OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Turek

Ostatnia zmiana: 2025-05-19

Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: zmienione przeznaczenie
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki: Tr w budynku dworca zlikwidowana
wieża wodna:
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  56,690 Kalisz Wąskotorowy – Turek  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #45 Błażej Kopka (2024-02-23 17:24:53)
    OT #47 - @irek - co Ty tak zachwycasz się pomysłami innych nacji, a własnej nie doceniasz? Skąd to negatywne nastawienie? Szukaj pozytywów. Zwróć uwagę, że podczas gdy imperialiści z zachodu ciągle bawią się w konstruowanie niewidzialnych samolotów, my poszliśmy milowy krok dalej i mamy już niewidzialne lotnisko :)
  • #46 Błażej Kopka (2024-09-17 12:00:00)
    Wczoraj, podczas konferencji prasowej w Turkowicach (gm. Turek) wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak poinformował nieoficjalnie, że inwestycja w budowę linii kolejowej Konin - Turek nie zostanie zrealizowana.
    Michał Kołodziejczak podkreślił, że budowa linii kolejowej między Koninem a Turkiem, której koszt mógłby sięgnąć nawet dwóch miliardów złotych, nie spełniałaby oczekiwań lokalnej społeczności i nie rozwiązałaby problemów komunikacyjnych regionu. Wskazał, że bardziej elastyczne i ekonomiczne rozwiązania, takie jak rozbudowa komunikacji autobusowej, mogą lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców.
    Procedury związane z opracowywaniem dokumentacji projektowej mają zostać wstrzymane.
  • #47 Michał Kłosowski (2024-09-18 05:45:28)
    To zamiast mówić, niechaj robią coś jak ŁKA z liniami dowozowymi.
  • #48 Błażej Kopka (2024-09-18 16:52:10)
    Ale to już chyba bardziej zainteresowani mieszkańcy powinni naciskać, a coś mi się wydaje, że oni z kolei aż tak bardzo zainteresowani nie są ;)
  • #49 Igor13 (2024-09-19 11:58:37)
    Mnie to nie dziwi. Linia do Turku w samym projekcie nie wyglądała obiecująco. Brakowało wydłużenia do Poddębic. A swoją drogą, mam nadzieję, że pozostałe miasta Wielkopolski odzyskają jak najszybciej połączenia pasażerskie :)
  • #50 Prochiron (2024-09-19 17:25:45)
    Cóż, jeśli ta informacja się potwierdzi, to najambitniejszy a zarazem najbardziej kontrowersyjny projekt z kolejplusa pozostanie wirtualny. Sam nie byłem przekonany do tego pomysłu, więc nie jest to żaden szok. Myślę, że Kawu mogłyby spróbować kombinacji z autobusami w ramach oferty kolejowej i przynajmniej w ten symboliczny sposób podłączyć Turek do sieci połączeń.
  • #51 Błażej Kopka (2024-09-19 19:00:42)
    Przedłużenie linii jak najbardziej miałoby sens - ale to wtedy nie w formule Kolej+. Z drugiej strony rozwój aglomeracyjny regionu raczej nie pozwoli w przyszłości na realizowanie tego projektu. Innymi słowy - jeśli ta linia nie powstanie teraz, to prawdopodobnie już nigdy. Co do kontrowersyjności i ambicyjności, to chyba jednak Międzychód zaczyna wychodzić na prowadzenie w skali kraju.
  • #52 (odp. na #51) Michał Kłosowski (2024-09-21 06:48:28)
    I co z tym Międzychodem? Linie w kierunku Wierzbna, Szamotuł i Rokietnicy jednak są projektowane (czytaj: zaczęła się realizacja?).
  • #53 Błażej Kopka (2024-09-22 12:43:35)
    @Michał Kłosowski - zależy, co rozumiesz pod pojęciem "realizacja". W Wielkopolsce projekty z programu Kolej+ są na etapie opracowywania dokumentacji projektowej, uzgodnień, zezwoleń, decyzji itd. I potrwa to do 2026 roku, przynajmniej - wtedy dopiero będą przetargi na faktyczne prace budowlane (z wyjątkiem Gostynia, który jest od razu realizowany w formule "projektuj i buduj"). W pozostałych częściach kraju wygląda to podobnie, w większości.
    Była linia do Rokietnicy nie była i nie jest planowana do odbudowy. Wyjątkowość Międzychodu w kontekście programu Kolej+ polega na tym, że chyba jako jedyne miasto powiatowe załapał się aż na dwa projekty (bo z listy rezerwowej wskoczyło połączenie Międzychód-Skwierzyna-Gorzów i to na bardzo wysokich parametrach, charakterystycznych w zasadzie dla magistrali, a nie linii lokalnych), a dodatkowo wielkopolski odcinek/projekt również ma być skorygowany/podniesiony do tych wartości, czyli 225kN/160km/3kV.
  • #54 Błażej Kopka (2024-10-10 13:53:29)
    To już pewne - jest potwierdzenie ministerstwa infrastruktury, peelki i samorządu województwa - kolej do Turku w ramach programu Kolej+ nie powstanie. Na tym połączeniu mają jeździć autobusy - kolej od podstaw w tym miejscu byłaby za droga.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Turek

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...