Jerzmanice-Zdrój
Ostatnia zmiana: 2025-07-21
Opis ogólny |
---|
Opis budynków: w budynku znajduje się dyżurny ruchu i poczekalnia (info: Jarosław Lizak, 09-02-2010) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne, do 9.02.2023 kształtowe | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
JZ w budynku dworca JZ1 od strony Legnicy |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: | IBNR:6171 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
24,276 | Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317) | ||
36,669 | Marciszów – Jerzmanice Zdrój (312/776) | ||
Jerzmanice Zdrój – Leszczyna (342) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK312 | |
Początek LK342 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#2
(odp. na #1)
Igor13
(2024-07-23 22:22:51)
Z oficjalnego profilu Koleje po Dolnym Śląsku potwierdzili informacje, że na linii kolejowej nr 284 z Legnicy do Jerzmanic-Zdroju rozpoczęto prace. Zapytałem ich, ponieważ na pewnym znanym forum ktoś pytał o prace na tym odcinku, że podobno coś robili w Jerzmanicach-Zdroju, dlatego zdecydowałem się zadać to pytanie. Cóż tam gdzie sieć to tam trasa zostanie zmodernizowana i wróci w końcu ruch pasażerski, szczególnie, że jest to kluczowe dla Złotoryi, która jest miastem powyżej 10 tysięcy mieszkańców.
-
#3
Błażej Kopka
(2024-07-24 20:05:50)
A konkretnie jakie prace rozpoczęto?
-
#4
(odp. na #3)
Igor13
(2024-07-24 23:27:21)
Na mocy umowy z października 2023 roku dla zadania „Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia Złotoryi oraz powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego”.
-
#5
Błażej Kopka
(2024-07-25 10:16:14)
Ale konkretnie - jakie prace mają tam miejsce na tym etapie? Co już zrobiono?
-
#6
(odp. na #5)
Igor13
(2024-07-25 17:35:37)
Niestety nie wiem, ale w ramach pierwszej fazy prawdopodobnie są to przygotowania z usunięciem starej infrastruktury oraz dowozem materiałów.
-
#7
Błażej Kopka
(2024-07-25 21:45:05)
Pytam, bo w ramach projektu "Kolej+" nikt nigdzie nie deklaruje rozpoczęcia prac wcześniej niż 2026-27, bo do tego czasu będzie ogarniana papierkologia (projekty, uzgodnienia, zezwolenia etc). Mało tego - tylko nieliczne projekty z tego programu ("Kolej+") mają formułę "projektuj i buduj" od razu - na razie to tylko umowy na projekt i część administracyjną w większości przypadków - przetargi na prace budowlane będą za jakieś dwa lata dopiero. A Ty już piszesz o jakichś pracach w terenie - to bardzo "ciekawe" w tym kontekście.
-
#8
(odp. na #7)
Igor13
(2024-07-26 15:10:38)
Z tego co pamiętam, to do 2026 roku zakładana jest realizacja prac, co teoretycznie jest możliwe. Z Legnicy do Jerzmanic-Zdroju są 24 kilometry, co jest nie dużo, a dla formuły "projektuj i buduj" szybki termin realizacji prac jest możliwy pod warunkiem, że nie będzie utrudnień, tak jak w przypadku Karpacza. Niemniej powinieneś zapytać Koleją po Dolnym Śląsku o szczegóły. Na pewną będą wiedzieli więcej.
-
#9
Błażej Kopka
(2024-07-26 20:30:51)
A jakie to utrudnienia pojawiły się na linii do Karpacza, oprócz tego, że wykonawca i inwestor ręka w rękę grają na zwłokę i robią wszystko co możliwe, żeby linii nie oddać w tym roku? (co w zasadzie jest już pewne).
-
#10
Błażej Kopka
(2025-09-02 09:24:38)
PKP wraz z samorządem województwa podjęły decyzję o rozszerzeniu projektu rewitalizacji linii do Jerzmanic w ramach programu Kolej+. Linia ma mieć lepsze parametry techniczne (pod ruch towarowy), a sama stacja w Jerzmanicach ma być przygotowana pod wpięcie linii z Wojcieszowa i Lwówka (w przyszłości).
-
#11
(odp. na #10)
Wałentyn P. (mikol zza wschodniej granicy)
(2025-09-03 00:01:45)
A co w tej kwestii prezydent Legnicy? Wciąż się upiera?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Jerzmanice-Zdrój