OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jerzmanice-Zdrój

Ostatnia zmiana: 2025-07-21

Opis ogólny
Opis budynków: w budynku znajduje się dyżurny ruchu i poczekalnia (info: Jarosław Lizak, 09-02-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne, do 9.02.2023 kształtowe
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: JZ w budynku dworca
JZ1 od strony Legnicy
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: IBNR:6171
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  24,276 Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317)  
  36,669 Marciszów – Jerzmanice Zdrój (312/776)  
  Jerzmanice Zdrój – Leszczyna (342)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Koniec LK312
Początek LK342
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Igor13 (2024-07-23 22:22:51)
    Z oficjalnego profilu Koleje po Dolnym Śląsku potwierdzili informacje, że na linii kolejowej nr 284 z Legnicy do Jerzmanic-Zdroju rozpoczęto prace. Zapytałem ich, ponieważ na pewnym znanym forum ktoś pytał o prace na tym odcinku, że podobno coś robili w Jerzmanicach-Zdroju, dlatego zdecydowałem się zadać to pytanie. Cóż tam gdzie sieć to tam trasa zostanie zmodernizowana i wróci w końcu ruch pasażerski, szczególnie, że jest to kluczowe dla Złotoryi, która jest miastem powyżej 10 tysięcy mieszkańców.
  • #3 Błażej Kopka (2024-07-24 20:05:50)
    A konkretnie jakie prace rozpoczęto?
  • #4 (odp. na #3) Igor13 (2024-07-24 23:27:21)
    Na mocy umowy z października 2023 roku dla zadania „Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia Złotoryi oraz powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego”.
  • #5 Błażej Kopka (2024-07-25 10:16:14)
    Ale konkretnie - jakie prace mają tam miejsce na tym etapie? Co już zrobiono?
  • #6 (odp. na #5) Igor13 (2024-07-25 17:35:37)
    Niestety nie wiem, ale w ramach pierwszej fazy prawdopodobnie są to przygotowania z usunięciem starej infrastruktury oraz dowozem materiałów.
  • #7 Błażej Kopka (2024-07-25 21:45:05)
    Pytam, bo w ramach projektu "Kolej+" nikt nigdzie nie deklaruje rozpoczęcia prac wcześniej niż 2026-27, bo do tego czasu będzie ogarniana papierkologia (projekty, uzgodnienia, zezwolenia etc). Mało tego - tylko nieliczne projekty z tego programu ("Kolej+") mają formułę "projektuj i buduj" od razu - na razie to tylko umowy na projekt i część administracyjną w większości przypadków - przetargi na prace budowlane będą za jakieś dwa lata dopiero. A Ty już piszesz o jakichś pracach w terenie - to bardzo "ciekawe" w tym kontekście.
  • #8 (odp. na #7) Igor13 (2024-07-26 15:10:38)
    Z tego co pamiętam, to do 2026 roku zakładana jest realizacja prac, co teoretycznie jest możliwe. Z Legnicy do Jerzmanic-Zdroju są 24 kilometry, co jest nie dużo, a dla formuły "projektuj i buduj" szybki termin realizacji prac jest możliwy pod warunkiem, że nie będzie utrudnień, tak jak w przypadku Karpacza. Niemniej powinieneś zapytać Koleją po Dolnym Śląsku o szczegóły. Na pewną będą wiedzieli więcej.
  • #9 Błażej Kopka (2024-07-26 20:30:51)
    A jakie to utrudnienia pojawiły się na linii do Karpacza, oprócz tego, że wykonawca i inwestor ręka w rękę grają na zwłokę i robią wszystko co możliwe, żeby linii nie oddać w tym roku? (co w zasadzie jest już pewne).
  • #10 Błażej Kopka (2025-09-02 09:24:38)
    PKP wraz z samorządem województwa podjęły decyzję o rozszerzeniu projektu rewitalizacji linii do Jerzmanic w ramach programu Kolej+. Linia ma mieć lepsze parametry techniczne (pod ruch towarowy), a sama stacja w Jerzmanicach ma być przygotowana pod wpięcie linii z Wojcieszowa i Lwówka (w przyszłości).
  • #11 (odp. na #10) Wałentyn P. (mikol zza wschodniej granicy) (2025-09-03 00:01:45)
    A co w tej kwestii prezydent Legnicy? Wciąż się upiera?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Jerzmanice-Zdrój

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...