Dąbrowa Górnicza Huta Katowice [przystanek osobowy]
Ostatnia zmiana: 2024-01-23
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: przejście nadziemne to wiadukt drogowo-pieszo-tramwajowy nad obiema liniami kolejowymi (info: filolog, 2007-06-22) Tory w kierunku DG Golonoga zostały rozebrane w 2006r. (info: Marcin Gola, 22-11-2008) Z racji remontu szlaku perony zostały zlikwidowane. (Grudzień 2013) (info: Dawid Zegan, 03-12-2013) Opis infrastruktury: Tory i perony w kierunku D.G. Gołonóg są nieużywane. (info: Arek Jonderko, 2005-08-20) Opis budynków: Z boku wiaduktu znajdował się kiedyś niewielki budyneczek, w którym mieściła się kasa biletowa. Później kasę zlikwidowano, a budynek ktoś podpalił; pozostała tylko posadzka (info: filolog, 2007-06-22) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | śląskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | rozebrano wiatę nad peronem | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: |
Perony: 4 Krawędzie peronowe: 4 |
|
| kody: |
HAFAS:5100931 IBNR:4089 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 2,876 | Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Osobowy (133) | ||
| 2,876 | Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza (162) | ||
| Dąbrowa Górnicza Huta Katowice – Dąbrowa Górnicza Piekło (662) | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Rafał
(2021-11-24 16:54:26)
Jaki był powód likwidacji tego przystanku?
-
#2
Wolfik
(2021-11-27 00:36:28)
@Rafał: Pewnie powodem była kolejowa "nowomoda". W dzisiejszych czasach albo się remontuje linie likwidując przystanki osobowe (jak przykładowo na linii Częstochowa-Chorzew Siemkowice) albo budeuje się nowe bez przewozów regionalnych (tutaj przykładem może być linia Lubliniec-Fosowskie). Gdy pracowałem na HK w latach 1996-2007 codziennie korzystałem z tego przystanku, chociaz kolej robiła wszystko by dojazd utrudnić. Na poczatku kursowały pociągi relacji Zawiercie-Bukowno, potem trasę skrócono do odcinka D.G.Ząbkowice-Jaworzno-Szczakowa. Na koniec przewozy zawieszono i do huty dojażdżałem już z Gołonoga. Najlepsze jest to, że w ramach programu Kolej Plus śląskie wnioskuje o dotacje by w ramach kolei metropolitalnej odbudowac linie 162 i przystanek pod nazwą D.G.Tworzeń (vide Rynek Kolejowy). Tak bawić można się w kółko, kolejowi dysydenci opanowali sztuke wyprowadzania kasy do perfekcji.
-
#3
Sławomir Kurek
(2023-01-08 22:28:54)
Szkoda. Byłem tam latem 2022. Widziałem sporo osób, które jechały na drugą zmianę rowerami. A można by bezpieczniej i wygodniej. Wiadomo, że obecnie Huta Katowice zatrudnia 3 razy mniej pracowników niż w czasie swojej świetności, nie wszystkim też pasowałby kierunek, z których jeżdżą pociągi. Jednak stacja miała możliwość dojazdu do Dąbrowy Górniczej (na pewno szybciej niż autobusem), Będzina, Sosnowca czy Katowic, także w kierunku Sławkowa czy Jaworzna. Tak czy inaczej myślę, że sporo osób mogłoby korzystać z transportu kolejowego.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Dąbrowa Górnicza Huta Katowice [przystanek osobowy]
Ogólnopolska Baza Kolejowa