OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Tworki

Ostatnia zmiana: 2012-12-27

Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103861
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  15,662 Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki EKD (d. 47)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 jwwisnia (2022-01-05 19:26:53)
    Proszę o pomoc. Ostatnio trochę zgłębiam historię kolei i akurat teraz o linii WKD W-wa Śródmieście WKD - Grodzisk Maz. WKD. W latach 50-tych i 60-tych jak przyjeżdżałem znad morza do wujostwa w Milanówku to nieraz tą linią jeżdziłem z Warszawy. Pamiętam że pociąg w Milanówku wjeżdżał do samego centrum (jak tramwaj) kawałek za stacją PKP. W wykazie tej linii, przy bodaj 11 stacjach od W-wa Śródmieście WKD do Tworki WKD w rubryce >historia< są zapisy: 30.12.1974 przystanek nieczynny a już 31.12.1974 ruch pasażerski. Znaczy to że stacje były nieczynne 1 dobę?. Nie znalazłem informacji z czym to było związane. Może ktoś mi wyjaśni? I druga moja wątpliwość dotycząca tej linii. Znalazłem info,że linia WKD w Warszawie została przesunięta w rejon linii średnicowej w 1963 roku, ale znalazłem też info że w 1975. Z kolei znowu że przystanki W-wa Śródm. WKD i Ochota WKD oddane były w 1963, to myślę że ten rok jest właściwy.
  • #2 pruszkowiak (2022-05-18 21:05:09)
    Zmiana trasy w Warszawie odbywała się w dwóch etapach. Najpierw w 1963 zlikwidowano odcinek uliczny w centrum Warszawy na Niemcewicza-Tarczyńskiej-Nowogrodzkiej - i w zamian uruchomiono odcinek równoległy z linią średnicową od ul. Szczęśliwickiej do stacji Śródmieście WKD. 31.12.1975 skasowano pozostały odcinek miejski - wzdłuż ul. Szczęśliwickiej i Drawskiej - i przerzucono na obecną trasę przez W-wę Zachodnią i Redutę Ordona. Ktoś najwyraźniej pedantycznie wpisał ten "przystanek nieczynny" dla tego jednego dnia gdy ruch między Pruszkowem a Warszawą był zawieszony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Tworki

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...