Gorlice Zagórzany
Ostatnia zmiana: 2025-06-08
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | małopolskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | zmienione przeznaczenie | |
| zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
| kody: |
EPA:5100710 HAFAS:5101322 IBNR:3079 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 20,232 | Stróże – Krościenko (108) | ||
| 0,129 | Gorlice Zagórzany – Gorlice (110) | ||
| Gorlice – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Artur Łukasiewicz
(2018-01-20 18:52:25)
Myślę, iż do stacji warto byłoby przypisać bocznicę kolejową do Kuźni Glinik. Ta dwukilometrowa bocznica zaczyna się po zachodniej stronie stacji i przez ponad 1/3 swojej długości biegnie równolegle do linii D29-110 do Gorlic (Miasta), po czym odbija na południe. Na bocznicy można znaleźć chociażby ostatni w województwie małopolskim przejazd kolejowy wyposażony w mechaniczne rogatki, zamykane za pomocą windy korbowej. Nie wiem, jak w chwili obecnej, jednak całkiem niedawno bocznica była jeszcze czynna.
-
#2
(odp. na #1)
Marek Potocki
(2018-01-20 20:01:04)
Dodałem kilka gorlickich bocznic. Prośba do zorientowanych o uzupełnienie nazw i stanów, ewentualnie wskazanie czego istotnego jeszcze brakuje. Z góry dziękuję!
-
#3
Maks Kusiak
(2022-10-08 21:25:58)
Obecnie już przejście nadziemne jest nieczynne z powodu fatalnego stanu.
-
#4
(odp. na #2)
X. Piast II Chrobry
(2024-10-02 14:31:30)
"PKP PLK podpisały umowę z firmą, która opracuje projekt rewitalizacji linii Gorlice Zagórzany - Gorlice (Małopolskie) wraz z budową łącznicy.
Dzięki planowanej inwestycji pociągi z centrum Gorlic pojadą bezpośrednio w stronę Stróż, Tarnowa i Krakowa, bez konieczności zmiany kierunku jazdy.
Jak poinformowała w środę Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, umowa o wartości ponad 5 mln zł netto ostała zawarta z firmą Infra-Projekt. Sfinansowana będzie ze środków budżetowych.
Zadanie dotyczy opracowania dokumentacji projektowej na budowę łącznicy o długości blisko 700 metrów między liniami nr 110 Gorlice Zagórzany - Gorlice a linią nr 108 Stróże - Krościenko.
Przedmiotem opracowania będzie także rewitalizacja linii nr 110, w tym m.in. przebudowa stacji Gorlice i Gorlice Zagórzany oraz przystanku Gorlice Glinik. Termin realizacji zamówienia określono na 2028 r. -
#5
Kolejowy_108
(2025-05-16 21:31:09)
Obecnie do dziś czynna jest jedna bocznica właśnie do elektrociepłowni. Raczej bocznica do fabryki maszyn sporadycznie była używana do 2019/2020 roku.
Teraz jedynie bocznica EC - z końcem kwietnia przyjechał transport i SM41-1053 wpychała wagony na teren zakładu. Co jednak ciekawe, brak śladu zakładowych lokomotyw.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gorlice Zagórzany
Ogólnopolska Baza Kolejowa