Szczecin Klucz
Ostatnia zmiana: 2023-04-15
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis infrastruktury: PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie i firma Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen zawarły umowę na wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych realizowanych w ramach zadania "Modernizacja linii kolejowej Nr 273 na odcinku Daleszewo - Szczecin Podjuchy, tor Nr 1." Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych na odcinku Daleszewo Gryfińskie - Szczecin Podjuchy o długości 5,8 km toru. Na modernizowanym odcinku zostanie wymieniona nawierzchnia oraz dwa rozjazdy na stacji Szczecin Podjuchy, zlikwidowany peron na nieczynnym p.o. Szczecin Klucz, przebudowana nawierzchnia torowa i drogowa na pięciu przejazdach kolejowych, zabudowane urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejeździe kat. "C", udrożnione przepusty w ciągu wymiany nawierzchni torowej wraz z renowacją i naprawą ściany czołowej oraz szereg prac towarzyszących. Kosztem 17 168 340 zł brutto zlikwidujemy istniejące ograniczenia prędkości (od 50 do 70 km/h) i podniesiemy rozkładową prędkość dla pociągów pasażerskich do 120 km/h oraz zwiększymy nacisk na oś do 225 kN. W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali Józef Matuszczak - dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA w Szczecinie oraz Andrzej Piechocki - zastępca dyrektora. Natomiast ze strony wykonawcy: Mirosław Okniański - pełnomocnik. Termin realizacji - do 30 listopada 2011 r. Linia Nr 273 Wrocław - Szczecin jest magistralą kolejową włączoną do europejskiego systemu linii kolejowych AGTC (Umowa europejska o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących.) oraz TEN-T (Transeuropejska sieć transportowa) i stanowi odgałęzienie dla ruchu towarowego od linii E 59 Wrocław - Poznań - Szczecin - Świnoujście. (info: Michał z Dąbia, 16-08-2011)Peron zlikwidowano pod koniec 2011 roku w ramach modernizacji toru 1 szlaku Daleszewo Gryfińskie - Szczecin Podjuchy. Obecnie tor 1 przebiega w miejscu peronu. (info: Łukasz Zawadzki, 04-12-2011) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | zachodniopomorskie | |
| dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
| budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów (obecnie budynek mieszkalny) | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | nie ma i nie było | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: | Perony: 0 (dawniej 1) Krawędzie peronowe: 0 (dawniej 2) | |
| kody: | IBNR:8382 | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 345,432 | Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Szczecin Klucz
Ogólnopolska Baza Kolejowa