musiałoby być podmian, a również wystarczyłoby utworzenie regionalnych połączeń z Lublinem lub Dorohuskiem, o ile takie byłby opłacalne.
    Poza tym poza elektryfikacją i modernizacją ciągu szlaku linii kolejowej nr 69 i 72 Rejowiec - Zawada - Zamość - Hrubieszów należałoby zelektryfikować również linię kolejową nr 66 i linię kolejową nr 69 na odcinku Zawada - Zwierzyniec Towarowy. Wtedy już żaden Intercity nie musiałby kursować do Hrubieszowa na lokomotywie spalinowej i można byłoby tutaj o wiele lepszą ofertę przewozową stworzyć. Nie byłoby żadnych podmian lokomotyw i przy okazji zelektryfikowany byłby w całości stalowowolski węzeł kolejowy, a szynobusy mogłyby już wtedy tylko obsługiwać połączenia do Włodawy i Hrebennych (nie wiem czy tylko jedne konkretne, czy też kilka różnych, ale załóżmy, że oprócz podstawowego Chełm - Włodawa i Zamość - Hrebenne mogłoby funkcjonować połączenie Włodawa - Hrebenne, ale tu odlatuję już w fantazję przyszłości).
    Co do pieniędzy, to niektórzy w rodzinie mówią mi, że pieniądze szczęścia nie dają i żeby coś zrobić trzeba z drugiego przerzucić. Na drogi niech idzie 10 mld zł, a na kolej 295 mld zł.
  • #11 (odp. na #9) wasiukibic (2022-12-25 21:36:52)
    Cóż, w tym przypadku z radością odszczekam to, co napisałem. Obawiam się jednak, że w kontekście Hrubieszowa to nie będzie miało większego znaczenia, ale tukej także mogę się mylić.
  • #12 (odp. na #11) X. Piast II Chrobry (2024-04-21 15:38:09)
    Obecnie na szlaku do Hrubieszowa kursują 2 IC: Górski i Hetman.
    https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Zawada – Hrubieszów Miasto (72)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...