Białystok (galeria)
Ostatnia zmiana: 2025-07-01
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Paweł
(2021-04-03 18:40:28)
Największą stacja w Polsce z sygnalizacją kształtową. Spieszyć się ze zdjęciami. Remont rozpoczyna się "na dobre" od 12 kwietnia.
-
#2
Kacperek
(2022-03-20 18:51:40)
Bardzo rzetelne informacje. Podziwiam i czekam na dalszy rozwój. Pozdrawiam wszystkich twórców.
-
#3
(odp. na #1)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-09 20:09:27)
Szczegółowy spis tabel Polregio dla Podlasia oraz promocje:
https://polregio.pl/… -
#4
Paweł
(2023-09-16 09:31:10)
Nie ma już semaforów kształtowych.
-
#5
X. Piast II Chrobry
(2024-05-08 16:25:19)
"50 mln zł kosztował oddany do użytku tunel pieszo-rowerowy przy dworcu PKP.
Wiceprezydent Białegostoku Przemysław Tuchliński, poinformował na konferencji prasowej, że tunel ma 164 m długości, 6 m szerokości i 3 m wysokości.
Poza częścią podziemną, nad tunelem jest szklany dach na stalowej konstrukcji.
Grzegorz Romaniuk z firmy Strabag, która zbudowała tunel pieszo-rowerowy powiedział, że ta inwestycja usprawni ruch w rejonie dworca. Wskazał, że do budowy tunelu użyto ok. 2 tys. metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego i 1,5 tys. ton stali. Budowa trwała ok. trzech lat i była koordynowana z trwającą przebudową stacji kolejowej Białystok.
Cały projekt komunikacyjno-transportowy pod nazwą "Intermodalny węzeł komunikacyjny" kosztował ponad 212 mln zł; ok. 150 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie z UE z programu Polska Wschodnia. Powstało m.in. centrum przesiadkowe w rejonie dworca PKP, kupiono 20 ekologicznych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej, przebudowano ulice w rejonie dworca."
https://stooq.pl/n/?… -
#6
przygodny czytelnik
(2025-01-05 03:43:49)
Czy ktoś posiada (i zechciałby tu udostępnić) zdjęcia WNĘTRZ dworca w Białymstoku SPRZED REMONTU (chodzi mi o remont 1989-2003)?
-
#7
(odp. na #6)
Paweł
(2025-01-06 16:07:42)
#Przygodny czytelniku na kanale YouTube Kolejowe Podlasie jest sporo filmów z lat 90-tych, na których widać wnętrza dworca sprzed remontu.
-
#8
Pawel_B
(2025-07-13 16:19:27)
A propos tej informacji, że do 1945 r. dworzec był wyspowy: zwróćcie uwagę, że nie jest to zgodne z żadnymi zdjęciami. I te z I wojny, i te z II pokazują po prostu plac dworcowy, wozy, auta, a nie ma żadnych peronów. Może było tak, że linie faktycznie były rozdzielone, ale miały swoje odrębne perony po tej samej stronie budynku? Przypomnijcie sobie ten trochę dziwny, stary układ: 1 i 2 jednokrawędziowe, potem płot i perony 3, 4 dwukrawędziowe. Podobne rozwiązanie jak w Zbąszyniu, gdzie też były różne zarządy linii i wprawdzie po tej samej stronie budynku, ale były odrębne perony "berlińskie", wyspowe oraz "międzyrzeckie", jednokrawędziowe. Ktoś ma więcej informacji na ten temat?
-
#9
(odp. na #8)
Paweł
(2025-07-14 01:29:16)
Oczywiście że stacja Białystok nie była wyspową. Wpis z opisie ogólnym wprowadza w błąd. Być może autorowi chodziło o to, że po północno-zachodniej stronie stacji przechodziła towarowa linia obwodowa, której początek był na Białystok GT, a koniec na stacji Białystok Fabryczny (linia nr 37). Jednak linia nie przebiegała blisko stacji, a kilkaset metrów dalej. Aby uzmysłowić Wam, gdzie przechodziła obwodnica kolejowa wrzucam link do mapy, gdzie widać dawną strażnicę przejazdową: https://maps.app.goo… oraz fragment nasypu https://maps.app.goo…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Białystok