Kraków Płaszów
Ostatnia zmiana: 2024-04-30
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja osobowo-towarowa, obsługująca ruch pasażerski i towarowy tranzytowy i miejscowy, obsługa trakcyjna jednostek elektrycznych i elektrowozów (tor 8 i 10, "Trypolis"), obsługa składów osobowych, obsługa wagonów pocztowych (bocznica PP), obsługa trakcyjna lokomotyw spalinowych i elektrowozów (lokomotywownia - kiedyś parowozownia: zachowane 2 hale postojowe wachlarzowe, pozostałości po urządzeniach do nawęglania parowozów, trójkąt do obracania (nieużywany), miejsce stacjonowania specjalnego pociągu ratunkowego), obsługa bagażowa (rampa, magazyn i ekspedycja bagażowa). (info: Paweł Miśkowiec, 2005-02-22) Opis budynków: Budynki używane zgodnie z przeznaczeniem w stanie dobrym. Przy stacji znajduje się czynna nastawnia dysponująca (info: Weronika Migdał, 2008-01-30). Stacja zdalnie obsługuje punkty Kraków Podgórze Peron 2 i Kraków Zabłocie R1 |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | używana | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 5 |
|
kody: |
EPA:5100170 HAFAS:5100240 IBNR:86 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
4,091 | Kraków Główny Osobowy – Medyka (91) | ||
0,633 | Kraków Płaszów – Oświęcim (94) | ||
12,260 | Kraków Mydlniki – Kraków Bieżanów (100) | ||
-0,008 | Kraków Płaszów – Kraków Wisła (112) | ||
-0,561 | Kraków Płaszów – Kraków Prokocim Towarowy PrA (604) | ||
-0,150 | Kraków Płaszów – Kraków Prokocim Towarowy (605) | ||
4,091 | Kraków Główny – Kraków Bieżanów (629) | ||
Kraków Płaszów – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Kraków Płaszów R151 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-03-24 18:41:10)
Małopolskie - Podpisano umowę dotyczącą nowej linii do Myślenic, w ramach programu Kolej Plus.
https://stooq.com/n/…
"Umowa na sfinansowanie dokumentacji projektowej dla nowej linii kolejowej łączącej podkrakowskie Myślenice ze stolicą regionu, Krakowem została podpisana w piątek w ramach rządowego programu Kolej Plus. Szacunkowa wartość tego zadania to ponad 152 mln zł.
Jak zaznaczył wojewoda małopolski Łukasz Kmita, po wybudowaniu linii kolejowej między Krakowem i Myślenicami czas przejazdu pociągiem między obydwoma miastami wyniesie ok. 40 minut i będzie bezkonkurencyjny dla innych środków transportu. Nowa linia - wskazał wojewoda - będzie także alternatywą dla zakorkowanej Zakopianki.
Według niego trasa będzie przebiegać przez trzy gminy: Myślenice, Świątniki Górne i Siepraw oraz dysponować docelowo siedmioma stacjami i przystankami.
Jak przypomniał prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel, pierwszy pomysł takiego połączenia pojawił się w roku 1900; potem był rozważany w latach 70., a następnie został zarzucony. "Paradoksalnie nasze założenia są bardzo zbliżone do tego, co planowano przed 123 laty" - ocenił szef spółki kolejowej.
Według niego nowa linia biegnąca pomiędzy krakowskimi Swoszowicami a centrum Myślenic ma liczyć ok. 22 km długości. Na jej trasie należy zbudować dwa tunele, a także wiadukty i estakady. W środkowej części przewiduje się tzw. mijankę o długości 7 km, dzięki której pociągi będą mogły kursować z częstotliwością wynoszącą ok. pół godziny. Na trasie powstaną przystanki: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka i stacja Myślenice." -
#2
Prochiron
(2023-03-24 19:02:31)
Czy ktoś potrafi mi racjonalnie wytłumaczyć, jakim cudem budowa całkowicie nowej linii na gołym pniu, przez gęsto zabudowane podkrakowskie wzgórza ma kosztować w przybliżeniu tyle samo, co odcinek Kąkolewo - Gostyń, o podobnej długości, gdzie prace polegają tylko na wymianie torowiska?
-
#3
(odp. na #2)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-03-24 20:51:43)
Bo w Kąkolewie mają większe potrzeby finansowe.
-
#4
Błażej Kopka
(2023-03-24 21:52:25)
Wytłumaczę Ci jak mi powiesz dlaczego dolnośląskie zainwestowało (ma zainwestować!!!) w Kolej+ ok. 800mln, a przecież jest takim liderem ożywiania kolei, że nawet linie z owego projektu miałoby chęć przejmować na własność (Złotoryja), a Wielkopolska skromnie "tylko" 2,2 mld zł ma na swoje pięć projektów?
-
#5
et21
(2023-03-24 22:19:25)
Bo w Wlkp kasę przepala PLK na słomiane projekty, a w DŚl DSDiK inwestuje w swoje linie?
-
#6
Błażej Kopka
(2023-03-24 23:11:53)
Czyli w dolnośląskim nic nie realizuje się w ramach projektu "Kolej+", bo to przepalanie kasy?
-
#7
et21
(2023-03-25 14:51:43)
>>w dolnośląskim nic nie realizuje się w ramach projektu "Kolej+"<< - nie wiem czemu ma służyć stawianie takich tez:
https://www.plk-sa.p…
Rewitalka 266 - PLK/Dolkom, 22km - 100M, 5M/km (w cenach z 2018) - https://swidnica24.p…
Rewitalka 336 - DSDiK/LWZ, 7km - 24M, 3,5M/km (2022) - https://www.sektorko…
Po prostu DŚl tam gdzie może robi samo bo taniej, tam gdzie inaczej się nie da robi Kolej+. Inna sprawa, że PLK standardowo najpierw bierze pieniądze za towary na 284 doprowadzając ją równocześnie do śmierci technicznej, a teraz wyłudza pieniądze podatników na odbudowę - rękami swoich spółek-córek i w wygórowanych cenach. -
#8
Błażej Kopka
(2023-03-25 22:23:18)
Czyli coś wiesz, ale tak nie do końca. Dlatego zapytałem Cię o wiek, bo czasami rozmawia się z Tobą jak z jakimś młodziakiem...
-
#9
X. Piast II Chrobry
(2023-12-01 18:03:11)
Incydent na Płaszowie w 1971 roku, na szczęście do katastrofy nie doszło.
https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kraków Płaszów