Rudy
Ostatnia zmiana: 2025-05-15
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Można przejechać się na trasie Rudy-Rybnik Stodoły i Rudy-Stanica. Pociąg prowadzi WLS-180, Lxd2 lub Las49 Do prawie każdej lokomotywy można wejść (do czynnego taboru nie wolno wchodzić bez wiedzy obsługi edit: JG), co sprawia że dzieci mogą się pobawić, co daje miejscu dużą popularność(info: Cezary Klimas, Sierpień 2020). Stacja Rudy przez dekady przechodzi trudny okres, nawet po 125 latach istnienia. Odnośnie automatyki, rozjazdy Rz1 i Rz2 posiadają napędy elektryczne niedopuszczone do eksploatacji, ponadto stanowią ingerencję w zabytek. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | są, częściowo zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem, dworzec posiada oryginalne piwnice. | |
budynki obsługi taboru: |
Przed wojną istniała parowozownia dwustanowiskowa, rozebrana po wojnie. Budynek wzdłuż torów po drugiej stronie stacji służył niegdyś za halę napraw. Obecna lokomotywownia jest używana częściowo, z nie oryginalnym, przeciekającym dachem (powojennym). Pozostała część stanowi wystawę w ramach projektu europejskiego, który nie został do końca zrealizowany (brak symulatora). W 2023 r. podjęto decyzję o pocięciu kanału nr 2 w lokomotywowni w celach remontowych (pocięto szynę Kruppa 1888). |
|
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: |
świetlne (niezgodne z regulaminem technicznym, nieuzgodnione z konserwatorem zabytków). Na wjeździe od strony Paproci jest unieważniony semafor kształtowy, jednoramienny (oryginalny i prawnie ważny, lecz unieważniony). Przy wyjeździe na Paproć semafor świetlny, dwu komorowy (światła czerwone i zielone). Na wyjeździe do Stanicy dwa semafory świetlne: -dwukomorowy wyjazdowy(światła czerwone i zielone) -i unieważniony semafor manewrowy świetlny. |
|
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | kasa czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Posterunek ruchu w budynku dworca (lewe drzwi), zamknięty dla czynności technicznych. | |
wieża wodna: | nieużywana w tragicznym stanie, ogrodzona, odpadająca elewacja. | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 Oryginalnie jeden. Drugi dobudowany (peron II nie wpisany do regulaminu technicznego stacji, oficjalnie nie istnieje). |
|
informacja pasażerska: | Na peronie pierwszym znajdują się megafony do zapowiedzi, lecz są bardzo rzadko używane. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
41,133 | Bytom Karb Wąskotorowy – Racibórz Płonia |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Damian Stupień
(2017-10-03 19:09:55)
Krótki rys historyczny - http://www.kolejkaru…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Rudy