Jasło
Ostatnia zmiana: 2024-12-23
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Dawna lokomotywownia była od strony Stróż przed samym Jasłem. Likwidowano ją na początku lat 90 i obecnie w tym miejscu najprawdopodobniej jest skrzyżowanie. Wówczas już była nowa lokomotywownia, a w starej - chyba kilkustanowiskowej wachlarzowej była bodaj naprawa wagonów. Obecnie, lokomotywownia znajduje się kilka kilometrów na wschód od stacji. Stara lokomotywownia przy stacji jest obecnie w rękach prywatnych (adoptowana na zakład naprawczy wagonów). Nowa znajduje się za miastem. Ze stacji Jasło odchodzi używana bocznica do ZPOW Pektowin. (info: Tomasz Machowski, 2005-03-13) Wszystko wskazuje również na to, że działa lokomotywownia. (info: Małgosia Hałkowska) Opis infrastruktury: Przejście podziemne zostało otwarte tuż przed świętami Bożego Narodzenia 2006. Wykonano przejście podziemne pomiędzy dworcem PKS i dworcem PKP przechodzące pod odcinkiem tzw. "obwodnicy" czyli pod ulicą Metzgera i prowadzące bezpośrednio na peron. (info: Małgosia Hałkowska) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | podkarpackie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | Lokomotywownia: czynna. | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa, zadaszenie przylegające do budynku dworca | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: brak; Przejście podziemne: brak; Przejście nadziemne: brak. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Js" - czynna; "Js1" - czynna. |
|
wieża wodna: |
była, już nie istnieje; znajdowała się ok. 30m na północny wschód od budynku dworca; jednozbiornikowa wieża ciśnień wybudowana została w drugiej połowy XIX w.; po oddaniu do użytku linii kolejowej z Jasła do Rzeszowa w 1890 r. budynek ten służył jako magazyn stacyjny zwany „lampiarnią”, który swoje cechy budynku CK kolei żelaznej zachował aż do momentu jego zniszczenia przez Niemców w czasie II wojny światowej; po jej zakończeniu nie odbudowano już jego wieży tylko zostawiono część parterową; ostatecznie budynek byłej wieży wodnej rozebrano w grudniu 2018r. przy okazji tworzenia węzła przesiadkowego. (info: Przemysław Warczyński, 2021-09-27) |
|
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
EPA:5100164 HAFAS:5100306 IBNR:58 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: megafony i zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. Tablice starego wzoru na budynku dworca. Nazwa stacji z liter przestrzennych na budynku dworca. |
|
inne budynki: | Magazyny, "lampiarnia" - rozebrano. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
69,725 | Rzeszów Główny – Jasło (106) | ||
45,820 | Stróże – Krościenko (108) | ||
Jasło – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
X. Piast II Chrobry
(2024-11-19 19:22:42)
"Ponad 240 mln zł kosztować będzie budowa łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie na Podkarpaciu. Inwestycja zapewni lepsze połączenie z Rzeszowa w stronę Krosna i Nowego Zagórza.
Nowy odcinek ma być gotowy w połowie 2028 r., czas przejazdu między Rzeszowem a Krosnem skróci się o ok. 20-25 minut.
Po wybudowaniu łącznicy zyskają się nie tylko pasażerowie, ale będą też dogodniejsze warunki dla przewozów towarowych, co przełoży się na korzyści gospodarcze".
https://stooq.pl/n/?…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Jasło