OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Zawada – Hrubieszów Miasto (72)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-17 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1960 a 1970)
Obraz
fot. nieznany (1970 (???))
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1990-06-14)
Obraz
fot. Paweł Skup (2003-01-05)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-05-23)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-05-23)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-05-23)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-05-23)
Obraz
fot. octanq (2014-08-22)
Obraz
fot. octanq (2014-08-22)
Obraz
fot. octanq (2014-08-22)
Obraz
fot. octanq (2014-08-22)
Obraz
fot. octanq (2014-08-22)
Obraz
fot. octanq (2014-08-22)
Obraz
fot. wasiukibic (2017-12-28)
Obraz
fot. wasiukibic (2017-12-28)
Obraz
fot. wasiukibic (2017-12-28)
Obraz
fot. wasiukibic (2017-12-28)
Obraz
fot. wasiukibic (2017-12-28)
Obraz
fot. wasiukibic (2017-12-28)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-04-03)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-04-03)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-04-03)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-04-03)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-08-14)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-08-14)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-08-14)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-08-15)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-08-15)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-08-15)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 Karol Romaniuk (2022-12-23 16:34:13)
    Trzy autobusy KKZ? Brzmi całkiem profesjonalnie jak na tę mrożącą krew w żyłach opowieść;)
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2022-12-24 22:32:38)
    Dla podróżnego przyzwyczajonego do poziomu usług polskie kolei, to żadna katastrofa. Co innego przyjezdni z zagranicy, czy pasażerowie, którzy wybrali się w podróż pociągiem po dłuższym czasie. Tym to ciężko jest wytłumaczyć poziom rodzimego, kolejowego dziadostwa, które jest skutecznie w stanie zniechęcić podróże pociągami ludziom posiadającym alternatywę w postaci auta.
  • #5 113 (2022-12-25 18:17:51)
    @wasiukibic: Niedługo będzie elektryfikacja i modernizacja odcinka Zawada - Zamość Szopinek wraz z linią kolejową nr 69 do Rejowca, ale nie wiem czy będzie miało to wpływ na ruch pasażerski do Zamościa?
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2022-12-25 19:51:26)
    "Niedługo" to mają w końcu zbudować tor omijający Zawadę, jak państwo zdecyduje się przeznaczyć na to środki. O żadnej elektryfikacji na razie mowy nie ma. W planach jest szprycha do Zamościa, ale to, w obecnych warunkach finansowych, pisane patykiem na wodzie.
  • #7 113 (2022-12-25 20:00:00)
    @wasiukibic: Znaczy co z Kolej+ nie będzie elektryfikacji? Wiem, że ma być tu linia CPK, ale nie jest pewne jak projekt ten się potoczy.
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2022-12-25 20:23:53)
    Kolej+ w lubelskim obejmuje kilka znaczących inwestycji, jak budowa nowych linii do Łęcznej i Janowa Lubelskiego, elektryfikacja linii do Łukowa, itp. Z sygnałów, jakie do mnie dotarły, w pierwszej kolejności będą forsowane projekty istotne z punktu widzenia Lublina, który marzy o kolei aglomeracyjnej (włącznie z zakupieniem taboru), a dopiero jak kasa się zepnie na to - dalsze tematy. Rok temu szacowana wartość kontraktów Kolej+ w województwie lubelskim wynosiła ok 3,5 mld złotych, gdzie cały budżet tego kulawego programu opiewał na 5,5 mld. Obecnie zwiększono go do 11 mld, przy czym wiemy, jak dynamiczny jest wzrost cen w sektorze budowlanym. Więc nie ma co liczyć, że państwo przeznaczy 1/3 środków z programu na ino jedno województwo, a inne dostaną figę z makiem (gdzie np. śląskie także ma ambitne plany); chyba że zaś zwiększymy dofinansowanie, ino skąd, jak na drogi ma pójść 294 miliardy?
  • #9 Błażej Kopka (2022-12-25 21:03:02)
    W zeszłym miesiącu województwo lubelskie podpisało umowę na wszystkie 5 projektów Kolej+, a do tego dostaną największe finansowanie w skali kraju na ten projekt, więc kto wie. Lubelskie i Podlasie to ostoje pis, więc nic nie wiadomo.
  • #10 113 (2022-12-25 21:09:57)
    @wasiukibic: Wiem jak jest na lubelszczyźnie i zamierzenie województwa jest też takie, aby przy okazji utworzenia LKA pozbyć się z szynobusów z Lublina, ale póki co do LKA jest daleka droga, dopóki nie zostanie ukończona elektryfikacja linii kolejowej nr 30 oraz nie zostanie zapewniona odpowiednia ilość taboru na wymagane połączenia aglomeracyjne, bądź nie zostaną uwzględnione dodatkowe przystanki, na których pasażerowie by wysiadali w ramach LKA. To musi tu i teraz realizowane bez żadnych papierowych spółek.
    Przechodząc do tematu tutejszej linii, to nie zdziwi mnie, jeżeli będzie na końcu realizowana, aczkolwiek zauważ, że jeżeli będzie budowana linia przez Janów Lubelski do Biłgoraju, to elektryfikacja tutaj będzie jak najbardziej miała sens, gdyż mamy tutaj alternatywną trasę do Lublina. Zresztą każda nowobudowana linia na Lubelszczyźnie ma być zelektryfikowana, a istotne jest teraz aby obecnie elektryfikować kolej w województwie, kupować i zwiększać liczebność taboru elektrycznego, a spalinowe szynobusy przerzucać na linie typowo lokalne, jak do połączeń na Włodawę, czy Hrebenne. Oczywiście, w przypadku elektryfikacji linii kolejowej nr 30, z uwagi na brak zapotrzebowania szynobusów na obsługę lubelskiego węzła kolejowego, być może dojdzie do sytuacji, że do Hrubieszowa i Biłgoraju zostaną uruchomione połączenia regionalne przez Polregio, z użyciem SA103 lub SA134, ale nie wiem czy tak będzie. Powiem szczerze, że nawet jeżeli będzie elektryfikacja do Zamościa, to wtedy na jednym połączeniu PKP Intercity będzie mogło do Zamościa przydzielić stonkę, która podmieniałaby lokomotywę elektryczną na tej stacji, aby obsłużyć Hrubieszów. Byłoby to trochę tańsze niż jazda spalinowozem z Lublina. Choć w przypadku elektryfikacji do Hrubieszowa jest jeszcze lepiej, ponieważ wtedy nie musiałoby być podmian, a również wystarczyłoby utworzenie regionalnych połączeń z Lublinem lub Dorohuskiem, o ile takie byłby opłacalne.
    Poza tym poza elektryfikacją i modernizacją ciągu szlaku linii kolejowej nr 69 i 72 Rejowiec - Zawada - Zamość - Hrubieszów należałoby zelektryfikować również linię kolejową nr 66 i linię kolejową nr 69 na odcinku Zawada - Zwierzyniec Towarowy. Wtedy już żaden Intercity nie musiałby kursować do Hrubieszowa na lokomotywie spalinowej i można byłoby tutaj o wiele lepszą ofertę przewozową stworzyć. Nie byłoby żadnych podmian lokomotyw i przy okazji zelektryfikowany byłby w całości stalowowolski węzeł kolejowy, a szynobusy mogłyby już wtedy tylko obsługiwać połączenia do Włodawy i Hrebennych (nie wiem czy tylko jedne konkretne, czy też kilka różnych, ale załóżmy, że oprócz podstawowego Chełm - Włodawa i Zamość - Hrebenne mogłoby funkcjonować połączenie Włodawa - Hrebenne, ale tu odlatuję już w fantazję przyszłości).
    Co do pieniędzy, to niektórzy w rodzinie mówią mi, że pieniądze szczęścia nie dają i żeby coś zrobić trzeba z drugiego przerzucić. Na drogi niech idzie 10 mld zł, a na kolej 295 mld zł.
  • #11 (odp. na #9) wasiukibic (2022-12-25 21:36:52)
    Cóż, w tym przypadku z radością odszczekam to, co napisałem. Obawiam się jednak, że w kontekście Hrubieszowa to nie będzie miało większego znaczenia, ale tukej także mogę się mylić.
  • #12 (odp. na #11) X. Piast II Chrobry (2024-04-21 15:38:09)
    Obecnie na szlaku do Hrubieszowa kursują 2 IC: Górski i Hetman.
    https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Zawada – Hrubieszów Miasto (72)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...