OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kraków Płaszów

Ostatnia zmiana: 2024-04-30

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja osobowo-towarowa, obsługująca ruch pasażerski i towarowy tranzytowy i miejscowy, obsługa trakcyjna jednostek elektrycznych i elektrowozów (tor 8 i 10, "Trypolis"), obsługa składów osobowych, obsługa wagonów pocztowych (bocznica PP), obsługa trakcyjna lokomotyw spalinowych i elektrowozów (lokomotywownia - kiedyś parowozownia: zachowane 2 hale postojowe wachlarzowe, pozostałości po urządzeniach do nawęglania parowozów, trójkąt do obracania (nieużywany), miejsce stacjonowania specjalnego pociągu ratunkowego), obsługa bagażowa (rampa, magazyn i ekspedycja bagażowa). (info: Paweł Miśkowiec, 2005-02-22)

Opis budynków: Budynki używane zgodnie z przeznaczeniem w stanie dobrym. Przy stacji znajduje się czynna nastawnia dysponująca (info: Weronika Migdał, 2008-01-30).

Stacja zdalnie obsługuje punkty Kraków Podgórze Peron 2 i Kraków Zabłocie R1
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: używana
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA:5100170
HAFAS:5100240
IBNR:86
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  4,091 Kraków Główny Osobowy – Medyka (91)  
  0,633 Kraków Płaszów – Oświęcim (94)  
  12,260 Kraków Mydlniki – Kraków Bieżanów (100)  
  -0,008 Kraków Płaszów – Kraków Wisła (112)  
  -0,561 Kraków Płaszów – Kraków Prokocim Towarowy PrA (604)  
  -0,150 Kraków Płaszów – Kraków Prokocim Towarowy (605)  
  4,091 Kraków Główny – Kraków Bieżanów (629)  
  Kraków Płaszów – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Kraków Płaszów R151
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Xiążę Piast II Chrobry (2023-03-24 18:41:10)
    Małopolskie - Podpisano umowę dotyczącą nowej linii do Myślenic, w ramach programu Kolej Plus.
    https://stooq.com/n/…
    "Umowa na sfinansowanie dokumentacji projektowej dla nowej linii kolejowej łączącej podkrakowskie Myślenice ze stolicą regionu, Krakowem została podpisana w piątek w ramach rządowego programu Kolej Plus. Szacunkowa wartość tego zadania to ponad 152 mln zł.
    Jak zaznaczył wojewoda małopolski Łukasz Kmita, po wybudowaniu linii kolejowej między Krakowem i Myślenicami czas przejazdu pociągiem między obydwoma miastami wyniesie ok. 40 minut i będzie bezkonkurencyjny dla innych środków transportu. Nowa linia - wskazał wojewoda - będzie także alternatywą dla zakorkowanej Zakopianki.
    Według niego trasa będzie przebiegać przez trzy gminy: Myślenice, Świątniki Górne i Siepraw oraz dysponować docelowo siedmioma stacjami i przystankami.
    Jak przypomniał prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel, pierwszy pomysł takiego połączenia pojawił się w roku 1900; potem był rozważany w latach 70., a następnie został zarzucony. "Paradoksalnie nasze założenia są bardzo zbliżone do tego, co planowano przed 123 laty" - ocenił szef spółki kolejowej.
    Według niego nowa linia biegnąca pomiędzy krakowskimi Swoszowicami a centrum Myślenic ma liczyć ok. 22 km długości. Na jej trasie należy zbudować dwa tunele, a także wiadukty i estakady. W środkowej części przewiduje się tzw. mijankę o długości 7 km, dzięki której pociągi będą mogły kursować z częstotliwością wynoszącą ok. pół godziny. Na trasie powstaną przystanki: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka i stacja Myślenice."
  • #2 Prochiron (2023-03-24 19:02:31)
    Czy ktoś potrafi mi racjonalnie wytłumaczyć, jakim cudem budowa całkowicie nowej linii na gołym pniu, przez gęsto zabudowane podkrakowskie wzgórza ma kosztować w przybliżeniu tyle samo, co odcinek Kąkolewo - Gostyń, o podobnej długości, gdzie prace polegają tylko na wymianie torowiska?
  • #3 (odp. na #2) Xiążę Piast II Chrobry (2023-03-24 20:51:43)
    Bo w Kąkolewie mają większe potrzeby finansowe.
  • #4 Błażej Kopka (2023-03-24 21:52:25)
    Wytłumaczę Ci jak mi powiesz dlaczego dolnośląskie zainwestowało (ma zainwestować!!!) w Kolej+ ok. 800mln, a przecież jest takim liderem ożywiania kolei, że nawet linie z owego projektu miałoby chęć przejmować na własność (Złotoryja), a Wielkopolska skromnie "tylko" 2,2 mld zł ma na swoje pięć projektów?
  • #5 et21 (2023-03-24 22:19:25)
    Bo w Wlkp kasę przepala PLK na słomiane projekty, a w DŚl DSDiK inwestuje w swoje linie?
  • #6 Błażej Kopka (2023-03-24 23:11:53)
    Czyli w dolnośląskim nic nie realizuje się w ramach projektu "Kolej+", bo to przepalanie kasy?
  • #7 et21 (2023-03-25 14:51:43)
    >>w dolnośląskim nic nie realizuje się w ramach projektu "Kolej+"<< - nie wiem czemu ma służyć stawianie takich tez:
    https://www.plk-sa.p…

    Rewitalka 266 - PLK/Dolkom, 22km - 100M, 5M/km (w cenach z 2018) - https://swidnica24.p…
    Rewitalka 336 - DSDiK/LWZ, 7km - 24M, 3,5M/km (2022) - https://www.sektorko…

    Po prostu DŚl tam gdzie może robi samo bo taniej, tam gdzie inaczej się nie da robi Kolej+. Inna sprawa, że PLK standardowo najpierw bierze pieniądze za towary na 284 doprowadzając ją równocześnie do śmierci technicznej, a teraz wyłudza pieniądze podatników na odbudowę - rękami swoich spółek-córek i w wygórowanych cenach.
  • #8 Błażej Kopka (2023-03-25 22:23:18)
    Czyli coś wiesz, ale tak nie do końca. Dlatego zapytałem Cię o wiek, bo czasami rozmawia się z Tobą jak z jakimś młodziakiem...
  • #9 X. Piast II Chrobry (2023-12-01 18:03:11)
    Incydent na Płaszowie w 1971 roku, na szczęście do katastrofy nie doszło.
    https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kraków Płaszów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...