Gliwice Trynek
Ostatnia zmiana: 2025-02-26
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja niestety popada ruinę. Tory jeszcze były całe do 1995 roku, niestety potem nieużywana linia została rozkradziona i rozebrana. Do dzisiaj nie ma prawie nigdzie torów tylko z paproci przez rudy do stanicy (info: Konrad Sieradzki, 2005-06-20) Opis budynków: Budynek wygląda jak rudera ale płakać się chce kiedy się widzi koniec niegdyś pięknej kolejki (info: Konrad Sieradzki, 2005-05-25) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany, zawalony | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma, być może była | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
19,305 | Bytom Karb Wąskotorowy – Racibórz Płonia | ||
Gliwice – Gliwice Trynek | |||
Gliwice Miasto – Gliwice Trynek |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
n2
(2020-12-17 10:35:45)
Budynek w trakcie postępującego rozkładu, dach zapadnięty już na większej części, "lekarstwem" na rosnącą od kilku lat dziurę podpory ścian.
Na terenie równi stacyjnej urządzono punkt odpoczynkowy dla jadących DR która powstała w miejsce torów prowadzących do Bojkowa (dawny Szywołd).
Wąskotorówkę upamiętniono kawałkiem toru.
PS: gdyby ktoś szukał śladów to zachował się póki co przejazd drogowy koło dawnej kopalni (dziś między innymi muzeum)i prawdopodobnie resztki infrastruktury teletechnicznej (zabezpieczenie przejazdu?) koło Lidla. -
#2
Watermarines
(2021-04-28 10:54:47)
I po co trzeba było rozbierać tory i niszczyć dworzec? Teraz Gliwice się obudziły się, że chcą turystów "kolejkowych" mieć, a tu stacja benzynowa, drogi i wiele problemów, przez które ukręciło sobie zarząd Gliwic.
-
#3
(odp. na #2)
Woroniecka 1Gliwice
(2022-10-01 17:35:48)
Dziękować el komendante Frankiewiczowi i jego świcie...
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gliwice Trynek