OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Łapy

Ostatnia zmiana: 2025-06-23

Opis ogólny
Opis ogólny: Bezpośrednio przy stacji znajdują się ZNTK oraz odchodzi bocznica do Cukrowni Łapy (info: Rafał Czerechów, 2005-01-30)

Lokomotywownia istniała na terenie zakladów dawno temu przerobiono na inne cele. Wieża ciśnien zostala odnowiona od zewnatrz w srodku mozna zauwazyc uplyw czasu. Sa dwie nastawnie manewrowe od strony Warszawy i od strony Bialegostoku. (info: srokalapy, 2006-05-06)

Opis infrastruktury: Stacja zajmuje bardzo rozległy obszar. Semafory swietlne spora ilosc, sa tez manewrowe. Na peronie drugim wiata, peron pierwszy bez zadaszenia. budynek bardzo zaniedbany ale spełnia swoja role. czynne dwa okienka kasowe. w budynku znajduja sie tez roznego rodzaju punkty usługowe jak fryzier oraz sklep spozywczy. budynek dwupietrowy. dodatkowe budynki stacyjne - magazyn spedycyjny zamieniony na sklep chemiczny. Obok ZNTK Łapy. pręznie działajace zakłady zajmuja olbrzymi teren, istnieje tam lokomotywownia "głowna" oraz licznie mniejsze lokomotywownie. ogólem naliczyłem przynajmniej ze cztery. Wieza wodna w dobrym stanie. trzy nastawnie w rejonie stacji wszystkie obsadzone. w rejonie stacji dwa przejescia nadziemne. Stacja posiada rowniez tory odstawcze oraz bocznice do Cukrowni "łapy" SA. na terenie stacji znajduja sie tez nie uzywane maszyny kolejowe typu rozbita drezyna wk15 itp. jest tez mały skład węgla. Sa rampy oraz prawdopodbne były żurawie do naweglania. Ogolna kondycja stacji - 3+. przydałaby sie modernizacjia… oswietlenie w obrebie stacji starego typu - rteciowe. (info: humveex, 2005-12-30)

Rozkład torów zaczyna sie od mostów Uhowskich konczy sie prawie w Łapach Osse. Wiekszość manewrowych torów wykorzystywana byla przez zaklady naprawcze i cukrownie. (info: srokalapy, 2006-05-06)

Opis budynków: Budynek w stylu typowo socrealistycznym;] obok budynku dworzec PKS. (info: humveex, 2005-12-30)

Dworzec który jest obecnie nie jest oryginalnym budynkiem jaki był przed wojną. (info: srokalapy, 2006-05-06).

Dotychczasowy budynek dworca przeznaczony do rozbiórki.
(info: ElectroTiel, 2023-11-13).

Na terenie dawnych ZNTK od 30 października 2020 roku funkcjonuje "Centrum Logistyczne KONTRAST". Łączna długość torów na terminalu wynosi 1579 metrów. Pojemność placu dla samochodów ciężarowych wynosi 29 miejsc.

Stacja przebudowana w ramach prac na odc. Czyżew-Białystok, w ramach projektu modernizacji linii E75 "Rail Baltica".
Dane tabelaryczne
Województwo: podlaskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: Był, ale już nie istnieje.
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: Wiata nad peronem;
Mała wiata przystankowa.
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: czynne.
Windy: czynne;
Schody ruchome: brak
kasa/biletomat: Kasa: zlikwidowana lub nieczynna;
Biletomat: brak.
nastawnie, strażnice, posterunki: "Łp" - czynna;
"Łp1" - zlikwidowano.

Zlikwidowano strażnicę przejazdową.
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100490
HAFAS:5100127
IBNR:108
informacja pasażerska: Dynamiczna: megafony, zegary;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże.
inne budynki: Budynki dawnej sekcji eksploatacji PKP PLK;
Magazyny.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  154,035 Zielonka – Kuźnica Białostocka (6)  
  88,176 Ostrołęka – Łapy (36)  
  Łapy R3 – Łapy R44 (783)  
  Łapy – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Koniec LK36
Łapy R3
Łapy R44
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Paweł (2021-10-09 23:49:45)
    Nastawnia jak każda inna. Nic wyjątkowego.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Łapy

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...