Nasielsk
Ostatnia zmiana: 2024-10-06
Opis ogólny |
---|
Stacja węzłowa położona na dwutorowej linii nr 9 na kilometrze 60 łącząca z jednotorową linią nr 27 do Torunia Wschodniego przez Sierpc. Posiada 8 torów głównych, plus parę torów bocznych oraz rampę ładunkową w jej południowej części. Na stacji jest jest tor kierujący na bocznicę spółdzielni, lecz jest on nieprzejezdna. W jej północnej części była lokomotywownia, lecz zostało rozebrana i odcięto do niej dostęp. W 2008 roku przeszła gruntowną przebudowę infrastruktury w ramach modernizacji magistrali E65 na odcinku Warszawa - Gdynia. Zostało zlikwidowane przejście naziemne, a zbudowane podziemne w raz z platformami dla niepełnosprawnych. Wymieniono tory, sieć trakcyjną, sygnalizatory, obwody torowe itp. Zabudowano nowe perony wraz z wiatami, ławkami, wyświetlaczami LCD itp. Przed modernizacją, jej stan był katastrofalny. Ruch na stacji jest sterowany z nastawni "Ns" z urządzeniami komputerowymi z Ebilock z sygnalizacją świetlną, w której jednocześnie jest LCS (Lokalne Centrum Sterowania) sterujący ruchem od Legionowa. Na wyjeździe w stronę Modlina jest zmodernizowany przejazd kat. A z strażnicą przejazdową. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: |
2018-02: Budynek dworcowy z lat 90 został rozebrany. Nowy budynek dworcowy w otwarty w sierpniu 2015 roku. (info Krawczyk K.) Budynek stacji w stanie obecnym od początku lat 90. Wcześniej stał tam podobno barak drewniany z kasą biletową. (info: Krzysiek Korycki (SP45-166), 2005-04-21) |
|
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: |
Po 4 wiaty konstrukcji rurowej na każdym peronie 2019-03-12: Od 2008 roku 3 wiaty po jednym na peron. |
|
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: 2018-02: przejścia podziemne uzupełnione platformami dla niepełnosprawnych. (info Krawczyk K.) Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
perony: |
Perony: W Nasielsku są dwa perony każdy obustronny co daje razem cztery tory przy krawędzi peronowej, z czego trzeci z jedną krawędzią obsługujący ruch pasażerski do/z Sierpca. Perony wysokie mogące obsługiwać zespoły trakcyjne typu węzłowego (np. EW55) Krawędzie peronowe: 5 |
|
kody: |
EPA:5100530 HAFAS:5100178 IBNR:131 |
Bibliografia i odnośniki zewnętrzne |
---|
Jacek Rutkowski, Lokomotywownia Nasielsk, Świat Kolei 2009 nr 9 (170), s. 12-19. [inf.sS-210702] https://www.youtube.com/watch?v=KV3-E_bLxmU - nasielski 'wyciąg' z kroniki filmowej Bau-Bataillon 2/4, oryginał w zasobach Agentur Karl Höffkes: https://www.archiv-akh.de/filme/2852#1 'wyciąg' pokazuje fragmenty stacji Nasielsk podczas rozbudowy w ramach programu Otto, prawdopodobnie wczesną wiosną 1941, m.in. zakres prac na głowicy północnej oraz halę parowozowni. [inf.sS-210702] |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
24,570 | Legionowo Piaski – Nasielsk | ||
60,153 | Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9) | ||
0,408 | Nasielsk – Toruń Wschodni (27) | ||
Wyszogród – Nasielsk (55) | |||
Nasielsk – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Początek LK27 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
subsens
(2021-07-02 16:18:47)
Kto pomoże: na pierwszych metrach szlaku do Sierpca mija się z lewej tory postojowe EZT i charakterystyczną wysoką wiatę (kiedyś zapewne obudowaną) - to myjnia czy rewizja?
-
#2
Stacyjniak
(2022-02-12 14:28:53)
Była to rewizja, jak słusznie zauważyłeś, była cała obudowana. Myjnia owszem, też była (nie obudowana), ale w innym miejscu.
-
#3
assl
(2022-07-01 19:04:12)
Filmik z czasów okupacji - https://www.youtube.…
-
#4
subsens
(2022-07-02 11:56:51)
#2 - Dzięki za reakcję, wcześniej umknęła mojej uwadze.
#3 - Dokładnie od roku link do materiału znajduje się w bibliografii punktu (pod danymi tabelarycznymi).
Nb. autor pierwszej publikacji, Artur Nojbert, przywołał źródło oryginalnego, nieposzatkowanego filmu, natomiast P...zd_PL to mały przykład popularnej, ordynarnej nieuczciwości.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Nasielsk