Środa Śląska
Ostatnia zmiana: 2025-09-10
| Opis ogólny |
|---|
|
Podczas modernizacji stacji stworzono bezpośrednie wejście z ul. Kolejowej na poszerzony peron przy budynku dworca (info. październik 2016 r. B. Wojtyniak) W pobliżu nastawni SS1 punkt przeładunku gazu przywożonego przez kolejowe cysterny. Mimo, że była to stacja węzłowa - początkowa dla kolejki łączącej centrum miasteczka z dworcem kolejowym - lokomotywownia w obrębie stacji nie istniała. Stacja Środa Śląska leży daleko od centrum miasta co bardzo niekorzystnie odbija się na ilości podróżnych. (info: wasiukibic, 2007-04-01) Stacja po przebudowie, sterowanie zdalne z LCS Wrocław - Muchobór, żuraw wodny zlikwidowany podczas przebudowy (info: aartur2000, 07-09-2013) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | dolnośląskie | |
| dodatkowe tory: |
są, zdatne do eksploatacji Jeden z torów głównych dodatkowych został rozebrany - istnieje po nim czytelny ślad w terenie oraz słupy trakcyjne. Drugi jest rzadko używany, pokryty mocną rdzą. (info: wasiukibic, 2007-04-01) |
|
| budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
ŚŚ od strony Malczyc ŚŚ1 od strony Wrocławia |
|
| wieża wodna: |
była, ale obecnie już nie istnieje Podczas modernizacji stacji oprócz żurawia wodnego zlikwidowano także wieżę wodną (info. październik 2016 r. B. Wojtyniak) |
|
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
| kody: |
HAFAS:5103571 IBNR:6459 |
|
| inne budynki: | Magazyn - Został wyburzony w okolicach 2000 roku (widać na zdjęciu) | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 0,000 | Środa Śląska – Środa Śląska Rynek | ||
| 33,783 | Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Wojewoda82
(2022-12-21 11:40:17)
Dane trochę nieaktualne, obecnie 31 par połączeń regionalnych KD i 2 klasy IC/TLK z Wrocławiem/Legnicą. Frekwencja około 1000 osób dziennie i rośnie. Dojazd z miasteczka zapewnia komunikacja gmina (ŚKP) zsynchronizowana z przyjazdami i odjazdami pociągów regionalnych na Wrocław (gorzej na Legnicę). Plac łądunkowy wykorzystywany jest jako parking (bywa po 50-60 zaparkowanych aut). Przystanek ma być zmodernizowany (Kolej+), aby umożliwić kończenie i zaczynanie biegu pociągów; pewnie zostanie wykorzystany tor boczny/bocznicowy przy północnym peronie ze zmianą układu zwrotnic. Obecnie nie da się wjechać na ten dodatkowy tor bezpośrednio od Wrocławia.
-
#2
X. Piast II Chrobry
(2024-04-06 10:52:16)
Pociąg relacji Lublin-Szczecin ominął stację w Środzie Śląskiej pod Wrocławiem. "Zaczął się chaos. Pasażerowie, około 30 osób, zaczęli szukać konduktora w celu wyjaśnienia sytuacji" - relacjonuje jedna z pasażerek. 300 metrów dalej pociąg zatrzymał się, a maszynista został zmieniony. Pociąg dojechał do Malczyc, gdzie pasażerowie przesiedli się do KD. Zdarzenie bada komisja dochodzeniowa.
https://tvn24.pl/wro…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Środa Śląska
Ogólnopolska Baza Kolejowa