Poznań Kobylepole Wąskotorowy
Ostatnia zmiana: 2025-07-26
| Opis ogólny |
|---|
|
Stacja węzłowa Średzkiej Kolei Powiatowej obsługująca zarówno ruch na linii normalnotorowej Poznań Wschód – Poznań Malta (Poznań Starołęka) - Kobylepole i bocznicę normalnotorową do Kobylepole Browar oraz na linii wąskotorowej Kobylepole – Środa. 2020-03-22: Linia zarośnięte, zaraz po przejeździe w ulicy Folwarcznej kończy się kozłem. (info: Givexnine Poznań). |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | wielkopolskie | |
| dodatkowe tory: | rozebrano | |
| budynki dworcowe: | 2020-03-22: Budynek zaadaptowany na cel mieszkalny, od torowiska oddzielony wysokim żywopłotem. (info: Givexnine Poznań). | |
| budynki obsługi taboru: | 2019: Parowozownia obsługiwała zarówno parowozy zarówno normalno jak i wąskotorowe, a o randze stacji świadczy „tylko” dziesięć torów na równi stacyjnej przed parowozownią. (B. Wojtyniak). | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | nie ma i nie było | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | nie ma i nie było | |
| wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
| perony: |
Perony: 0 (był 1) Krawędzie peronowe: 0 (był 1) |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 0,000 | Średzka Kolej Powiatowa | ||
| Kobylepole – Szczepankowo dawny przebieg | |||
| Łącznica Kobylepole Wąskotorowe – Franowo | |||
| Średzka Kolej Powiatowa – bocznice normalnotorowe | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
B.W
(2018-04-13 21:16:40)
Stan po roku 1902 w którym powstały omawiane tory, na mapie nie ma budynku dworca (1906 r.)dwóch budynków kolejowych przy ul. Folwarcznej i parowozowni (1912 r.?)
-
#2
Givexnine Poznań
(2020-04-01 19:48:32)
Kawałek za stacją tory są wyślizgane, przejazd kolejowy niedawno zmodernizowany i wyposażony w barierki oraz nowe oznakowanie. Na krzyżach żółte naklejki - a więc linia nieskasowana w zarządzaniu PLK. Kawałek dalej, na rozjeździe dźwignia/przekładnia (???) naoliwiona, wszystko widać, że używane. Tylko przez kogo i poco, skoro za 50 metrów tor kończy się kozłem...
-
#3
(odp. na #2)
Darek Nowak
(2020-04-01 21:47:30)
Tu kończą manewry pociagi do browaru.
Mieszkałem obok "kolejki" od XII 1991 do VI 1997 tu, pod 6b na parterze: https://goo.gl/maps/…
Ale niestety, wtedy to już były tylko warsztaty remontowe i tak póżniej zlikwidowane.
Zwłaszcza na początku było fajnie, bo sarny przychodziły pod okna rano i sie dziwiły kto tu teraz mieszka. :-) -
#4
(odp. na #2)
Darek Nowak
(2020-04-02 20:02:57)
Właśnie, po co zamontowali nowy rozjazd dla tego kwalka 50 metrów toru w kierunku starego browaru, skoro pierwotny był za ulicą, w kierunku Malty: https://goo.gl/maps/…
-
#5
Givexnine Poznań
(2020-04-02 20:58:34)
Też tego nie rozumiem.
-
#6
Przemysław Warczyński
(2020-04-04 16:50:58)
Remont ten został przeprowadzony przy okazji remontu pobliskiego skrzyżowania i adaptacji go na rondo, dla ułatwienia dojazdu do osiedla. Ciekaw byłbym kiedy została rozebrana wieża ciśnień?
-
#7
(odp. na #6)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-07-07 23:46:15)
Tego to ja niestety, nie pamiętam.
-
#8
Bobbik
(2022-08-05 18:12:20)
Ja pamiętam, jak na torach w stronę starego browaru stały czasem kryte wagony (za szkołą 55). Na torach za Żelazną odbywały się festyny kolejowe z parowozami, a tu, gdzie rondo na Piwnej tory przechodziły przez ulicę.
-
#9
(odp. na #2)
X. Piast II Chrobry
(2024-03-16 11:42:08)
Wyremontowana lokomotywownia i warsztaty.
https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Poznań Kobylepole Wąskotorowy
Ogólnopolska Baza Kolejowa