OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Słobity – Bartoszyce (255)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-09-11 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 1469
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: ????; data: pomiędzy 1925 a 1935;
Odcinek: Drwęczno - Orneta
Orneta - Drwęczno, dawny most na rzeką Drwęca Warmińska.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 729
powiększ
Autor: nieznany
data: pomiędzy 1979 (???) a 1980 (???);
Odcinek: Drwęczno - Orneta
Wypadek koło wiaduktu.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 1400
powiększ
Autor: Pezary Market
Przesłał: 2002; data: 2002; (uwagi: 2002 (do 2015))
Odcinek: Drwęczno - Orneta
Lewo w Morągu i Prawo na Słobity (Drwęczno).
Tagi: inne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2982
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2004-05-28;
Odcinek: Słobity - Orneta
Most niedaleko Ornety, na linii Słobity-Orneta.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4533
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2004-10-17;
Odcinek: Orneta - Opin
Orneta. Widok z torów linii Braniewo - Olsztyn Gł. w stronę stacji Orneta. Widać rozebrany wiadukt z linią do Lidzbarka Warmińskiego.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2495
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2004-10-17;
Odcinek: Lidzbark Warmiński - Rogóż
Most nad rzeką Łyną
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 967
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Słobity - Jankówko
Wiadukt nad linią - ok. km 2,1.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 862
: 1
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Słobity - Jankówko
Okolice km 4,5 - przez dawny nasyp przechodzi droga do zakładu torfowego w Józefowie, który ma własną kolejkę wąskotorową.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 761
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Słobity - Jankówko
Przepust w okolicach km 5,6.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 837
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Słobity - Jankówko
Wiadukt drogowy w okolicach km 6,8.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 710
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Jankówko - Dobry Pomorski
Przyczółki wiaduktu kolejowego nad drogą lokalną, ok. km 8,4.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 874
: 3
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Jankówko - Dobry Pomorski
Pozostałości po linii - podkłady - 60 lat po rozbiórce torowiska. Okolice km 8,6.
Tagi: ciekawostki, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 659
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Jankówko - Dobry Pomorski
Wiadukt drogowy nad dawną linią - okolice osady Tatarki (ok. km 10,2).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 718
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Dobry Pomorski - Bażyny
Filar dawnego mostu linii nad rzeką Pasłęką - w potwornym gąszczu.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 729
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Dobry Pomorski - Bażyny
Filary mostu nad Pasłęką.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 814
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Dobry Pomorski - Bażyny
Przepust nad drogą lokalną przed wsią Bażyny.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 822
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-09;
Odcinek: Bażyny - Drwęczno
Wiadukt nad drogą koło miejscowości Bażyny.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 927
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-10;
Odcinek: Drwęczno - Orneta
Na moście koło Drwęczna.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 822
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-10;
Odcinek: Drwęczno - Orneta
Kratownica mostu nad Drwęcą koło Drwęczna.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 698
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-10;
Odcinek: Drwęczno - Orneta
Ładny przepust przed Ornetą.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1279
powiększ
Autor: Marcin Kulinicz
data: 2005-07-10;
Odcinek: Drwęczno - Orneta
Wjazd do stacji Orneta od strony Olsztyna i (kiedyś) Słobit oraz Morąga.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2114
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Lidzbark Warmiński - Rogóż
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2304
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Lidzbark Warmiński - Rogóż
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2283
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Lidzbark Warmiński - Rogóż
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2107
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Lidzbark Warmiński - Rogóż
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2732
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Lidzbark Warmiński - Rogóż
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2511
: 1
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Lidzbark Warmiński - Rogóż
Most na rzecze Łynie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2117
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Lidzbark Warmiński - Rogóż
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2625
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Słobity - Orneta
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2126
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Orneta - Opin
Przyczółek zlikwidowanego wiaduktu kolejowego w ciągu linii z Bartoszyc. Dołem biegnie linia z Braniewa. Widok w kierunku stacji Orneta.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #6 (odp. na #3) tomimaki (2021-08-25 12:09:09)
    Bardzo mała na część linii od Lidzbarka Warm. do Bartoszyc.
  • #7 subsens (2021-08-25 12:59:12)
    #3 Oczywiście, że tak. To niezbędne poprzeczne uzupełnienie szprychy na osi wschód-zachód (czyli tzw. Koncepcja Kija). Przy czym w aktualnej sytuacji geostrategicznej tory do Głomna nie majom sensu ekonomicznego, dlatego elektryfikacja LK 38 pójdzie łącznicą, z centrum przesiadkowym przy DW 592: https://www.google.c… Najbardziej zyska Orneta (i ofc Drwęczno) dzięki budowie komplementarnego do Szyman PL Olsztyn-Warmia: https://m.facebook.c… No i Słobity - w związku z niejasnością co do LK 254, potoki pasażerów pomiędzy Elblągiem a Braniewem zostaną skanalizowane z korzyścią dla Lidzbarka. Tam zresztą już powstaje poczekalnia: https://oneplace.mar…
  • #8 (odp. na #5) wasiukibic (2021-08-25 13:27:00)
    Był pomysł na połączenie Olsztyna z Lidzbarkiem Warmińskim i Bartoszycami: https://radioolsztyn… Z późniejszych "słuchów", jakie mnie doszły, projekt został jednak utrącony w sejmiku wojewódzkim. Widzę, że jednak Tomimaki ma bardziej optymistyczne info.
  • #9 113 (2021-08-25 14:44:06)
    @subsens: Tutaj masz rację. Budowa stacji lub przystanku przy DW 592 z skierowaniem ruchu kolejowego na Korsze ma całkowity sens. Uruchomienie jakichkolwiek połączeń do Głomna nie ma za bardzo sensu i bardziej jest to jako ciekawostka. Dodatkowo na części fragmentu linii w Bartoszycach powstały domki, więc wykluczone jest odtworzenie linii na pierwotnym przebiegu.
    Mam jednak pytanie w tej koncepcji: Czy linia kolejowa nr 255 byłaby zelektryfikowana razem z fragmentem 38-ki z Korsz do łącznicy w Bartoszycach nie dociągając do stacji?
  • #10 subsens (2021-08-25 22:09:20)
    Oczywiście, że tak. W tym nowoczesnym układzie komunikacyjno-urbanistycznym manewry w Bartoszycach pod drutem nie majom sensu ekonomicznego. Ale akurat tu PLK dysponuje podtorzem pozwalającym zrealizować relatywnie niewielkim kosztem zasadniczy element planu modernizacji. Ruch towarowy do Bartoszyc pójdzie północnym, niezelektryfikowanym torem. Jest to programowo sprzęgnięte z formułą RCP (moduł dojazdowy): https://www.rcplokom… Na węźle w Korszach nie będzie to niczym nowym: https://wrphoto.eu/d…
  • #11 Mszkl (2021-08-26 10:30:51)
    Tyle, że do centrum Bartoszyc to dobre 3-4 km.
    Nie ma pomysłu na korektę wprowadzenia lk 255 do Bartoszyc? Mam na myśli nowy ślad gdzieś spomiędzy Brzostkowa a Sędławek, na północny zachód, potem wzdłuż Suszycy do przecięcia DW 592 (tutaj nowy przystanek Bartoszyce), łukiem na północny wschód/wschód aż do wejścia w stary ślad lk 255 "pod prąd", następnie od ok. ul. Dębowej (przy granicy miasta) do post. odg. Karolków 1.
  • #12 subsens (2021-08-26 18:42:32)
    Oczywiście, że tak. Z tym, że w obecnych realiach transportowo-logistycznych rozpatrywane dotąd warianty nowego przebiegu zachodniej nitki LK 255 nie majom sensu ekonomicznego. Fundamentalną myślą planu jest specjalizacja linii, a priorytetem w regionie zaspokojenie potrzeb kapryśnego elektoratu w zakresie przewozów pasażerskich i przede wszystkim redukcja kosztów oraz unikanie przymusowych wywłaszczeń. Taka korekta nastąpi po położeniu nieparzystego toru towarowego na LK 255 (podtorze czeka od 1916 r.), ważnego strategicznie dla umożliwienia bezstratnej ewakuacji miejscowego garnizonu https://www.wojsko-p… Podg Karolków? Oczywiście, że tak, wraz z mijanką Tromity. Ale centrum przesiadkowe będzie połączone ze starówką ścieżką rowerową, a po wybudowaniu elektrowni wodnej wraz z jazem piętrzącym i zalewem na Łynie linią tramwajową. Podobnie zresztą jak Wiatrowiec i Sępopol w przebiegu LK 258. Bartoszycka spółka zainstalowała już w rejonie Sępopola cztery turbiny: https://www.wtw-pola…
  • #13 113 (2021-08-26 20:01:22)
    @subsens: Trochę się pogubiłem, ale z tego co mam rozumieć to RCP będzie brać udziały w odbudowie linii? A i czy też w przypadku elektryfikacji nie brakowałoby podstacji zasilających?
  • #14 subsens (2021-08-27 00:06:56)
    Oczywiście, że tak. Przy obecnych uwarunkowaniach polityczno-gospodarczych inwestycje infrastrukturowe pozbawione synergicznego oddziaływania spółek prawa handlowego oraz podmiotów sfery publicznej, podobnie jak zelektryfikowane linie pozbawione podstacji trakcyjnych - nie majom sensu ekonomicznego. A poza tym wszyscy jesteśmy trochę pogubieni.
  • #15 pillager1849 (2022-07-26 20:50:53)
    Pomyłka na trasa Orneta - Drwęczno. Bocznica została zbudowana w 1950 roku
    źródło: https://orneta.net/h…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Słobity – Bartoszyce (255)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...