Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Tomasz
(2020-01-11 19:43:14)
Chrośnica - Zbąszyń. Film z wypadek na przejeździe w kilometrze 374,600 z udziałem EU44-009, poc. 71006 https://www.youtube.… 7/01/2020
#2
Darek Nowak
(2020-03-13 13:31:35)
Między Kutnem a Łowiczem czynny jest tylko 1 tor.
Jeżeli jak się domyślam ten czynny jest po remoncie to szkoda wogóle było ruszać łopatą za 2,6 mld PLN.
Źródła finansowania: Unijny instrument finansowy CEF „Łącząc Europę”.
Wg mnie ten Instrument powinien się nazywać: "Łącząc Cwaniaków".
#3
Dariusz Dzionek
(2020-11-08 10:59:20)
Prawidłowa odległość pomiędzy Sokołowem Wrzesińskim a Podstolicami była podana w pracy S.Koziarskiego ,,Przekształcenia struktury przestrzennej sieci kolejowej w Polsce i na świecie" Opole 1996. Bodajże w aneksie na końcu. Niestety, nie mam obecnie dostępu do tej publikacji. To jest na pewno 6-7 kilometrów (objazd Wrześni),a nie 9,4 km. Wartość 9,4 kilometra dotyczy starego odcinka: Sokołowo Wrzesińskie - Września - Podstolice.
Odcinek Sokołowo Wrzesińskie - Podstolice na obwodnicy kolejowej Wrześni, prawdopodobnie ma długość 6 km 921 m. W 2016 roku Polskie Linie Kolejowe zmieniły kilometraż. Ale dane są sprzeczne. Podobno linia kolejowa nr 3 została skrócona z 478,098 km do 475,583 km. Czyli jest o 2 km 515 m mniej niż przedtem. Jeżeli tak, to między Sokołowem a Podstolicami byłoby właśnie 6 kilometrów 921 metrów (9,436 km minus 2,515 km). Także kilometry taryfowe są skrócone. W dawnych rozkładach jazdy podawano dystans Konin - Poznań jako 100 km (przez Wrześnię), a teraz jest 97 km (z pominięciem Wrześni).
#5(odp. na #4)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-11-11 17:26:18)
Wreszcie znalazł się ktoś rozumny, kto powtarza moje tezy.
#6
113
(2021-11-12 13:15:27)
Odcinek Ożarów Mazowiecki - Błonie jest nadal nieczynny?
#7
Semigrant
(2022-12-18 12:59:01)
Sochaczew Gołąbki. Nie wiem, czy dokładnie na całej linii, ale w okolicach Błonia to SBL była już przed przebudową tej linii, czyli przed 1992 roku, kiedy to pierwsze prace ruszyły w Ożarowie Maz.
#8(odp. na #4)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-13 01:01:34)
Pociągi Warszawa - Poznań po 6 latach modernizacji za 2 miliardy będą pokonywać trasę w takim samym czasie, co przed inwestycją. https://epoznan.pl/n…
"Jak długo jedzie się obecnie z Poznania do Warszawy pociągiem? Zaledwie kilka pociągów pokonuje ten dystans w mniej niż 3 godziny. Sytuacja ma się zmienić w czerwcu, przy okazji korekty rozkładu jazdy. Wówczas najszybszy pociąg pokona dystans między miastami w 2 godziny i 32 minuty. Po zakończeniu całej inwestycji, a więc pod koniec roku, pociągi ekspresowe mają jechać pomiędzy Poznaniem i Warszawa 2 godziny i 24 minuty.
Jak przypomina rynek-kolejowy.pl, w 2016 roku najszybszy pociąg między Poznaniem i Warszawą jechał w 2 godziny i 25 minut. - Między Warszawą Zachodnią a Poznaniem Głównym kursował on jednak bez zatrzymania. Gdyby zatrzymywał się po drodze w Kutnie i Koninie, kursowałby w 2 godziny i 30 minut. Prawdopodobny zysk czasowy dla pociągów, po zakończeniu prac trwających 6 lat, to więc około 6 minut - dodaje portal.
Warto zauważyć, że gigantyczna inwestycja, która z 2,5 roku przedłużyła się do 6 lat, pochłonie w sumie 2,3 miliarda złotych. Wiceminister infrastruktury w odpowiedzi podkreślił, że pociągi być może za jakiś czas pojadą szybciej. Na trasie trwają bowiem prace na innych odcinkach - Łowicz - Ożarów Mazowiecki oraz na stacji Warszawa Zachodnia. Gdy wszystkie się zakończą, jest szansa na przyspieszenie. Dodał też, że głównym celem inwestycji była poprawa przepustowości i remont peronów, a nie skrócenie czasu przejazdu pociągów."
#9
Błażej Kopka
(2023-04-13 23:30:22)
Mości Książę - co ma na celu Twój komentarz? Chcesz kogoś oczernić?
Ja tylko przypominam, że po modernizacji Zielonej Góry z Poznaniem, jakże kontrowersyjnej, mamy czasy z czasów, gdy była zmiana czoła w Czerwieńsku... I nikt nie narzeka!!! Zatem remont, gdzie nie jest gorzej niż kiedyś było to chyba raczej temat do pochwał!!! Co z tego, że spóźnili się tyle lat? To jest naprawdę taki wielki problem??!!
#10(odp. na #9)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-05-30 23:53:36)
Dzisiaj ok. południa pociągi na szlaku Palędzie - Porażyn miały opóźnienia rzędu 40 minut.
Wysiadła automatyka sterowania ruchem, na wszystkich przejazdach były podniesione szlabany.
W związku z tym, pociągi na tym odcinku miały prędkość ślimaka.
#11(odp. na #9)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-03 23:11:04)
Szlak Opalenica - Nowy Tomyśl obecnie czynny tylko tor nieparzysty.
Powrotny duży remont nawierzchni, stoi długi pociąg i sypie tłuczeń, na noc zjeżdża do Opalenicy.
Niektóre przejazdy zlikwidowane.
Teraz stacje N. Tomyśl, Zbąszyń i nawet Buk i Palędzie, mocno obstawione przez towary na boku.
Te 20 km to jednak duże ograniczenie, teraz widać ruch.
Poranny KW z Poznania (8:58) w Tomyślu zjechał na bok i przepuścił "berlinczyka".
Z przeciwka nadjechał IC do Gdyni i musiał czekać na zielone, a za nim już jechał KW do Poznania.
Kontenerowiec do Chin na boku długo musiał czekać na wolna drogę.
#12(odp. na #3)
X. Piast II Chrobry
(2023-12-26 17:55:06)
Odcinek Sokołowo Wrzesińskie - Podstolice = 6,56 (nr łącznicy 808), łącznica 707 = 2,37 km czyli razem 9,82 km.
Od nowego rozkładu kursuje bezpośredni, popołudniowy Regio z Poznania do Rzepinia.
#13(odp. na #9)
X. Piast II Chrobry
(2024-02-08 11:32:32)
Ministerstwo niezadowolone z remontu trasy kolejowej Poznań - Warszawa za 2 mld złotych. Czas podróży ma się skrócić o... minutę lub 8 minut. https://epoznan.pl/n…
#14
Błażej Kopka
(2024-02-08 20:36:53)
Czy czas przejazdu jest jedynym miernikiem jakości przejazdu? Jeśli każdy remont miałby przyśpieszać czas przejazdu, to w modelu matematycznym dojdziemy do sytuacji: czas przejazdu = 0... A potem wejdziemy na czas ujemny :)
#15(odp. na #14)
Antek Kujawski
(2024-02-10 11:53:56)
Tak, czas ujemny. Jak będziemy zmniejszać czas przejazdu modernizacjami, to pociągi osiągną prędkość nadprzestrzenną. Te twoje komentarze, to jest parodia sama w sobie. Nie wiem, ale piszesz, jakbyś miał 10 lat.
#16(odp. na #15)
Bram Bor
(2024-02-11 11:20:29)
Twój przedpiśca ewidentnie pokpiwa z ignoranckiego bożka skrócenia czasu przejazdu jako jedynego celu modernizacji, bo to tylko jeden z jej elementów.
Co dla linii jest istotniejsze? 20 pociągów dziennie jadących 2h30 czy 10 o czasie jazdy 2h10? Przy prędkości 160 km/h na +-300 km i postojach pośrednich prędkość handlowa na poziomie 125 km/h to prawie sufit. Nawet jakby podnieść prędkość ze 160 do 200, to czas najszybszych pociągów (Poznań-Konin-Kutno-Warszawa) skróci się do 2h00-2h10. Medialnie to znów niby tyle co nic, ale pracownicy mediów i twórcy zawartości portali nie musieli uważać w szkole na fizyce i matematyce.
#17
et21
(2024-02-11 22:06:06)
A to 2.30 czy 2.10 jest wgl merytoryczne w tym kontekście? Akurat 20 min różnicy może zdecydować, że samochód lub nawet autobus stanie się bardziej konkurencyjny.
Zresztą policzmy - na JG-Wro jest potok dajmy na to 5k px dziennie. 20 min x 5000 daje ~1700 godzin, licząc 30zł/h, 50k zł.
Dla porównania, 15zł dopłaty, 130km x 2, 10 par pociągów, daje kwotę dopłaty UMWD 40k zł dziennie.
Jeżeli 50k to dla zarządcy takie nic, to może niech ludziom albo przynajmniej UMWD odda te pieniądze? Ale z własnych środków, nie z dotacji od podatników ani z kanibalizacji cudzego majątku.
#18
Jakub
(2024-04-12 20:23:43)
Błędna data elektryfikacji! Do Błonia zelektryfikowano w 1952 roku (Błonie - Tłuszcz). Przecież łatwo to sprawdzić, to jedna z głównych linii w Polsce.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.