OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Włodawa

Ostatnia zmiana: 2025-03-14

Opis ogólny
Opis ogólny: Na stacji w ostatnim czasie odbywa się sezonowy ruch pociągów (szynobusów). (info: s.p.s.p., 18-05-2013)

Opis budynków: Budynek zamknięty.

szalet otwarty, ale ciężko do niego dojść. (info: s.p.s.p., 18-05-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: zamknięty w stanie dobrym
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:2284
informacja pasażerska: Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże.
inne budynki: Magazynki, ustęp.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  44,807 Chełm – Włodawa – (Włodawa [białoruska]) (81)  
  Włodawa – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2022-09-08 23:26:09)
    Marek,
    za stary jestem, żeby te formularze wypełniać, więc niech ktoś bardziej oblatany to wklepie, ale doszedłem do jakiego takiego porządku z Włodawą.
    Pierwsza nazwa to posterunek 65 wiorsta i był to posterunek odgałęźny, czyli zejście z dwutoru na jednotor, bo most na Bugu był jednotorowy. Od kiedy ten posterunek istniał, to nie wiem, bo mam kłopoty z dyskiem, gdzie mam odpowiednie kwity.
    Dalej, po 29 sierpnia 1915 r. czyli po przekuciu na tor normalny, wydaje mi się, że Niemcy nie zorganizowali tam żadnego posterunku, zresztą po co, bo linia była jednotorowa.
    Bug Włodawski pierwszy raz występuje na schemacie dyrekcyjnym z przełomu 1938 i 1939 r. w postaci mijanki. Takich tajnych mijanek były całe masy, ale ustalenie kiedy powstała będzie arcytrudne, bo u nas kwitów w nie ma. Jedyna nadzieja w Wilnie, bo linia należała do Dyrekcji Wileńskiej, ale nadzieja jest nikła, jak się spojrzy na ichni cennik.
    Niemcy zrobili z niej regularną stację, ale do 1941 r. kilometraż na linii był liczony od Brześcia.
    Po wojnie, to znaczy po październiku 1945 r., Bug Włodawski został zredukowany do stacji handlowej. I tu jest problem, bo takiej rodzaju stacji nie ma w formularzu.
    Więc proszę Cię, dopisz, bo stacji handlowych też były całe masy.
    Kilometraż liczony od Chełma pojawia się w lecie 1947 r.
    Stacją w sensie ruchowym, to znaczy posterunkiem ruchu Włodawa została w 1992 r. i była przynajmniej do 1998 r., bo dalej nie mam kwitów.
  • #2 Q (2024-05-22 20:05:58)
    Super informacje, dzięki bardzo

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Włodawa

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...