Częstochowa
Ostatnia zmiana: 2021-04-22
Opis ogólny |
---|
Budynek o dużej kubaturze, duża część powierzchni budynków i pasażu przejścia nadziemnego wykorzystywana dla potrzeb sklepów. W pasażu przejścia nadziemnego (jak przystało na "święte miasto") jedna z niewielu w Polsce kaplica na dworcu. Przy budynku (na peronie 4) ustawiony jako pomnik techniki tendrzak TKt48-151. Na peronie 1 zachowany pochodzący z 1846 roku budynek dawnej toalety dworcowej. (info: Łukasz Drozdenko, 2005-10-29) (aktualizacja: Jakub M. 2016-08-18) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | używana | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 5 Krawędzie peronowe: 8 |
|
kody: |
EPA:5100014 HAFAS:5100007 IBNR:26 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
229,745 | Warszawa Centralna – Katowice (1) | ||
0,000 | Częstochowa Stradom – Częstochowa Osobowa (700) | ||
0,075 | Częstochowa Osobowa – Kucelinka (701) | ||
Częstochowa Stradom – Częstochowa Osobowa | |||
Częstochowa – bocznice i łącznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Częstochowa I (woj. śląskie) | 1,02 km |
Częstochowa, inne obiekty (woj. śląskie) | 1,04 km |
Częstochowa Warta (woj. śląskie) | 1,33 km |
Częstochowianka (woj. śląskie) | 1,96 km |
Częstochowa Stradom (woj. śląskie) | 1,97 km |
Częstochowa II (woj. śląskie) | 1,97 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Crazy Ciuchcia
(2017-01-14 13:55:24)
Ciekawostka - peron nr 2 tej stacji jest najdłuższym peronem w Polsce i ma długość 565 metrów.
-
#2
sdd
(2018-04-26 10:51:45)
I też właśnie dlatego, gdy potrzeba, krawędzi peronowych może być nawet 10, bo przy każdej z dwóch krawędzi peronu 2., mogą stać 2 pociągi (jeden w sektorach 1,2,3 a drugi w sektorach 4,5,6).
-
#3
Bobik
(2021-04-26 18:21:49)
Mieszkam w Częstochowie od urodzenia. Spróbujcie dojechać pociągiem do Wielunia czy Tarnowskich Gór. Są tory, łącznice, przystanki. Tylko pociągów brak. Dziwię się decydentom z PKP, że nie wpadli na pomysł skomunikowania Częstochowy z Wieluniem. Pewnie skorzystałoby nieco ludzi dojeżdżających do pracy, czy szkoły. Zawsze to wygodniej, szybciej i bezpieczniej, niż wąską drogą krajową w śmierdzącym busie.
To samo dotyczy połączeń w kierunku Tarnowskich Gór/Bytomia/Gliwic. Pociąg relacji TG-Częstochowa (Regio) jest JEDEN! I odjeżdżą z TG w okolicach 14-ej. Dla kogo jest to połączenie? A przecież można by dać 4-5 par pociągów do Bytomia czy Gliwic. Jako alternatywną trasę dla KŚ i połączeń PKS, których teraz nie ma (PKS Częstochowa poległ). Ale po co. Kolej przecież nie jest dla ludzi. -
#4
lol
(2021-04-26 20:33:11)
O czym Ty piszesz ? Brak połączeń Czewa-TG ? Chyba żartujesz - jest od groma połączeń via Lubliniec do TG. To samo o połączeniach Czewa - Gliwice - kilkanaście pociągów.
-
#5
(odp. na #3)
wasiukibic
(2021-04-26 21:12:18)
Pociągi KŚ linii S1 z Czewy do Gliwic przez Kato stanowią de facto kręgosłup komunikacyjny województwa śląskiego:
https://www.kolejesl…
Do Londyńca szału nie ma, ale po kilku latach przepychanek także kursują składy lokalne.
Wieluń czy Kłobuck to kwestia kulawej sieci kolejowej - brak bezpośredniego połączenia i nic nie wskazuje na to, żeby takowe miało powstać, choć ta dziura idealnie nadawała by się na Kolej + Trzeba jechać naokoło, przez Herby, a drogą masz prosto, jak w mordę strzelił. Kolej to żadna konkurencja. Koleżka ze studiów pochodził z Panków/Panek? Drugi z Kłobucka - stamtąd nigdy nie jeżdżono do Czewy inaczej jak autobusami. -
#6
Bobik
(2021-04-26 22:27:39)
@lol: Piszę o połączeniach przez Herby Stare i dalej węglówką, nie naokoło przez Lubliniec. Z Boronowa dojedziesz do Częstochowy pociągiem? Życzę powodzenia.
-
#7
Bobik
(2021-04-26 22:33:15)
@Wasiu: Nie piszę o S1, tylko o Regio, które oferują JEDNO połaczenie. A przecież na Śląsk nie muszą jeździć tylko KŚ.
Jeśli chodzi o połaczenie do Wielunia, to wydaje mi się że z takich Krzepic, Rudnik ludzie by jeździli.
Ale co ja tam wiem...na chwilę wpadłem do umiłowanego kraju, gdzie tory są, ale zarastają, dworce się walą a ludzie jeżdżą gruchotami ze złomowiska....Może tak ma być. -
#8
Anonimowy
(2021-04-27 14:59:32)
Pamiętam, że kiedyś Koleje Śląskie obsługiwały połączenia Tarnowskie Góry - Częstochowa Stradom, ale nie wiem czy obecnie nadal ta relacja jest obsługiwana.
@wasiukibic: Nie wiem za bardzo o co chodzi z tym londyńczykiem? Mówisz o przyszłych, piętrowych składach dla KŚ?
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Częstochowa