Linia Białystok – Zubki Białostockie (– Brzostowica) (37)
Ostatnia zmiana: 2025-07-05 (przebieg)
Wyślij nowe pliki »
fot. nieznany (1983)
fot. nieznany (1989)
fot. nieznany (1992)
fot. nieznany (1996)
fot. Mikołaj Greś (2000-04-02)
fot. Mikołaj Greś (2000-04-02)
fot. Zbigniew Żbikowski (2000-04-02)
fot. Zbigniew Żbikowski (2000-04-02)
fot. Michał Bołtryk (2000-04-02)
fot. Michał Bołtryk (2000-04-02)
fot. Michał Bołtryk (2000-04-02)
fot. Antoni Żebrowski (2000-09-22)
fot. nieznany (2001-04-02)
fot. Marcin Kulinicz (2005-07-17)
fot. nieznany (2006-05-07)
fot. nieznany (2006-05-07)
fot. Marcin (2007)
fot. Katarzyna Jabłonowska. (2007-03-26)
fot. nieznany (2007-04-23)
fot. Paweł (2010-11-28)
fot. Paweł (2010-11-28)
fot. Paweł (2010-11-28)
fot. Jakub Tuleja (2011-10-27)
fot. Jakub Tuleja (2013-01-13)
fot. Paweł (2014-10-01)
fot. Paweł (2014-10-01)
fot. Paweł (2014-10-01)
fot. Paweł (2014-10-01)
fot. Paweł (2015-01-11)
fot. Paweł (2015-01-11)
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Jakub Tuleja
(2016-10-08 18:42:00)
Podsumowanie sezonu 2016 - w ciągu 3 miesięcy kursowania weekendowych połączeń relacji Waliły - Białystok frekwencja wyniosła w sumie ponad 2500 podróżnych - wiele osób jechało z rowerami (około 300) - ponadto najwyższa frekwencja notowana była w terminie imprez lokalnych - przede wszystkim BASoviszcza, Siabrouskaja Biasieda, Dnia Grzyba. Niewątpliwym ojcem tego sukcesu jest inicjator całęgo przedsiewzięcia - lokalny działacz społeczny, regionalista oraz pasjonat kolei Pan Andrzej Kasperowicz, który przez ponad 16 lat walczył o przywrócenie linii 37 do życia. Miejsmy na dzieję, że w sezonie 2017 ruch na tej linii bedzie nadal przywrócony - i nie tylko w weekendy.
#2(odp. na #1)
Paweł Szrajber
(2017-02-03 14:03:08)
W chwili obecnej linia od Białegostoku Fabrycznego nieprzejezdna. W granicy stacji tarcza D1.
#3(odp. na #2)
Marek Potocki
(2017-02-03 19:16:41)
Ale szlak jest przejezdny?
#4(odp. na #3)
Paweł Szrajber
(2017-02-06 18:02:08)
Nie, budowa wiaduktu drogowego.
#5
galaburda
(2020-08-06 04:49:27)
Kiedy wreszcie zostanie przywrócona do życia linia kolejowa, perełka Podlasia, Białystok - Zubki, którą pojadą tiry na platformie, obecnie zagrażające życiu i zdrowiu?
#6(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-18 16:57:43)
A na co komu taka kolejka leśna?
W Dżungli Noteckiej nawet przemysł leśny przestał korzystać z kolei.
Choć w Drawskim Młynie budują megalityczny peron centralny, też nie wiadomo dla kogo.
#7(odp. na #6)
wasiukibic
(2020-09-21 21:27:03)
Wprawdzie kibic z dala się nie wp... ale odpowiem Ci, że nieraz linia kolejowa dla takich położonych na uboczu miejscowości stanowi prawdziwe okno na świat dla ich mieszkańców, zwłaszcza w obliczu masowej likwidacji PKSów czy utrudnień na drogach w sezonie zimowym. Niedawno jeden mądrala popisał się swoją (nie)wiedzą kontestując zasadność ruchu pasażerskiego na odcinku Węgliniec-Żary, że linia przez bory i lasy, mająca jedynie sens na w relacji Zielona Góra - Jelenia Góra. Gdyby choć raz przejechał się "szkolniakiem" do Żar, może zmieniłby zdanie. Nie mówiąc już o tym, ile walki kosztowało przywrócenie tych kursów. Tutaj, mimo że oferta była dość rachityczna, miejscowi bardzo przeżyli likwidację kursów; obecnie też można poczytać na sieci, że społeczeństwo i władze są zainteresowane prowadzeniem tu ruchu ale o tym lepiej by się wypowiedział Paweł Szrajber.
#8(odp. na #6)
Aleksander Gruszczyński
(2020-09-22 01:23:27)
Ludzie mieszkający w Waliłach/Gródku nawet teraz korzystają z weekendowych pociągów w dojazdach. Czy korzystaliby w codziennych? Nie wiem, oferta autobusowa jakaś w Gródku wtedy jest, a ja, w przeciwieństwie do specjalisty od całego kraju, nie podejmuję się oceniać zasadności codziennego ruchu bez analizy potencjalnego ruchu.
#9
Anonimowy
(2021-04-11 10:29:43)
Przedwczoraj na Radio Białystok podana była informacja, że od maja mają kursować codzienne połączenia z Białegostoku do Walił. Linku nie wrzucam, bo nie wiem czy tutaj na portalu wolno, ale jak będzie ktoś potrzebował to mogę wrzucić.
PS: O jakiej łajzy piszesz ? Ktoś z Phototransu lub RK ?
#11(odp. na #10)
wasiukibic
(2021-04-12 11:07:10)
Na Rynku Kolejowym durś dopuszczają do głosy frajera - prawdopodobnie z jakiegoś zadupia pod Jelenią Górą, który ewentualnie powinien dostać lepę na ryj (mam nadzieję, że kiedyś się to stanie), a nie brać udział w poważnej dyskusji. Publikowane są komentarze zawierające informacje nieprawdziwe, szkalujące, oszczercze, dezinformujące tak, jakby nie tylko nikomu nie chciało się tego zweryfikować, ani nawet przeczytać. Dodatkowo kradnie ludziom tożsamość (np. Jarka Lizaka, naszego Użytkownika). Te komentarze śmierdzą g... na kilometr, więc nawet średnio rozgarnięty koleś powinien od razu wywalić takie wypociny na hasiok. Generalnie: ktoś chce być tubą propagandową dla frajera i mieć syf w kuwecie - jego sprawa. Baza Kolejowa nie będzie jednak brak udziału w przekazywaniu tego syfu dalej.
#12
Anonimowy
(2021-04-12 11:41:50)
Ja na Rynku Kolejowym komentuje artykuły, które mnie interesują. I tu masz rację. Nie wiem czy to jest błąd Disqus na RK, czy celowe działanie ale też od pewnego czasu widywałem użytkowników z paroma takimi samymi nickami (w tym też ktoś pod nazwą mojego nicku pisał komentarze bez mojej wiedzy). Też zgodzę się, że tam użytkownicy często piszą różne brednie i nieprawdziwe informacje, czy pomysły do realizacji. Czasami jednak niektóre komentarze są usuwane. Na przykład komentarz jednego użytkownika został usunięty za obrazę prezesa związku pana Leszka, czy komentarz w którym ktoś narzekał że Rosjanie wywieźli sieć trakcyjną (pod napięciem 1,5 kV) z Dolnego Śląska w 1945 roku.
Owszem coś tam czasami moderatorzy zadziałają. Widziałem paru użytkowników tam komentujących. Niektórzy szerzyli teorie, więc możliwe, że spotkałem tego o którym piszesz. Nie wiem.
Czasami po pisowni i mówieniu można łatwo kogoś rozpoznać skąd pochodzi.
Cóż a jeżeli chodzi o temat linii kolejowej nr 37 to zastanawia mnie czy jeżeli faktycznie pojawią się codzienne połączenia z Walił to czy Podlaski Zakład Polregio nie wydzierżawi SN83-007, który już jest na ukończeniu naprawy w Zagórzu ?
#13(odp. na #12)
wasiukibic
(2021-04-12 14:53:35)
Co innego pomylić się, polemizować, nawet na ostro, a co innego siać propagandę, kłamać z premedytacją, leczyć kompleksy, czy obrażać kogoś. To jest przekleństwo doby internetu, że byle frajer zza klawiatury może odstawiać takie cyrki. Dawniej trzeba było wziąć odpowiedzialność za swoje słowa, bo takiego frajera/prowokatora ulica/podwórko, towarzystwo szybko weryfikowały i albo wyłapywał po pysku, albo był narażony na ostracyzm. Niestety, dziś można jedynie (aż?) nie dopuścić do publikacji bzdur, a jak już poszło w eter - usuwać i prostować. Później ktoś to przeczyta i z racji zamieszczenia w medium ogólnopolskim, będzie miał kisiel informacyjny w bani.
#14
Anonimowy
(2021-04-12 22:17:12)
@wasiukibic: No niestety w internecie jest coraz więcej masa głupot. To też na pewno jest skutek pandemii, czyli ogłupienie przed całodobowym siedzeniem przed ekranem.
#15
Anonimowy
(2021-05-01 15:02:01)
Od dziś będą odbywać się codzienne kursy dwóch-trzech par pociągów z Białegostoku do Walił. Myślę, że można zmienić legendę ruchu w przebiegu linii.
Rozkład będzie obowiązywał do 26 września.
#16(odp. na #15)
Marek Potocki
(2021-05-02 17:10:58)
Jest to zawarte w "ruch pasażerski sezonowy" od 2017 r.
#17
Anonimowy
(2021-05-02 18:06:44)
@Marek Potocki: Rozumiem, czyli nie będzie zmieniana legenda przebiegu linii.
#18
Paweł
(2021-05-04 18:52:30)
Proszę zmienić odc. Białystok-Białystok Fabryczny na ruch pasażerski regularny i towarowy oraz Białystok Fabryczny-Walily na ruch pasażerski regularny, towarowy brak.
#19
Mag
(2021-05-05 08:30:04)
Ale ruch przez kilka miesięcy w roku nie jest ruchem regularnym, tylko właśnie sezonowym.
#20
Strunobetonowiec
(2021-07-18 09:58:57)
Witam wszystkich, chciałem się spytać czy wiecie czy już na zawsze znikły te archiwalne rozkłady jazdy przypisane do "historii linii"?? Po odpowiedzi, mój komentarz można usunąć bo nic nie wnosi, jeno nie wiem gdzie o to spytać.
#21(odp. na #13)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-06-06 08:59:10)
https://www.bazakole…
z tego foto wynika że będzie trakcja elektryczna.
Ciekawe dokąd?
#22(odp. na #21)
Qbs
(2023-02-01 12:36:19)
Dokąd? Dotąd, dokąd sieć trakcyjną doprowadzą ;)
#23
Qbs
(2024-06-22 11:22:35)
Jak tam ruch na Leśnej Podlaskiej w 2024? ;-)
#24(odp. na #23)
Paweł
(2024-06-23 20:35:49)
Jeździ. Ale jaka frekwencja, to nie wiem.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Białystok – Zubki Białostockie (– Brzostowica) (37)