OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Dąbrowa Górnicza Huta Katowice [przystanek osobowy]

Ostatnia zmiana: 2024-01-23

Opis ogólny
Opis ogólny: przejście nadziemne to wiadukt drogowo-pieszo-tramwajowy nad obiema liniami kolejowymi (info: filolog, 2007-06-22)

Tory w kierunku DG Golonoga zostały rozebrane w 2006r. (info: Marcin Gola, 22-11-2008)

Z racji remontu szlaku perony zostały zlikwidowane. (Grudzień 2013) (info: Dawid Zegan, 03-12-2013)

Opis infrastruktury: Tory i perony w kierunku D.G. Gołonóg są nieużywane. (info: Arek Jonderko, 2005-08-20)

Opis budynków: Z boku wiaduktu znajdował się kiedyś niewielki budyneczek, w którym mieściła się kasa biletowa. Później kasę zlikwidowano, a budynek ktoś podpalił; pozostała tylko posadzka (info: filolog, 2007-06-22)
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: czynne
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 4
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5100931
IBNR:4089
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  2,876 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Osobowy (133)  
  2,876 Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza (162)  
  Dąbrowa Górnicza Huta Katowice – Dąbrowa Górnicza Piekło (662)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Rafał (2021-11-24 16:54:26)
    Jaki był powód likwidacji tego przystanku?
  • #2 Wolfik (2021-11-27 00:36:28)
    @Rafał: Pewnie powodem była kolejowa "nowomoda". W dzisiejszych czasach albo się remontuje linie likwidując przystanki osobowe (jak przykładowo na linii Częstochowa-Chorzew Siemkowice) albo budeuje się nowe bez przewozów regionalnych (tutaj przykładem może być linia Lubliniec-Fosowskie). Gdy pracowałem na HK w latach 1996-2007 codziennie korzystałem z tego przystanku, chociaz kolej robiła wszystko by dojazd utrudnić. Na poczatku kursowały pociągi relacji Zawiercie-Bukowno, potem trasę skrócono do odcinka D.G.Ząbkowice-Jaworzno-Szczakowa. Na koniec przewozy zawieszono i do huty dojażdżałem już z Gołonoga. Najlepsze jest to, że w ramach programu Kolej Plus śląskie wnioskuje o dotacje by w ramach kolei metropolitalnej odbudowac linie 162 i przystanek pod nazwą D.G.Tworzeń (vide Rynek Kolejowy). Tak bawić można się w kółko, kolejowi dysydenci opanowali sztuke wyprowadzania kasy do perfekcji.
  • #3 Sławomir Kurek (2023-01-08 22:28:54)
    Szkoda. Byłem tam latem 2022. Widziałem sporo osób, które jechały na drugą zmianę rowerami. A można by bezpieczniej i wygodniej. Wiadomo, że obecnie Huta Katowice zatrudnia 3 razy mniej pracowników niż w czasie swojej świetności, nie wszystkim też pasowałby kierunek, z których jeżdżą pociągi. Jednak stacja miała możliwość dojazdu do Dąbrowy Górniczej (na pewno szybciej niż autobusem), Będzina, Sosnowca czy Katowic, także w kierunku Sławkowa czy Jaworzna. Tak czy inaczej myślę, że sporo osób mogłoby korzystać z transportu kolejowego.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Dąbrowa Górnicza Huta Katowice [przystanek osobowy]

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...