Zawada (galeria)
Ostatnia zmiana: 2019-05-30
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-09 00:26:20)
"Zbiór drożni ..." podaje, że lokomotywownia w Zawadzie istniała.
Przypuszczam, że została zlikwidowana (może nie fizycznie) dość szybko, być może jeszcze w czasach austriackich wraz z budową linii z Zamościa do Włodzimierza/Wojnicy, bo ów "Zbiór drożni ..." nie podaje istnienia wieży ciśnień i żurawia/żurawi. -
#2
(odp. na #1)
wasiukibic
(2022-09-09 00:46:04)
Na pewno był trójkąt do obracania parowozów, z dość długim torem wyciągowym. Pozostały po nim ślady w terenie i na mapach.
-
#3
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-10 16:05:40)
Owszem istniał od czasów austriackich, ale związek trójkąta z parowozownią nie jest ścisły. Istniały trójkąty bez parowozowni (najbliższe to Bełżec, Rejowiec i Zamość), jakbym dobrze pogrzebał w kwitach, to nawet znajdzie się trójkąt w szczerym polu. Istniała masa parowozowni bez trójkątów i bez obrotnic. Tu jeszcze dochodzi systematyka parowozowni jako takich, co jest jeszcze bardziej zagmatwane.
-
#4
(odp. na #3)
subsens
(2022-09-10 23:54:48)
Podsunę z czapy: podradomska Kruszyna - tam był trójkąt, prawdopodobnie wojennej budowy i na użytek poligonu. Fajny temat, obarczony małą mitologią. Być może aż do czasu ostatniej przebudowy linii, w polu leżał mały odcinek północnego łuku. Ogryzek po wybudowaniu rozjazdu, a może czekający na alarmowe wbudowanie na użytek gospodarujących tam przed 1990 obcych wojsk.
-
#5
(odp. na #3)
wasiukibic
(2022-09-11 00:03:44)
W Bełżcu szopa istniała, w Zamościu też.
-
#6
(odp. na #5)
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-11 18:24:16)
W Bełżcu lokomotywowni nie ma od prawie 100 lat, trójkąt to rzecz powojenna, od chyba 1955 r.
W Zamościu od 1933, do nie wiem kiedy istniała stacja trakcyjna, trójkąt istniał cały czas od 1917/18 r. -
#7
Karol Romaniuk
(2022-09-12 07:17:24)
Skąd ta data budowy parowozowni w Zamościu 1933? Pytam, bo mam datę budowy parowozowni w Chełmie - 1926. Tylko że żadnych dokumentów potwierdzających nie widziałem...
-
#8
(odp. na #7)
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-12 18:00:06)
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Do 1933 w Zamościu była jednostanowiskowa parowozownia, od 1933 r. została zredukowana do stacji trakcyjnej.
W Chełmie istniała dwustanowiskowa parowozownia powstała OIDP na okoliczność uruchomienia linii Brześć - Chełm.
Schemat z 1938/39 wskazuje 15-stanowiskową parowozownię pomocniczą, 19 metrową obrotnicę oraz 17 metrową obrotnicę w stanie nieczynnym. Data 1926 r. jest prawdopodobna.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zawada