Czyżew
Ostatnia zmiana: 2025-06-08
| Opis ogólny |
|---|
|
Pod koniec grudnia 2023 roju oddano do użytku wyremontowany dworzec. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 6,9 mln zł brutto. Projekt budynku wykonało biuro projektowe FBT z Warszawy, a wykonawcą robót była firma KONS z Białegostoku. Jak możemy przeczytać w opisie inwestycji obiekt nadzoruje "system inteligentnego zarządzania budynkiem" (Building Management System). Stacja przebudowana w latach 2020-2023. Do roku 2009 zatrzymywały się tu pociągi osobowe spółki PKP Przewozy Regionalne. Jednak w związku z rezygnacją finansowania połączeń przez samorząd województwa mazowieckiego, województwo podlaskie postanowiło skrócić połączenia. Nie można było kończyć biegu pociągów z kierunku Białegostoku na stacji Czyżew, stąd połączenia realizowano jedynie do Szepietowa. Problem stanowiła lokalizacja peronów. Stacja Czyżew składa się z dwóch grup, towarowej i osobowej. Grupa osobowa nie posiadała wtedy semaforów wyjazdowych w stronę Małkini. Stąd pociągi jadące od strony Białegostoku nie mogły kończyć biegu w peronach stacji Czyżew. Jedyne semafory wyjazdowe znajdowały się na grupie towarowej. W związku z brakiem możliwości kończenia biegu z uwagi na taki układ usrk pociągom skrócono relację do Szepietowa. Tym samym oprócz Czyżewa bez zatrzymań pozostały przystanki Kity i Dąbrowa-Łazy. Po remoncie kończenie i rozpoczynanie biegu pociągów w stacji Czyżew jest możliwe. Istnieją tu dwa perony z trzema krawędziami. Przy czym tor 4a przy peronie drugim podzielony jest na dwie części. W połowie peronu umieszczono semafory drogowskazowe. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | podlaskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | Rozebrano garaż lokomotywy manewrowej. | |
| zadaszenie peronów: | wiaty peronowe, małe wiaty przystankowe | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Windy: brak; Schody ruchome: brak; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: brak. |
|
| kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Cz" - czynna; "Cz1" - nie istnieje. Zlikwidowano strażnicę przejazdową. |
|
| wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
| kody: |
EPA:5100789 HAFAS:5103787 IBNR:28 |
|
| informacja pasażerska: |
Dynamiczna: wyświetlacze w dworcu. Megafony i zegary. Statyczna: gabloty, tablice informacyjne z alfabetem Braille'a, peronowe tablice małe i duże. Nazwa stacji z podświetlanych liter przestrzennych na budynku dworca. Tablice dworcowe. |
|
| inne budynki: | Magazynki stacyjne, waga, budynki mieszkalne. | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 111,848 | Zielonka – Kuźnica Białostocka (6) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-04-03 22:00:10)
A czy to nie jest wbrew przepisom, że pociąg mógłby skończyć bieg przy peronie i zaraz z niego wyjechać, z powrotem na tor właściwy w kierunku z którego przyjechał?
Przecież załatwiałby to choćby rozkaz pisemny, a przy raptem 4 kursach/dzień to chyba nie jest problem?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Czyżew
Ogólnopolska Baza Kolejowa