OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Morąg

Ostatnia zmiana: 2024-12-08

Dane tabelaryczne
Województwo: warmińsko-mazurskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: Lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje.
zadaszenie peronów: małe wiaty przystankowe
semafory: 2016-12: semafory świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Schody ruchome: brak;
Windy: brak;
Przejście nadziemne: nieczynne;
Przejście podziemne: brak.
kasa/biletomat: Kasa: nieczynna lub zlikwidowana;
Biletomat: brak.
nastawnie, strażnice, posterunki: Nastawnia dysponująca: "Mr" (czynna);
Nastawnie wykonawcze: "Mr1" (nieczynna).

Wyposażone w urządzenia przekaźnikowe. Dodatkowo stacja obsługuje zdalnie mijankę w Żabim Rogu.
wieża wodna: 2012-10: W sąsiedztwie budynku dworca stoją dwie kolejowe wieże wodne:
- starsza wieża wodna nr 1 o rzucie w kształcie ośmiokąta wydłużonego stoi ok. 100 m na zach od budynku dworca, nieużywana, podobne wieże m.in.: Kostrzyn nad Odrą i Szczytno,
- nowsza, okrągła wieża wodna nr 2 stoi ok 150 m na pd-zach od budynku dworca przy cmentarzu,także nieużywana.

Odległość między wieżami wodnymi ok. 80 m. (info: Bolesław Wojtyniak2)
2006-10: Wieże wodne sztuk 2,w mała obecnie zajmują automatycy i drogowcy z PLK (info: tw1-90)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100514
HAFAS:5100310
IBNR:127
informacja pasażerska: Dynamiczna: megafony;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice z nazwą stacji na budynku dworca.
inne budynki: Magazyny, rampa.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  29,100 Orneta – Morąg  
  45,302 Olsztyn Główny – Bogaczewo (220)  
  31,559 Ostróda – Morąg (257)  
  Morąg – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 ireneusz Czepkowski (2017-02-24 10:40:08)
    Obecnie stacja Morąg jest po przebudowie srk na sterowanie elektroniczne,stan od grudnia 2016.
  • #2 Damian (2018-03-14 17:50:15)
    Na peronie 3 została postawiona wiata.
  • #3 Ireneusz Czepkowski (2020-02-28 20:38:08)
    Po remoncie peronów w 2019 r. obecnie mamy 2 perony i 3 krawędzie peronowe, na 1 peron jest przejście naziemne prosto z budynku stacyjnego, natomiast przejście na 2 peron jest na końcu peronu 1 od strony wjazdu ze strony Małdyt.
  • #4 Ireneusz Czepkowski (2020-09-12 23:47:38)
    Kładka nad torami z powodu złego stanu została zamknięta, niestety posypały się nawet jej elementy na jeden z peronów, miasto chce aby kładka dalej istniała i czeka kiedy kolej zdecyduje się na jej remont przy wsparciu z miasta.
  • #5 tomimaki (2024-11-09 18:49:43)
    Hura, nowa kładka powstanie: https://gazetaolszty…
  • #6 (odp. na #4) X. Piast II Chrobry (2025-07-18 12:38:07)
    "W piątkowym komunikacie PKP PLK poinformowały o podpisaniu umowy z wykonawcą, który przygotuje dokumentację projektową i zbuduje nową kładkę nad torami linii kolejowej nr 220 na stacji Morąg.
    Obiekt o długości około 100 m ma zapewnić podróżnym wygodny i bezpieczny dostęp do peronów. Połączy je również z al. Wojska Polskiego i ul. Dworcową. Będzie wyposażony w windy i pochylnie, na czym skorzystają przede wszystkim osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się.
    Nowa kładka powstanie w odległości kilkudziesięciu metrów od starej, nieczynnej od kilku lat z powodu złego stanu technicznego.
    Obiekt będzie kosztował ponad 8,5 mln zł i ma być gotowy w przyszłym roku."
    https://stooq.pl/n/?…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Morąg

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...