Pólko
Ostatnia zmiana: 2025-08-21
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Zaasfaltowany przejazd na ul. Okrężnej (2008?) (info: Artur, 25-01-2009) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | wielkopolskie | |
| dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany, pozbawiony całego wyposażenia wewnętrznego oraz drzwi i okien, które częściowo zamknięto płytami lub zamurowane; na budynku pozostały 2 napisy z nazwą stacji, jednak rozebrany został magazyn łączący się od zachodniej strony z dworcem. (info: Przemysław Warczyński, 2025-01-27) | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | Po w budynku dworca zlikwidowana | |
| wieża wodna: | wieża wodna powstała pod adresem Pólko 3 w latach 1900-1910 w odległości 50 m na wschód od dworca jako najwyższe piętro budynku mieszkalnego; pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX w. budynek został obniżony o piętro ze zbiornikiem wody spełniając już wyłącznie funkcję kolejowego budynku mieszkalnego; przez kilkanaście kolejnych lat z lewej strony drugiego piętra znajdowała się pozostałość wskaźnika poziomu wody; obecnie stan zewnętrzny budynku, na którym było piętro ze zbiornikiem jest średni z dwóch stron i dość dobry z pozostałych; stan wewnętrzny - nierozpoznany. (info: Przemysław Warczyński, 2025-01-27) | |
| perony: |
Perony: 1 (były 2) Krawędzie peronowe: 1 (były 2) |
|
| kody: | IBNR:7399 | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 20,032 | Rokietnica – Skwierzyna (363) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Bart76
(2018-11-02 16:24:40)
Perony pierwotnie były dwa, do dzisiaj są miejsca gdzie widać krawędż drugiego.
Dodatkową ciekawostką może być nieistniejąca już "wieża cisnień". Był to zbiornik na jednym z budynków, rozebrany pod koniec lat '90.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Pólko
Ogólnopolska Baza Kolejowa