Ostróda
Ostatnia zmiana: 2025-07-21
Opis ogólny |
---|
Stacja miała swój klimat. Są semafory świetlne. Stacja miała 3 nastawnie, jedną dysponującą Or oraz dwie wykonawcze Or1 i Or2. Od strony Olsztyna znajdują się dwa przejazdy kolejowe z dróżnikami przejazdowymi. Łącznie aby wszystko dobrze działało musi być 5 osób na zmianie! Pewnie przy remoncie linii kolejowej nr. 353 usuną posterunki dróżnicze i zlikwidują obie nastawnię wykonawcze. Co ciekawe budynek dworca jest czynny, używany zgodnie z przeznaczeniem. W dworcu znajduje się poczekalnia z czynną kasą przewoźnika Polregio (czynna od poniedziałku do piątku od 5.00-19.00 a w weekend od 6.00 do 19.00) W reszcie dworca jest Bar Semafor i mieszkania. Na stacji dowiemy się o pociągu przez: - Internet - Plakat z rozkładem - Usłyszymy zapowiedzi, są tutaj megafony. Opis ogólny: Lokomotywownia istnieje nadal. Obecnie jest w prywatnych rękach. Została częściowo przebudowana i wyremontowana (np. nowe pokrycie dachu) w listopadzie 2005. Zachował się również okazały komin połączony z lokomotywownią oraz wieża ciśnień (przy dworcu jest druga).Lokomotywownia posiadała około 25 stanowisk. Bezpośrednio z lokomotywownią sąsiadują liczne firmy remontujące i produkujące jachty. Prawdopodobnie jedna tych z firm przejęła lokomotywownię. Miałem okazję przebywać w Ostródzie od października do grudnia 2005 oraz w styczniu 2006, tak więc byłem świadkiem przebudowy. Natomiast mieszkałem w gospodarstwie agroturystycznym, którego właściciel pracował w ekipie remontowej PKP i w latach 80 remontował tą lokomotywownię.Wojciech Frykowski (info: Wojciech Frykowski, 2006-06-04). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | warmińsko-mazurskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany, zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | Lokomotywownia: zmienione przeznaczenie. | |
zadaszenie peronów: |
małe wiaty przystankowe na peronach 2,3 wiata peronowa nad peronem 1 |
|
semafory: | świetlne, kształtowe zdemontowano 20.03.2025 | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście na poziomie szyn: czynne; Przejście nadziemne: brak. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: czynna (Polregio); Biletomat: brak. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Or" (urządzenia komputerowe) - czynna; "Or" (mechaniczne scentralizowane) - rozebrana; "Or1" (mechaniczne scentralizowane) -nieczynna; "Or2" (mechaniczne scentralizowane) - nieczynna. Dawne nastawnie wyposażone były w urządzenia mechaniczne, scentralizowane. Zamknięte zostały na przełomie marca i kwietnia 2025 roku, a na ich miejscu powstała nowa nastawnia wyposażona w urządzenia komputerowe. |
|
wieża wodna: | nieużywana, zdewastowana | |
perony: |
Perony: 3 (2 używane) Krawędzie peronowe: 5 (4 używane) |
|
kody: |
EPA:5100555 HAFAS:5100216 IBNR:144 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: megafony, zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice dworcowe. |
|
inne budynki: | Budynki mieszkalne, gospodarcze, magazyny. Rampa. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,000 | Ostróda – Olsztynek | ||
0,000 | Ostróda – Morąg (257) | ||
259,103 | Poznań Wschód – Skandawa – (Żeleznodorożnyj) (353/599) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Miłosz
(2020-08-01 23:08:47)
Dzień dobry
W Ostródzie aktualnie są tylko dwa perony po dwie krawędzie każdy, ponieważ tory do peronu pierwszego rozebrano i nie figuruje on w żadnych aktualnym rozkładzie jazdy -
#2
Dorota W.
(2020-08-09 13:24:13)
Mam pytanie: czy od strony ulicy 11 Listopada jest możliwość dojścia do peronów?
-
#3
Domino
(2020-08-20 13:24:34)
Mam pytanko, czy dworzec kolejowy w Ostródzie będzie remontowany?
-
#4
(odp. na #2)
tomimaki
(2020-08-20 22:22:01)
Jest. W poziomie torów.
-
#5
(odp. na #3)
tomimaki
(2020-08-20 22:23:13)
Dworzec raczej nie bo parę lat temu był remontowany. Co innego perony i układ torowy. Tu przydałaby się modernizacja.
-
#6
Bartek
(2023-12-12 03:30:31)
Stacja w końcu doczekała się modernizacji peronów itp. na ten moment. Kiedy pisze tę wiadomość, stacja obsługuje jeden tor (ten najbliżej samego budynku dworca i nastawni) z jedną krawędzią peronową. Tor bliżej ulicy 11 listopada został całkowicie rozebrany, wraz z pobliskim sklepem i kantorkiem, na którego miejscu powstanie nowa nastawnia.
-
#7
Tadeusz Peter
(2024-02-18 14:45:44)
W latach osiemdziesiątych XX wieku linia kolejowa z Iławy do Olsztyna została zelektryfikowana. Potem zmodernizowano dworzec. Mój wuj, Jan Laskowski, przed II wojną światową był jednym z dyrektorów Dyrekcji PKP w Gdańsku. Po wybuchu wojny został aresztowany i osadzony z synem w obozie. Tam zmarł, a syn przeżył i, po zakończeniu wojny, był posłem na Sejm m RP. Mieszkam w Ostródzie od 1952r. W sprawie modernizacji dworca spotykałem się w Gdańsku z dyrektorem DOKP. moje.mazury@wp.pl
-
#8
Kuba
(2024-10-14 09:25:16)
Dworzec jest remontowany, pociągi jeżdżą często - co godzinę. Bardzo ładna stacja.
-
#9
Tommt
(2024-10-14 17:24:43)
(odp. na #8) Znowu go remontują? Przecież kilka lat temu został wyremontowany.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Ostróda