Wieluń
Ostatnia zmiana: 2024-12-12
Opis ogólny |
---|
Wieluń Miasto powstało przy współudziale władz miasta z uwagi na odległość do dworca Wieluń Dąbrowa, która obecnie nie ma znaczenia z uwagi na komunikacje miejską. Dwa tory boczne choć zostały rozebrane. Były również bocznice do zakładów mieszczących się w pobliżu. Obecnie nieczynne za jednym wyjątkiem. W okresie do 1990 roku miesięcznie rozrządzano i rozładowywano na stacji około 3000 tysiące wagonów towarowych. (info: Grzegorz, 19-01-2014) Trochę przyniszczony wiadukt nad drogą numer 8 tuż obok stacji. PeKaPe 2007 (info: PeKaPe, 2007-01-07) Budynek stacyjny: odmalowana przednia ściana z dniem obchodu osiemdziesięciolecia linii 181 (Herby Nowe - Oleśnica). PeKaPe 2007 (info: PeKaPe, 2007-01-07) Kasa wraz z poczekalnią zamknięta od 1.04.2010 r. (info: MP, 05-04-2010) W pierwszej wersji powstał budynek tymczasowy w którym mieściły się kasy, później przekształcony na magazyny i kase towarową. W chwili obecnej budynek niszczeje i nie ma władzy aby kogoś za ten stan rozliczyć. (info: Grzegorz, 19-01-2014). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | łódzkie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata peronowa | |
semafory: | nie ma i nie było | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
|
kody: |
EPA:5100754 HAFAS:5103994 IBNR:237 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
60,140 | Herby Nowe – Oleśnica (181) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-09-28 23:49:44)
Obecni zatrzymują się tu 2 TLK: Pułaski i Wybicki.
-
#2
(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-20 17:04:58)
W nowym rozkładzie z pociągów Intercity został tylko "Pułaski", a do tego 5 PR (w dni robocze, w weekendy 4).
-
#3
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-10-21 09:28:45)
Pociągiem z Wielunia do Łodzi. PLK ogłosiły pierwszy przetarg z programu Kolej Plus.
Kolej przybliży Wieluń do Łodzi. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu „Budowa linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń)". Szacowana wartość inwestycji z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2028 r. to 580 mln zł.
Dzięki budowie nowej linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń) mieszkańcy południowej części województwa łódzkiego zyskają szybkie i dogodne połączenie kolejowe z Łodzią. Szacuje się, że po budowie nowej linii czas przejazdu z Wielunia do stolicy województwa wyniesie około 1h 39 min.
https://www.plk-sa.p…
Kolejne 580 mln w bloto. -
#4
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-06-19 23:21:33)
Podpisano umowę na zaprojektowanie linii kolejowej, która połączy Wieluń z Łodzią.
"PKP PLK podpisały w poniedziałek umowę z wykonawcą na zaprojektowanie nowej linii Chorzew Siemkowice - Wieluń w woj. łódzkim. Dzięki inwestycji za 580 mln zł realizowanej w ramach rządowego programu Kolej plus, Wieluń zyska bezpośrednie połączenie z Łodzią. Linia ma powstać do 2029 r.
Jak podkreślił podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, budowa nowej linii kolejowej realizowana będzie w ramach programu Kolej plus, który ma przyczynić się do rozwoju infrastruktury kolejowej na poziomie lokalnym i regionalnym. Poinformował, na ten cel trafi w sumie ponad 13 mld zł, z czego 11,2 mld zł to środki z budżetu państwa.
Trasa łącząca linię kolejową nr 131 z linią kolejową nr 181 ma być jednotorowa. Zostanie zelektryfikowana. Pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się po niej z prędkością 120 km/h, a w przyszłości do 160 km/h. Szacuje się, że po budowie nowej linii czas przejazdu z Wielunia - przez Zduńską Wolę, Łask i Pabianice - do stolicy województwa łódzkiego wyniesie około 1 godz. 39 min."
https://stooq.pl/n/?… -
#5
(odp. na #4)
Igor13
(2023-06-20 11:39:59)
Proszę nie pisać rzeczy o których nie masz pojęcia. Wczoraj korzystałem z przystanku kolejowego Wieluń przyjeżdżając do niego ze Stradomia i odjeżdżając z niego też do Stradomia. Przyjeżdżając o godzinie 13:08 pasażerów było kilku na przystanku, ale sporo z nich wysiadało, natomiast o piętnastej wielu pasażerów wsiadało na Miechowitę (Miechowitą też jechałem do Wielunia) i nie byli to wcale kolejarze, czy jacyś kolejkarze jeżdżący na Śląsk tylko zwykli ludzie (turyści i odwiedzający), oraz hindusi, którzy jechali do Krzepic i Częstochowy. Kolejarze jak już to korzystają z podwózek na kabinach lokomotyw, tak jak wczoraj miałem okazję zobaczyć na Dąbrowie ET22 wypchaną po kabiny kolejarzami, która jechała od strony Kępna do Herbów Nowych. Byłeś kiedykolwiek w Wieluniu?
Przy okazji wspomnę, że wczoraj byłem w Wieluniu na konferencji prasowej, która odbyła się na stacji Wieluń Dąbrowa. Na krótko zapytałem ministra infrastruktury o możliwość rozpoczęcia prac na odcinku Kępno - Oleśnica w bieżącym roku, ale z tego co się dowiedziałem to sytuacja jeszcze pozostaje niepewna, gdyż nadal szukają wykonawcy. Myślałem też, czy nie zapytać o finansowanie prac tego odcinka oraz moją wątpliwość co do finansowania tego odcinka z KPO, oraz o realizację niezrealizowanych z lat 70-tych planów na temat budowy linii Zarzecze - Chorzew Siemkowice, czy o uruchomienie połączeń pasażerskich do Kłobucka, ale to wszystko tak szybko trwało, że też pytanie tamto wcześniejsze zadałem tak na szybko. Każdy chodził i się fotografował oraz część osobistości państwowych otrzymała książkę o Józefie Nowkuńskim oraz statuetki lokomotyw. Każdy chciał też dostać długopisy. Nie wiem dlaczego, ale żarty o prezydencie są jeszcze bardziej aktualne, niż wcześniej. Zaciekawiła mnie również historia jednego emerytowanego kolejarza i pasjonata kolei, który opowiedział o blokadzie drogi przed komendą policji w ramach protestu przeciwko likwidacji kolei w Wieluniu. To normalnie historia na film. Od niego samego dostałem też książkę o Nowkuńskim i kubek, mimo, że nie byłem żadną osobistością państwową. Mimo nie udało mi się ministra zapytać o inne plany bezpośrednio związane z regionem, czy mających wpływ na Wieluń dzień bardzo dobrze spędziłem.
Mam nadzieję, że uda się zrealizować modernizację i elektryfikację odcinka Kępno - Oleśnica, dzięki któremu wraz z linią kolejową Chorzew Siemkowice - Wieluń mogą stanowić alternatywną trasę na połączeniu Łódź - Wrocław, a w innym wypadku również skomunikować również Bełchatów z Wieluniem i Wrocławiem.
PS: Wasiu, mógłbyś ten bzdurny dezinformujący bełkot księcia usunąć? Baza Kolejowa chyba nie służy do siania dezinformacji? -
#6
(odp. na #5)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-06-21 14:50:33)
Gdy był remont linii to busy, tak busy, nie autobusy, jeździły puste z Kępna do Krzepic.
-
#7
(odp. na #6)
Igor13
(2023-06-21 16:43:04)
Rozumiem, tyle, że ja co innego widziałem jadąc pociągiem.
-
#8
(odp. na #5)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-17 18:34:58)
Dzisiaj na Miechowitę/Zamoyskiego wsiadło tu ok. 30 ludka w kierunku Poznań/Kołobrzeg, pociąg praktycznie pełny.
Z kolei wczoraj na ostatni niedzielny Regio do Tarnowskich też podobna ilość chętnych.
Byłem tu ostatni raz, na grobie kolegi ze studiów z którym znałem się 40 lat więc znajomość z tym terenem moja się zakończyła właśnie.
15-ta znajoma ofiara "szczepionki".
Nie wiem skąd to info bo powinno być przy Dąbrowie:
"Wieluń Miasto powstało przy współudziale władz miasta z uwagi na odległość do dworca Wieluń Dąbrowa, która obecnie nie ma znaczenia z uwagi na komunikacje miejską. Dwa tory boczne choć zostały rozebrane. Były również bocznice do zakładów mieszczących się w pobliżu. Obecnie nieczynne za jednym wyjątkiem. W okresie do 1990 roku miesięcznie rozrządzano i rozładowywano na stacji około 3000 tysiące wagonów towarowych."
Do przystanku od strony Krzepic tor wiedzie pod górkę, od przejazdu w ulicy POW aż do wiaduktu nad Warszawską.
Po prawej stronie linii są tylko pola jak pamiętam od lat więc nie mogło tu być terenu stacyjnego.
W Dąbrowie co innego, faktycznie są tam liczne bocznice już nieużywane, nie licząc tej do cukrowni.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wieluń