Kraków Główny (Osobowy)
Ostatnia zmiana: 2025-06-16
Opis ogólny |
---|
Drugi dworzec połączony z "Galerią Krakowską". |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: |
Pierwszy: zmieniono przeznaczenie; Drugi: czynny. |
|
budynki obsługi taboru: |
Lokomotywownia: zmieniono przeznaczenie; Sekcja eksploatacji: czynna. |
|
zadaszenie peronów: | hala dworcowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: czynne; Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: czynne. |
|
kasa/biletomat: |
Kasy: czynne; Biletomaty: czynne. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"KGA" - dysponująca, czynna "KGB" - dysponująca, czynna "KMŁ" - czynna "PZ"(Kraków peron zachód) - czynny "PW"(Kraków peron wschód) - czynny "Str.5" - czynna "Str.318" - czynna Nastawnie wyposażone są w urządzenia komputerowe. Posterunki "PZ" i "PW" przeznaczone są do wydawania komputerowych wydruków rozkazów pisemnych. Nastawnia "KMŁ" jest własnością Kolei Małopolskich i bierze udział jedynie w pracach manewrowych. |
|
wieża wodna: | zmienione przeznaczenie | |
perony: |
Perony: 5 Krawędzie peronowe: 10 |
|
kody: |
EPA:5100051 HAFAS:5100028 IBNR:85 |
|
informacja pasażerska: |
Osobowa: okienko, informatorzy mobilni; Dynamiczna: infokioski i wyświetlacze, megafony i zegary. Statyczna: gabloty, tablice informacyjne z alfabetem Braille'a. Tablice i litery z nazwą stacji podświetlane. Napisy z nazwą stacji na budynku dworca. |
|
inne budynki: | Budynki sekcji eksploatacji PKP PLK. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,000 | Kraków Główny Osobowy – Kraków Czyżyny | ||
0,000 | Kraków Główny Osobowy – Kraków Bonarka | ||
319,440 | Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy (8) | ||
-0,305 | Kraków Główny Osobowy – Medyka (91) | ||
70,494 | Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Osobowy (133) | ||
0,305 | Kraków Główny – Kraków Lotnisko (118) | ||
0,606 | Kraków Główny Towarowy – Kraków Główny Osobowy T4 (949) | ||
1,584 | Kraków Główny Towarowy – Kraków Główny Osobowy T3 (948) | ||
-0,305 | Kraków Główny – Kraków Bieżanów (629) | ||
4,639 | Kraków Mydlniki – Kraków Bieżanów (100) | ||
1,750 | Kraków Przedmieście – Kraków Główny R326 (601) | ||
Kraków Główny – bocznice i łącznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Kraków Główny [dawna stacja towarowa] | |
Kraków Główny R331 | |
Kraków Główny R409 | |
Kraków Główny R411 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
- #1 Damian Stupień (2018-02-16 11:19:11)
-
#2
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-11 23:32:45)
Można tanio kupić 2 "Jelonki" EN - 81: "Małopolska próbuje sprzedać dwa EN81"
Czytaj więcej: http://inforail.pl/m… -
#3
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-19 20:21:25)
Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów od 13.03.2022 r. do 11.06.2022 r. w województwie małopolskim
https://polregio.pl/… -
#4
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-09 20:12:42)
Szczegółowy spis tabel Polregio dla Małopolski:
https://polregio.pl/… -
#5
X. Piast II Chrobry
(2024-01-06 14:44:47)
Obecnie, z Krakowa do Budapesztu i Wiednia kursuje IC103 DANUBIUS (dzienny). Zastąpił on nocny Nightjet z Berlina, przez ZG, Wrocław, Opole, Racibórz. Danubis są też wagony z Wrocka.
-
#6
X. Piast II Chrobry
(2024-01-09 18:44:25)
Z powodu smogu w środę bezpłatne przejazdy pociągami w Aglomeracji Krakowskiej https://stooq.pl/n/?…
"Nieodpłatne przejazdy pociągami na terenie Aglomeracji Krakowskiej będą obowiązywać w środę w godzinach od 00:00 do 24:00 w pociągach przewoźników: Koleje Małopolskie i Polregio, kursujących na terenie Aglomeracji Krakowskiej.
Podróż bez konieczności uiszczenia opłaty za przejazd można zrealizować w relacjach obsługiwanych zarówno przez Koleje Małopolskie jak i Polregio, na trasie ograniczonej stacjami: Kraków Olszanica, Wieliczka Rynek Kopalnia, Skawina, Zabierzów, Zastów, Podłęże." -
#7
X. Piast II Chrobry
(2024-12-16 16:11:04)
POLREGIO S.A. Małopolski Zakład w Krakowie informuje, że w okresie od 15 grudnia 2024 r. do 8 marca 2025 r. w związku z pracami modernizacyjnymi realizowanymi przez zarządcę infrastruktury kolejowej PKP PLK S.A. na niżej wymienionych odcinkach w zastępstwie pociągów kursować będzie Zastępcza Komunikacja Autobusowa (ZKA).
https://polregio.pl/… -
#8
X. Piast II Chrobry
(2025-03-31 13:21:53)
"Rozpoczęła się budowa najdłuższego, niemal 3,8-kilometrowego tunelu kolejowego w Polsce pomiędzy miejscowościami Męcina i Mordarka w Małopolsce.
Wydrąży go specjalistyczna maszyna TBM. Minister infrastruktury Dariusz Klimczak ocenił, że to jedna z największych inwestycji kolejowych w kraju.
Umowa na modernizację czwartego odcinka linii nr 104 Limanowa - bocznica Klęczany o długości 12,5 km została podpisana w marcu ub.r. z konsorcjum firm w składzie Budimex/Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt/Gülermak. Czas wykonania prac PLK SA określiły na 31 miesięcy. Tory w znacznej części zostaną poprowadzone w nowym śladzie.
Koszt wykonania samego tunelu to ponad 750 mln zł, a budowa całego odcinka Limanowa - bocznica Klęczany (łącznie z tunelem) to koszt 1,9 mld zł"
https://stooq.pl/n/?…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kraków Główny (Osobowy)