OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-14 (podobiekty)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. nieznany (1902)
Obraz
fot. nieznany (1902)
Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (1920)
Obraz
fot. J. Puciński, Poznań (1924)
Obraz
fot. nieznany (1930)
Obraz
fot. nieznany (1930)
Obraz
fot. nieznany (1930 (???))
Obraz
fot. nieznany (1934)
Obraz
fot. Leszek Kowalik (1934)
Obraz
fot. nieznany (1939)
Obraz
fot. nieznany (1944)
Obraz
fot. nieznany (1944 (???))
Obraz
fot. Maciej Knychała (pomiędzy 1947-03-20 a 1947-03-23)
Obraz
fot. FAREN (pomiędzy 1959 a 1983)
Obraz
fot. Leszek Kowalik (1970-01-04)
Obraz
fot. Leszek Kowalik (1978-12-11)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986)
Obraz
fot. nieznany (1989-04)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1992-05-24)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1992-08-25 (???))
Obraz
fot. Maciej Knychała (1992-12-07)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1993-01-04)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1993-05)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1993-05-30 (???))
Obraz
fot. Maciej Knychała (1994-03-18 (???))
Obraz
fot. Maciej Knychała (1994-05-23)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1994-07-05)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1994-08-11)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #9 Błażej Kopka (2023-04-13 23:30:22)
    Mości Książę - co ma na celu Twój komentarz? Chcesz kogoś oczernić?
    Ja tylko przypominam, że po modernizacji Zielonej Góry z Poznaniem, jakże kontrowersyjnej, mamy czasy z czasów, gdy była zmiana czoła w Czerwieńsku... I nikt nie narzeka!!! Zatem remont, gdzie nie jest gorzej niż kiedyś było to chyba raczej temat do pochwał!!! Co z tego, że spóźnili się tyle lat? To jest naprawdę taki wielki problem??!!
  • #10 (odp. na #9) Xiążę Piast II Chrobry (2023-05-30 23:53:36)
    Dzisiaj ok. południa pociągi na szlaku Palędzie - Porażyn miały opóźnienia rzędu 40 minut.
    Wysiadła automatyka sterowania ruchem, na wszystkich przejazdach były podniesione szlabany.
    W związku z tym, pociągi na tym odcinku miały prędkość ślimaka.
  • #11 (odp. na #9) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-03 23:11:04)
    Szlak Opalenica - Nowy Tomyśl obecnie czynny tylko tor nieparzysty.
    Powrotny duży remont nawierzchni, stoi długi pociąg i sypie tłuczeń, na noc zjeżdża do Opalenicy.
    Niektóre przejazdy zlikwidowane.
    Teraz stacje N. Tomyśl, Zbąszyń i nawet Buk i Palędzie, mocno obstawione przez towary na boku.
    Te 20 km to jednak duże ograniczenie, teraz widać ruch.
    Poranny KW z Poznania (8:58) w Tomyślu zjechał na bok i przepuścił "berlinczyka".
    Z przeciwka nadjechał IC do Gdyni i musiał czekać na zielone, a za nim już jechał KW do Poznania.
    Kontenerowiec do Chin na boku długo musiał czekać na wolna drogę.
  • #12 (odp. na #3) X. Piast II Chrobry (2023-12-26 17:55:06)
    Odcinek Sokołowo Wrzesińskie - Podstolice = 6,56 (nr łącznicy 808), łącznica 707 = 2,37 km czyli razem 9,82 km.

    Od nowego rozkładu kursuje bezpośredni, popołudniowy Regio z Poznania do Rzepinia.
  • #13 (odp. na #9) X. Piast II Chrobry (2024-02-08 11:32:32)
    Ministerstwo niezadowolone z remontu trasy kolejowej Poznań - Warszawa za 2 mld złotych. Czas podróży ma się skrócić o... minutę lub 8 minut.
    https://epoznan.pl/n…
  • #14 Błażej Kopka (2024-02-08 20:36:53)
    Czy czas przejazdu jest jedynym miernikiem jakości przejazdu? Jeśli każdy remont miałby przyśpieszać czas przejazdu, to w modelu matematycznym dojdziemy do sytuacji: czas przejazdu = 0... A potem wejdziemy na czas ujemny :)
  • #15 (odp. na #14) Antek Kujawski (2024-02-10 11:53:56)
    Tak, czas ujemny. Jak będziemy zmniejszać czas przejazdu modernizacjami, to pociągi osiągną prędkość nadprzestrzenną. Te twoje komentarze, to jest parodia sama w sobie. Nie wiem, ale piszesz, jakbyś miał 10 lat.
  • #16 (odp. na #15) Bram Bor (2024-02-11 11:20:29)
    Twój przedpiśca ewidentnie pokpiwa z ignoranckiego bożka skrócenia czasu przejazdu jako jedynego celu modernizacji, bo to tylko jeden z jej elementów.
    Co dla linii jest istotniejsze? 20 pociągów dziennie jadących 2h30 czy 10 o czasie jazdy 2h10? Przy prędkości 160 km/h na +-300 km i postojach pośrednich prędkość handlowa na poziomie 125 km/h to prawie sufit. Nawet jakby podnieść prędkość ze 160 do 200, to czas najszybszych pociągów (Poznań-Konin-Kutno-Warszawa) skróci się do 2h00-2h10. Medialnie to znów niby tyle co nic, ale pracownicy mediów i twórcy zawartości portali nie musieli uważać w szkole na fizyce i matematyce.
  • #17 et21 (2024-02-11 22:06:06)
    A to 2.30 czy 2.10 jest wgl merytoryczne w tym kontekście? Akurat 20 min różnicy może zdecydować, że samochód lub nawet autobus stanie się bardziej konkurencyjny.
    Zresztą policzmy - na JG-Wro jest potok dajmy na to 5k px dziennie. 20 min x 5000 daje ~1700 godzin, licząc 30zł/h, 50k zł.
    Dla porównania, 15zł dopłaty, 130km x 2, 10 par pociągów, daje kwotę dopłaty UMWD 40k zł dziennie.
    Jeżeli 50k to dla zarządcy takie nic, to może niech ludziom albo przynajmniej UMWD odda te pieniądze? Ale z własnych środków, nie z dotacji od podatników ani z kanibalizacji cudzego majątku.
  • #18 Jakub (2024-04-12 20:23:43)
    Błędna data elektryfikacji! Do Błonia zelektryfikowano w 1952 roku (Błonie - Tłuszcz). Przecież łatwo to sprawdzić, to jedna z głównych linii w Polsce.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...