Nowy Tomyśl
Ostatnia zmiana: 2025-08-13
| Opis ogólny |
|---|
| Stacja wyposażona jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem ESTW L90 5, zdalnie sterowana z LCS Opalenica. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | wielkopolskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): | Przejście podziemne: czynne | |
| kasa/biletomat: | czynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | NT - kontenerowa nastawnia dysponująca, stanowisko lokalne | |
| wieża wodna: |
Wieża wodna stoi ok. 300 m. na wschód od budynku dworca po drugiej stronie torów, zdewastowana, ale z zachowaną w miarę instalacją wewnątrz wieży. Podobne wieże istnieją m.in. na stacjach Czarnków, Łeba, Szamotuły. (info: Bolesław Wojtyniak, 09-04-2010). Stan zewnętrzny wieży średni, wewnątrz niekompletne pozostałości rur, brak pompy i innych metalowych elementów, które można było wynieść; ogólny bałagan, ale stan schodów i podłóg niezły. (info: Przemysław Warczyński, 2021-10-31) |
|
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
| kody: |
EPA:5100942 HAFAS:5102514 IBNR:7317 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 362,041 | Warszawa Zachodnia – Kunowice (3) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#2
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-11-11 17:15:39)
W Tomyślu kończy się budowa nowego pawilonu dworca przy wejściu do tunelu.
Standard, jak np. w Strzelcach Krajeńskich.
Widać niewyraźnie na tym foto, ale zasłonięte bramką trakcyjną:
https://www.bazakole… -
#3
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-01-28 21:28:15)
Nowy dworzec ciągle nieczynny, trwają jeszcze jakieś prace.
-
#4
(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-27 23:17:08)
Chyba już czynny, bo się świeci światło.
-
#5
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-08-21 01:42:06)
Dworzec ciągle nieczynny i nikt nie wie kiedy będzie czynny.
Jakież to polskie... -
#6
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-10-07 22:21:26)
Dworzec już czynny.
-
#7
(odp. na #6)
Piłsudski II.NBK
(2022-11-04 18:07:45)
Nieprawda, dopiero od dzisiaj https://epoznan.pl/n…
-
#8
Gerson
(2022-11-13 13:57:00)
Kompletnie nie rozumiem idei, jaka przyświecała budowie tego dworca modułowego w tym miejscu. Może ktoś mnie oświeci, czym kierowali się specjaliści z PKP?
Stary budynek wygląda całkiem dobrze. Oczywiście wymaga przeprowadzenia remontu, ale nie takie "perełki" ww. specjaliści potrafili wyremontować (bądź zburzyć).
Jest wiele innych miejsc w Polsce, gdzie takie budynki by się przydały... -
#9
Błażej Kopka
(2022-11-13 15:30:34)
Nowy "dworzec" jest niby bliżej peronów. Natomiast stary budynek chce przejąć miasto.
-
#10
Błażej Kopka
(2022-11-23 17:04:14)
"Głos Wielkopolski" donosi, że mieszkańcy i radni nie są zadowoleni z nowego "dworca". Wskazują, że sześć (de facto jest 8 - trochę tragizują ludzie) miejsc siedzących w poczekalni i jedna wspólna toaleta (nie wiem czy faktycznie dworce systemowe B mają wspólną toaletę) to za mało na dworzec w takim mieście. Przytacza się również, że dużo mniejsza Opalenica czy Zbąszynek mają mieć dużo większe i lepsze dworce, a stolica regionu wypada przy tym biednie. Do tego brak wiat na peronach, nie ma udogodnień na peronach dla osób niepełnosprawnych, ani wiat. No niestety tak się budowało w latach 90-tych...
Faktycznie dworzec systemowy w mieście powiatowym w granicach obsługiwanych koleją metropolitalną przy głównej magistrali kolejowej w kraju to trochę słabo... -
#11
(odp. na #10)
X. Piast II Chrobry
(2023-09-28 20:57:26)
Kończy się budowa dużego parkingu w miejscu dawnej stacji "wąskiej".
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Nowy Tomyśl
Ogólnopolska Baza Kolejowa