OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Białystok (galeria)

Ostatnia zmiana: 2025-07-01

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (1915)
opis ⇵
Obraz
fot. Czesław Szyszko (1986-09-10)
opis ⇵
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1988-06-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1994-11-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1995-10-10)
opis ⇵
Obraz
fot. LAX.W.Stopka (2005-07-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Michał Szczęsny (2006-08-12)
opis ⇵
Obraz
fot. LAX.W.Stopka (2008-07-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł (2014-08-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł (2015-12-19)
opis ⇵
Obraz
fot. Kajto$ (2016-06-01)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Jastrzębski (2017-07-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Michał Sosnowski (2018-04-21)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Paweł (2021-04-03 18:40:28)
    Największą stacja w Polsce z sygnalizacją kształtową. Spieszyć się ze zdjęciami. Remont rozpoczyna się "na dobre" od 12 kwietnia.
  • #2 Kacperek (2022-03-20 18:51:40)
    Bardzo rzetelne informacje. Podziwiam i czekam na dalszy rozwój. Pozdrawiam wszystkich twórców.
  • #3 (odp. na #1) Xiążę Piast II Chrobry (2023-02-09 20:09:27)
    Szczegółowy spis tabel Polregio dla Podlasia oraz promocje:
    https://polregio.pl/…
  • #4 Paweł (2023-09-16 09:31:10)
    Nie ma już semaforów kształtowych.
  • #5 X. Piast II Chrobry (2024-05-08 16:25:19)
    "50 mln zł kosztował oddany do użytku tunel pieszo-rowerowy przy dworcu PKP.
    Wiceprezydent Białegostoku Przemysław Tuchliński, poinformował na konferencji prasowej, że tunel ma 164 m długości, 6 m szerokości i 3 m wysokości.
    Poza częścią podziemną, nad tunelem jest szklany dach na stalowej konstrukcji.
    Grzegorz Romaniuk z firmy Strabag, która zbudowała tunel pieszo-rowerowy powiedział, że ta inwestycja usprawni ruch w rejonie dworca. Wskazał, że do budowy tunelu użyto ok. 2 tys. metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego i 1,5 tys. ton stali. Budowa trwała ok. trzech lat i była koordynowana z trwającą przebudową stacji kolejowej Białystok.
    Cały projekt komunikacyjno-transportowy pod nazwą "Intermodalny węzeł komunikacyjny" kosztował ponad 212 mln zł; ok. 150 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie z UE z programu Polska Wschodnia. Powstało m.in. centrum przesiadkowe w rejonie dworca PKP, kupiono 20 ekologicznych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej, przebudowano ulice w rejonie dworca."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #6 przygodny czytelnik (2025-01-05 03:43:49)
    Czy ktoś posiada (i zechciałby tu udostępnić) zdjęcia WNĘTRZ dworca w Białymstoku SPRZED REMONTU (chodzi mi o remont 1989-2003)?
  • #7 (odp. na #6) Paweł (2025-01-06 16:07:42)
    #Przygodny czytelniku na kanale YouTube Kolejowe Podlasie jest sporo filmów z lat 90-tych, na których widać wnętrza dworca sprzed remontu.
  • #8 Pawel_B (2025-07-13 16:19:27)
    A propos tej informacji, że do 1945 r. dworzec był wyspowy: zwróćcie uwagę, że nie jest to zgodne z żadnymi zdjęciami. I te z I wojny, i te z II pokazują po prostu plac dworcowy, wozy, auta, a nie ma żadnych peronów. Może było tak, że linie faktycznie były rozdzielone, ale miały swoje odrębne perony po tej samej stronie budynku? Przypomnijcie sobie ten trochę dziwny, stary układ: 1 i 2 jednokrawędziowe, potem płot i perony 3, 4 dwukrawędziowe. Podobne rozwiązanie jak w Zbąszyniu, gdzie też były różne zarządy linii i wprawdzie po tej samej stronie budynku, ale były odrębne perony "berlińskie", wyspowe oraz "międzyrzeckie", jednokrawędziowe. Ktoś ma więcej informacji na ten temat?
  • #9 (odp. na #8) Paweł (2025-07-14 01:29:16)
    Oczywiście że stacja Białystok nie była wyspową. Wpis z opisie ogólnym wprowadza w błąd. Być może autorowi chodziło o to, że po północno-zachodniej stronie stacji przechodziła towarowa linia obwodowa, której początek był na Białystok GT, a koniec na stacji Białystok Fabryczny (linia nr 37). Jednak linia nie przebiegała blisko stacji, a kilkaset metrów dalej. Aby uzmysłowić Wam, gdzie przechodziła obwodnica kolejowa wrzucam link do mapy, gdzie widać dawną strażnicę przejazdową: https://maps.app.goo… oraz fragment nasypu https://maps.app.goo…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Białystok

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...