Zegrze Południowe
Ostatnia zmiana: 2024-12-13
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Polecam lekturę książki Pana Mirosława Pakuły umieszczonej na stronie http://historia.spdxc.org.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=515&Itemid=305, a szczególnie stron 37,40-45 plik hm1_2_3.pdf znajduje się w niej wiele cennych zdjęć. (info: Krzysztof Marciniak, 2006-12-21) Opis infrastruktury: Niszczejący peron, resztki rozkładu jazdy, po budynku dworcu nie ma śladu. Linia kończy się kilkadziesiąt metrów przed peronem. Kilkaset metrów wcześniej istnieje bocznica do jednostki wojskowej. (info: Krzysztof Marciniak, 2006-12-21) Ze stacji w Zegrzu pozostał jedynie niekompletny i niesamowicie zarośnięty tor, peron, kikuty słupów trakcyjnych oraz słupki hektometrowe tonące w krzakach, cała reszta została rozkradziona. (info: Paweł Rola, 04-07-2010) Opis budynków: Zdjęcia z czerwca 2005 to już historia. Budynek dworcowy rozebrano w październiku 2005 roku. (info: Marek Zienkowicz, 2005-11-22) Rozebrane. (info: Krzysztof Marciniak, 2006-12-21). Stacja w przebudowie (info: Łukasz, 2022-08-01) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | małe wiaty przystankowe | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Posterunek zdalnie sterowany z Wieliszewa Ze zlikwidowana |
|
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: | IBNR:1553 | |
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: infokioski, megafony. Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
3,485 | Wieliszew – Zegrze Południowe (28) | ||
Warszawa Wawer – Zegrze | |||
Zegrze Południowe – Wieliszew Wąskotorowy | |||
Zegrze Południowe – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Stanisław1972
(2017-06-15 20:56:00)
Według "50 lat elektryfikacji PKP" w dniu 27.05.1972 ukończono elektryfikację odcinka Wieliszew - Zegrze (w ramach elektryfikacji trasy Warszawa Praga - Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz), stąd kikuty słupów rozebranej już trakcji elektrycznej na współczesnych zdjęciach omawianej linii. Trakcję musiano zdjąć zaraz po ostatecznym zamknięciu przewozów przez PKP na odcinku Wieliszew - Zegrze co nastąpiło w roku 2000. Ostatnie pociągi jeździły do Zegrza w 1994 roku. Według SRJP 1993/1994, który obowiązywał do 28.05.1994 z Legionowa docierało tu aż 14 pociągów (składów EZT) na dobę, które tego samego dnia, po kilkunasto/kilkudziesięcio-minutowym postoju w Zegrzu wracały do Legionowa. Wg SRJP 1993/1994 podróż z/do Wieliszewa trwała przeważnie 5-6 minut, z/do Legionowa 13-14 minut. W SRJP lato 1994 (obowiązującym od 1994-05-29 do 1994-09-24) ilość pociągów zmniejszono do 11 par, wg SRJP zima 1994 (obowiązującym od 1994-09-25 do 1995-05-27) tych par było nadal 11 lecz pojawia się już w nim groźnie brzmiąca informacja, że ruch może zostać zawieszony, a w zamian wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Na pewno tak też się stało w 1995 roku, bo w SRJP 1995/1996 w tabeli figuruje już literka A oznajmiająca, że na trasie Legionowo - Wieliszew - Zegrze jeżdżą już autobusy komunikacji zastępczej. Literka A (później piktogram autobusu) figurowały aż do SRJP 1999/2000. Później tabela 609 pozostała pusta. W 2000 r. zlikwidowano także zastępczą komunikację autobusową i definitywnie spisano na straty linię do Zegrza. Przypuszczam, że wówczas rozebrano siec trakcyjna, na której od 1994 zawieszony był ruch pociągów.
-
#2
(odp. na #1)
Darek Nowak
(2020-02-26 10:05:53)
Linia byłą zelektryfikowana, pamiętam to z l. 80 - tych gdy często jeżdziłem nad Zalew Zegrzyński.
-
#3
Tomek Janiszewski
(2022-02-14 12:48:03)
Ruch pasażerski systematycznie okrawano poczynając od 1991 roku, uwalono go całkowicie pod koniec 1994 roku, latem 1995 roku wisiały jeszcze pęta nad nieczynną linią, a rok później już ich nie było, przeszkadzały bowiem właścicielowi składu "Fermata".
-
#4
Tomek Janiszewski
(2023-06-01 14:08:53)
Pora uaktualnić dane: dodatkowe tory - są, zdatne do eksploatacji, zadaszenie peronów - małe wiaty, semafory - świetlne, perony - 2, krawędzie peronowe - 2.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zegrze Południowe