OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wieluń

Ostatnia zmiana: 2024-12-12

Opis ogólny
Wieluń Miasto powstało przy współudziale władz miasta z uwagi na odległość do dworca Wieluń Dąbrowa, która obecnie nie ma znaczenia z uwagi na komunikacje miejską. Dwa tory boczne choć zostały rozebrane. Były również bocznice do zakładów mieszczących się w pobliżu. Obecnie nieczynne za jednym wyjątkiem. W okresie do 1990 roku miesięcznie rozrządzano i rozładowywano na stacji około 3000 tysiące wagonów towarowych. (info: Grzegorz, 19-01-2014)

Trochę przyniszczony wiadukt nad drogą numer 8 tuż obok stacji. PeKaPe 2007 (info: PeKaPe, 2007-01-07)

Budynek stacyjny: odmalowana przednia ściana z dniem obchodu osiemdziesięciolecia linii 181 (Herby Nowe - Oleśnica). PeKaPe 2007 (info: PeKaPe, 2007-01-07)
Kasa wraz z poczekalnią zamknięta od 1.04.2010 r. (info: MP, 05-04-2010)

W pierwszej wersji powstał budynek tymczasowy w którym mieściły się kasy, później przekształcony na magazyny i kase towarową. W chwili obecnej budynek niszczeje i nie ma władzy aby kogoś za ten stan rozliczyć. (info: Grzegorz, 19-01-2014).
Dane tabelaryczne
Województwo: łódzkie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata peronowa
semafory: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: EPA:5100754
HAFAS:5103994
IBNR:237
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  60,140 Herby Nowe – Oleśnica (181)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-09-28 23:49:44)
    Obecni zatrzymują się tu 2 TLK: Pułaski i Wybicki.
  • #2 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-12-20 17:04:58)
    W nowym rozkładzie z pociągów Intercity został tylko "Pułaski", a do tego 5 PR (w dni robocze, w weekendy 4).
  • #3 Adolf Nowak de Piaskowski (2022-10-21 09:28:45)
    Pociągiem z Wielunia do Łodzi. PLK ogłosiły pierwszy przetarg z programu Kolej Plus.
    Kolej przybliży Wieluń do Łodzi. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu „Budowa linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń)". Szacowana wartość inwestycji z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2028 r. to 580 mln zł.
    Dzięki budowie nowej linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń) mieszkańcy południowej części województwa łódzkiego zyskają szybkie i dogodne połączenie kolejowe z Łodzią. Szacuje się, że po budowie nowej linii czas przejazdu z Wielunia do stolicy województwa wyniesie około 1h 39 min.
    https://www.plk-sa.p…

    Kolejne 580 mln w bloto.
  • #4 Xiążę Piast II Chrobry (2023-06-19 23:21:33)
    Podpisano umowę na zaprojektowanie linii kolejowej, która połączy Wieluń z Łodzią.
    "PKP PLK podpisały w poniedziałek umowę z wykonawcą na zaprojektowanie nowej linii Chorzew Siemkowice - Wieluń w woj. łódzkim. Dzięki inwestycji za 580 mln zł realizowanej w ramach rządowego programu Kolej plus, Wieluń zyska bezpośrednie połączenie z Łodzią. Linia ma powstać do 2029 r.

    Jak podkreślił podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, budowa nowej linii kolejowej realizowana będzie w ramach programu Kolej plus, który ma przyczynić się do rozwoju infrastruktury kolejowej na poziomie lokalnym i regionalnym. Poinformował, na ten cel trafi w sumie ponad 13 mld zł, z czego 11,2 mld zł to środki z budżetu państwa.
    Trasa łącząca linię kolejową nr 131 z linią kolejową nr 181 ma być jednotorowa. Zostanie zelektryfikowana. Pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się po niej z prędkością 120 km/h, a w przyszłości do 160 km/h. Szacuje się, że po budowie nowej linii czas przejazdu z Wielunia - przez Zduńską Wolę, Łask i Pabianice - do stolicy województwa łódzkiego wyniesie około 1 godz. 39 min."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #5 (odp. na #4) Igor13 (2023-06-20 11:39:59)
    Proszę nie pisać rzeczy o których nie masz pojęcia. Wczoraj korzystałem z przystanku kolejowego Wieluń przyjeżdżając do niego ze Stradomia i odjeżdżając z niego też do Stradomia. Przyjeżdżając o godzinie 13:08 pasażerów było kilku na przystanku, ale sporo z nich wysiadało, natomiast o piętnastej wielu pasażerów wsiadało na Miechowitę (Miechowitą też jechałem do Wielunia) i nie byli to wcale kolejarze, czy jacyś kolejkarze jeżdżący na Śląsk tylko zwykli ludzie (turyści i odwiedzający), oraz hindusi, którzy jechali do Krzepic i Częstochowy. Kolejarze jak już to korzystają z podwózek na kabinach lokomotyw, tak jak wczoraj miałem okazję zobaczyć na Dąbrowie ET22 wypchaną po kabiny kolejarzami, która jechała od strony Kępna do Herbów Nowych. Byłeś kiedykolwiek w Wieluniu?

    Przy okazji wspomnę, że wczoraj byłem w Wieluniu na konferencji prasowej, która odbyła się na stacji Wieluń Dąbrowa. Na krótko zapytałem ministra infrastruktury o możliwość rozpoczęcia prac na odcinku Kępno - Oleśnica w bieżącym roku, ale z tego co się dowiedziałem to sytuacja jeszcze pozostaje niepewna, gdyż nadal szukają wykonawcy. Myślałem też, czy nie zapytać o finansowanie prac tego odcinka oraz moją wątpliwość co do finansowania tego odcinka z KPO, oraz o realizację niezrealizowanych z lat 70-tych planów na temat budowy linii Zarzecze - Chorzew Siemkowice, czy o uruchomienie połączeń pasażerskich do Kłobucka, ale to wszystko tak szybko trwało, że też pytanie tamto wcześniejsze zadałem tak na szybko. Każdy chodził i się fotografował oraz część osobistości państwowych otrzymała książkę o Józefie Nowkuńskim oraz statuetki lokomotyw. Każdy chciał też dostać długopisy. Nie wiem dlaczego, ale żarty o prezydencie są jeszcze bardziej aktualne, niż wcześniej. Zaciekawiła mnie również historia jednego emerytowanego kolejarza i pasjonata kolei, który opowiedział o blokadzie drogi przed komendą policji w ramach protestu przeciwko likwidacji kolei w Wieluniu. To normalnie historia na film. Od niego samego dostałem też książkę o Nowkuńskim i kubek, mimo, że nie byłem żadną osobistością państwową. Mimo nie udało mi się ministra zapytać o inne plany bezpośrednio związane z regionem, czy mających wpływ na Wieluń dzień bardzo dobrze spędziłem.
    Mam nadzieję, że uda się zrealizować modernizację i elektryfikację odcinka Kępno - Oleśnica, dzięki któremu wraz z linią kolejową Chorzew Siemkowice - Wieluń mogą stanowić alternatywną trasę na połączeniu Łódź - Wrocław, a w innym wypadku również skomunikować również Bełchatów z Wieluniem i Wrocławiem.

    PS: Wasiu, mógłbyś ten bzdurny dezinformujący bełkot księcia usunąć? Baza Kolejowa chyba nie służy do siania dezinformacji?
  • #6 (odp. na #5) Xiążę Piast II Chrobry (2023-06-21 14:50:33)
    Gdy był remont linii to busy, tak busy, nie autobusy, jeździły puste z Kępna do Krzepic.
  • #7 (odp. na #6) Igor13 (2023-06-21 16:43:04)
    Rozumiem, tyle, że ja co innego widziałem jadąc pociągiem.
  • #8 (odp. na #5) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-17 18:34:58)
    Dzisiaj na Miechowitę/Zamoyskiego wsiadło tu ok. 30 ludka w kierunku Poznań/Kołobrzeg, pociąg praktycznie pełny.
    Z kolei wczoraj na ostatni niedzielny Regio do Tarnowskich też podobna ilość chętnych.
    Byłem tu ostatni raz, na grobie kolegi ze studiów z którym znałem się 40 lat więc znajomość z tym terenem moja się zakończyła właśnie.
    15-ta znajoma ofiara "szczepionki".

    Nie wiem skąd to info bo powinno być przy Dąbrowie:
    "Wieluń Miasto powstało przy współudziale władz miasta z uwagi na odległość do dworca Wieluń Dąbrowa, która obecnie nie ma znaczenia z uwagi na komunikacje miejską. Dwa tory boczne choć zostały rozebrane. Były również bocznice do zakładów mieszczących się w pobliżu. Obecnie nieczynne za jednym wyjątkiem. W okresie do 1990 roku miesięcznie rozrządzano i rozładowywano na stacji około 3000 tysiące wagonów towarowych."

    Do przystanku od strony Krzepic tor wiedzie pod górkę, od przejazdu w ulicy POW aż do wiaduktu nad Warszawską.
    Po prawej stronie linii są tylko pola jak pamiętam od lat więc nie mogło tu być terenu stacyjnego.
    W Dąbrowie co innego, faktycznie są tam liczne bocznice już nieużywane, nie licząc tej do cukrowni.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wieluń

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...