Chełmek
Ostatnia zmiana: 2024-11-28
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Wybudowana w roku 1974 nastawnia dysponująca (jej "architektura" identyczna z nastawniami w: Libiążu, Łazach, Krakowie Prokocimiu i inne) ma się dobrze, no może przydałby się szlif zewnętrzny (wymalowanie). Do połowy lat 90-tych ubiegłego stulecia z nastawnią współpracował posterunek SKP (stwierdzenie końca pociągu), który przeniesiono do pomieszczenia dróżnika przejazdowego, obsługującego przejazd pomiędzy stacją Chełmek a przystankiem osobowym Chełmek Fabryka. (info: Jerzy Faltyński, 2007-12-16) W rozkładzie jazdy lato 1950 pociągi zatrzymywały się na obu stacjach tj. Chełmek (3 pociągi o 5,57 w 1-6, 15.08 i 16.04 w kier Trzebinia - Oświęcim i 6 pociągów w kierunku Oświęcim - Trzebinia 5,52 8,15 13,03 15,06 16,00 21,54) i Chelmek Fabryka (wszystkie pociągi Trzebinia - Oświęcim - 12 par). O 12,42 poc. 34328 kończy bieg na przystanku Chełmek Fabryka (tylko w soboty robocze), w drugą stronę już nie odjeżdża... (info: Wojciech Wiśniewski, 01-11-2014) Opis infrastruktury: Po peronach nie ma śladu. Semafory świetlne istnieją, są nastawiane z nastawni w Chełmku. W związku z likwidacją bocznicy do KWK Janina - Ruch II - upadowa, stacja straciła rację bytu, gdyż obecnie nie odbywa się tu formowanie składów. Służy jedynie jako mijanka i miejsce wyprzedzania pociągów. W związku z planowaną modernizacją trasy Oświęcim - Trzebinia, istnienie stacji pozostaje pod dużym znakiem zapytania. Możliwe jest utworzenie LCS Trzebinia, Oświęcim lub Libiąż (leży po środku trasy Oświęcim - Trzebinia). (info: Wojciech Wiśniewski, 17-11-2012) Opis budynków: Na stacji Chełmek znajdują się budynki stacyjne, na których ścianie można odczytać nazwę stacji. Są one adoptowane na mieszkania. (info: Wojciech Wiśniewski, 17-11-2012) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma, być może była | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
16,680 | Trzebinia – Zebrzydowice (93) | ||
Chełmek – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2020-09-01 19:48:57)
Szanowni Państwo!
W związku z pojawieniem się oferty sprzedaży budynku d. stacji kolejowej Chełmek poszukuję jakichkolwiek informacji na jej temat. Sprzedającym jest osoba prywatna - a przebieg granicy własnościowej między terenem użytkowanym nadal przez kolej a działką budynku stacyjnego nie jest wytyczony. Nie jest też znany status instalacji należących do kolei, a znajdujących się w granicach działki budynku stacyjnego. Podobnie z lampami oświetlenia peronów.
Próby skontaktowania się z działem nieruchomości PKP w Krakowie kończą się na możłiwości zadania pytania w automacie zgłoszeniowym i pozostają bez odpowiedzi.
Jako osoba absolutnie niezorientowana w gąszczu instytucji kolejowych i omotujących je stosownych przepisów mam, właściwie, jedno pytanie: jak się w tym wszystkim znaleźć. W budynku, jeżeli go kupię, mam zamiar urządzić mieszkanie z pracownią artysty i powierzchnią wystawową.
Z wyrazami szacunku
Stanisław J. Boczar -
#2
Sławek
(2020-09-01 22:41:04)
Działka jest wydzielona, a jej granica przebiega 3 metry i dwa centymetry od najdalej wysuniętego muru budynku w stronę torów. W tym przypadku jeżeli sprzedającym jest osobowa prywatna (która wcześniej kupiła obiekt od kolei), to po co kontaktować się z PKP?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Chełmek